aleppocingeni

Durum: 128 - 0 - 0 - 0 - 23.01.2009 16:10

Puan: 1192 -

18 yıl önce kayıt oldu. 2.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 7

antep hamamlari

antep hamamlari

antepten uzakken en çok özlediklerim

antepi uzaktan sevmek asklarin en guzeli mi

antepten uzakken en çok özlediklerim

bedesten kokusu
kavaklık serinliği
kuruluk zamanı balkon manzaraları
kubban ekmek
pasaj içinin renkleri
sepetli motor sesi
beyranlı kahvaltı
sarı güllükte gazel tepelemek

gaziantep

g.antep levhasıyla sefer yapan minibüs ve otobüslere yönelik eylemlere girişilmesini öneriyorum. * gantep diye okuyanlar var. olmamalı. çok ayıp.

teleme

gönlü olan çobanın yapacağı gönülsüz olana zorla yaptırılamayacak kadar zahmetli bir işdir teleme çalmak

terleme

koruktan yapılanı yaz tatilinin son demlerinin en güzel çocuk eğlencesidir.
grup aktivitesidir. çocuklara işbirliğini, görev paylaşımını ve koordinasyonu öğretir.
çocuklardan en çeviği (arsuz'a- mersin'e )yazlığa gitmiş komşu evlerin bahçesindeki arişe çıkar olmamış üzümlerin en yeşil en dolu salkımlarını koparıp aşağıda eteğini açıp bekleyen kızların kucaklarına atar. koruklar mahalle camisinin çeşmesinde yıkanır. ev ahalisine farkettirmeden tuz, kırmızı biber (ben naneyi de yakıştırırım ama bilemedim şimdi) ve iki adet eşit büyüklükte sahan ve sofra bezi evden hıssadak çıkarılır. oturulup hep birlikte koruklar tenelenir. sahana karışımla birlikte konan koruklar sahanı tam doldurmamalıdır. tenelenme işlemi tamamlanınca ikinci sahan, koruk ve karışımla dolu sahanın üstüne kapatılır. sofra beziynen iyice sarılır. sıkıca kavranan sahanlar kaydırılmadan iyice sallanır. yoruldukça sallama işi nöbetleşe devredilir. arada sahan açılmak suretiyle korukların iyice ezilip ezilmediğine bakılır. korukların diriliği tamamen kaybolana kadar sallama işlemi tekrarlanır. karışımla özleşen yumuşamış koruklar parmaklar yalana yalana yenir.
sadece çocukların değil genç kızların, kız bebeği olacak aşeren gelinlerin de koruk telemesine düşkünlüğü gözlenmiştir. ama yetişkin erkeklerin bu sürece dahil olduklarına hiç rastlamadım ben. bıyıklarına bulaşır da karizmayı çizdirirler diye mi çekinmektedirler bilmem.

sapı silik

nadaaan, huysuuuz, sevimsiiz, nalet mi nalet, kibirli, soğuk, hanee sözü yavan üstelik bu niteliklerinin genetik kodlarıyla bağlantısını kurabileceğiniz hoşlanmadığınız insanlara söyleyebileceğiniz söz öbeği. kavgada bile söylenmemesi, sözkonusu kişinin arkasından söylenmesi önerilir.

yüzüng niye sallanıy

bayramın ilk günü daha anasıgile getmemişken herifin yedi sülalesini gezip bi de son gettikleri kapıda yarın için sahre planı yapıldığını duyan geline sorulmayacak soru.

pisik daşşağı

küçükken babamın uydurduğunu sandığım tatlı ismi. babamın uydurmadığını marka şehre tescilli olduğunu sonra öğrendim. ancak o yaz bodrumda barlar sokağında camekana yerleştirdikleri kadını yağ dolu kazana hamuru topak topak atarken görünce onun adına çok üzülmüştüm. kadının yaptığı işi söylemek zorunda kaldığında "pisik daşşakçısıyım" !! yaşadığı utancı empatiyle paylaşmıştım. bi de kadıncağızı camekanda sergiliyorlar ne acı demiştim içimden.

maş

piyazı ( pibazı)hamam menüsünün vazgeçilmezidir. keseden sonra ara verilip soluklanmaya çıkılınca dırnaklı ekmeğin içine dürüm yapılıp yenir. limonu, tuzu, yağı yemeden önce hemen orda katılır. gaymeye ikram etmezseniz kötü kötü bakar boğazınıza dizilir. soğan samsak kokusu tüm hamamı sarınca eesiğe vermemek zaten insafsızlık olur. ardından yenen portakal ve mandalina gibi turunçgillerin kokusuyla birleşince artık o kokuyu orda bırakıp yıkanmak için içeri curunlara gitmek vakti gelir. * )

antep avradı

heç halım yok

boğum boğum bileklerine burma bilezik oturmuş, şahrasını gere gere sedire çöktü mü kimseye yer bırakmayan, küfte leğeninin başına çöktü mü leğen paçasının arasında görünmez olan, yanaklarından kan, gözlerinden alev fışkıran antep avratlarının kronik hastalığı. (bkz: antep avradı)

acele peşin

aslına bakarsanız "acele peşin" in ne içerde icra edilen faaliyetle doğrudan ilgisi var ne de siparişe bağlı satış tekniğiyle. o tabela o dükkanın asıl sahibi olan (antep'in belli ailelerinden biridir) tacirin genel işlem şartıdır. her yiğidin bir yoğurt yiyişi var lafını anımsatır.

has has beni dut

bela arayan, göz göre göre tehlikeye davet çıkaran biri için gönül rahatlığıyla "haş haş beni dut deyy" diyebilirsiniz.

gal

kardeşim ilkokuldayken çalışıp sınavı kazansın diye "öğle aralarında filmlerdeki gibi hergün hamburger yiyoruz, yemekhanede şarkılar söyleyip dans ediyoruz" (grease filmi pek modaydı o aralar) diyerek kandırdığım sonra o da kazanınca bana dar ettiği okul
okul çıkışı servisi kaçırınca yatsı ezanında evde olabildiğiniz okul ( antep kırkayak parkında biterdi o aralar)
maçlarda "teyzemizi ziyarete gidiyoruz" cümlesini almanca söyleyerek tezahürat eden okul (diğer okullarda almanca dersi yoktu ve bizim almancamız da bu kadardı o aralar)
son dersi ordu caddesinde yapan okul (piyasa yapılan cadde ordu caddesiydi o aralar)
almanyadaki kardeş okuldan konuk öğrencilerin geldiği evlerde ağırlandığı okul (internet yoktu o aralar)
şimdi binalar arasında görünmeyen ama o zaman bana devasa bir binaymış gibi görünen okul (ben ufak tefektim o aralar)

antep avradı

tipik antep avradını kazıyın altından bu ve bunun gibi ninnilerle, tekerlemelerle büyütülmüş, yani programlanmış kız çocukları çıkar kanısındayım: (bkz: kızımı verdim mazmana)

antep gelini

kizimi verdim mazmana

  • /
  • 7
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 128

eşkiliufaksözlük ile ilgili istekler

sayfa açılınca haşıl türküsü çalsın. kebap kokusu gelsin. halfeler online olunca sanal ortamda yahh çağırıp zılgıt çalabilsin. *

antep damadi

antepli bir kızı üniversitede tanıyıp seven üstüne üstlük evlenme cesareti gösteren acıdığımız insan evladı.
nasıl antep damadı olunur bir bakalım sürece:
antep kızını doğal ortamının dışında tanıdığı için arada bir gelen kolilerden çıkan yemeklerden ve arada bir çakır keyf olmuş babayla kızın yaptığı telefon konuşmalarında kulağına çalınan antep ağzından başka pek bir şey bilmemektedir ve başına geleceği kestirememektedir.
kız beceriklidir, güzel yemek yapmaktadır(el de gurban biz bize biz de gurban biz bize!), aile de neşeli insanlardır oğlancaaz korkmadan evlenme teklif eder.
antep e ilk ziyaret oğlanda diyare (kuyruk yağıynan yapılmış kebabların "ölümü gör" diyerek ağzına depilmesi sonucu) ve baş dönmesi (isim ve sayı hatırlayamadığı aşiret akraba trafiği sonucu) semptomlarıyla atlatılır.
antepli tüm maharetini ve ikramını konuklarının önüne cömertce serip beğeni ifadeleriyle tatmin olurken oğlan antepte konuşulan dilin yabancı bir dil olduğuna ikna olmuştur.
bu arada sevdiği kız antep ziyaretlerinde şizoid bir değişimle hanım hatun kişiye dönüşmüş, babasının ve erkek kardeşinin kıymetlisi olarak köşede oturmakta ve söz dinlemektedir.
ayrıca yemeklerdeki acı dozajı an be an artmakta artık antepli akrabaları damat adayını kendilerinden sayıp yanında antepçeyi rahat rahat konuşmaktadır. damat adayımız da yüzünde iyi niyetli bir ifadeyle anlar gibi yapmaktadır.
antep'ten kız almanın gerek ve şartlarına ilişkin damadın gözünü korkutmamak için alınan tedbirler kızın çeyizinin anasının evinden çıkıp genç çift için hazırlanan başka şehirdeki evin kapısına dayanana kadar işe yarar. antep pasajlarının alayındaki cıncık kap kacağı, çul çaputu, elektrikli ıvır zıvırı karşısında gören damat neyle karşı karşıya olduğunu o an anlar. kızın okşayarak sevdiği antep işleri, kapitone dolap içi örtüleri, büyük pasajdaki memet'ten (kulağa çınlasın) alınmış sütlü kahve, nescafe,kahve, şurup, şerbet, şarap, şampanya,whisky takımlarına, kristallere, mısır patlatma- içli köfte yapma makinalarına, ozansoy gümüşlerine karşı karışık duygular beslemekte adeta ürkmektedir. lameli doreli yorgan yüzleri, dantelli boncuklu yatak örtüleri damat adayında ağlama isteği uyandırmaktadır. kenarı dantelsiz havlu, elini kurulayabilecek, süs için olmayan el bezi bulma çabaları da sonuçsuz kalır. "dur ona dokunma su lekesi gitmez", "dur oraya girme", "o dolabı açma" nidalarından yılan damat adayımız teslim bayrağını çeker. artık youtube ta anahtarcı tosunun çıraklarının "evlerinin önü yonca" türküsüne oynayışlarını üç kere, "anektar ve mesaj bırakma" skecini beş kere dinlemeden evden çıkmamaktadır. telefonuna "anektar ve mesaj bırakma" skecini kaydedip arkadaşlarına dinlettiği anda ise artık tam bir antep damadı olmuştur.
artık yemeklerin yağı, acısı damadımızın midesine dokunmamakta, antepliceyi acemice taklit etmekte, antep işi örtülere saygı duyup elleri ıslakken dokunmamakta ve dantelli havlularla bütünleşmektedir. (yaah çağırırken senkronizasyonu da en kısa sürede tutturacaksın aşkm merak etme) işte bizim antep damadımızın hakiyesi abbisi de cümlesinin başına


antep analari ile gizlari arasindaki sozsuz iletisim ve ev ici egitim

iyi yetişmiş bir antep kızı annesinin bakışından ne demesi, nerede durması ve ne yapması gerektiğini anlar. "o konuya girme" bakışı ile "bardaklar boşaldı çay doldur" bakışı arasındaki ayrımı anlar.
hangi misafire hangi çay takımının çıkarılacağını, ikramın hangi sıralamayla yapılacağını sormadan bilir, anlatılmadan anlar.
misafirin yanında ne kadar oturulacağı, nereye oturulacağı gibi konularda son derece stratejik ve ölçülüdür. ölçü onun göbek adıdır. dekolte ve az şekerli kahvede ölçünün hayati önemini sezgisel olarak bilir ve hata yapmaz. ne yılışıktır ne soğuk nevale.
ortamı koklayıp nabza göre şerbet vermek konusunda annesi danışmanlığında master tezi yazmıştır. "dur ayağımı yer edeyim gör sana ne edeyim" ise doktora tez başlığıdır. tabi ki danışmanı annesidir. mütevazi hanım hanımcık içi dolu turşucuk çizgisinden taviz vermez. *

erkeklere taleplerini kendi fikirleriymiş gibi sunmak ve gönüllü çalışmalarını sağlamak konusunda yaşam boyu öğrenmek ekolünü benimser, annesinin yaşam boyu çıraklığını yapar. öyle ki sadece evdeki erkekler değil; kapıcı, pasajdaki satıcı, kuyumcu, mağazadaki tezgahtar o'nun hayatını kolaylaştıran adamlardır, gönüllü neferlerdir. bu konuda nene olunca ordinaryüslük alınacaktır. "hele oğlanlar acı beni şoora eletin, taman hastayim yeriyemeym nenem" gibi tadından yenmeyen bir cümleye hayır diyebilen sokaktan geçen herhangi bir er kişi var mıdır?

aslında burada hayret edilecek nokta bu konuların ev içinde yüksek sesle konuşulmamasıdır. bu hasletlerin antep anasından antep kızına sözsüz iletişim ve psişik öğrenme yöntemleriyle geçişi incelenmeye değerdir. bu ev içi eğitime, toplumsal cinsiyet, çalışan sosyolog şapka çıkarmalıdır. çıkarmayanın alnı itinayla karışlanır.

mart gotune parmagim cagildasin oglagim

zemanın birinde üç dene oğlağı olan bi nene varmış. bi göz odasında oğlaklarıynan yaşar gedermiş. sütlerini sağar pendir yapar satar onnan geçinirmiş. kış zorlu geçmiş. nene oğlaklarıynan burnunu dışarı çıkaramamış klübesinden aylarca. derken mart ayı gelmiş havalar şeyle beyle olmuş. oğlakların otu yemi de tükenmiş. nene almış oğlaklarını çıkmış meraya, dere kenarındaki taze otları yiyedursun oğlaklar, gelen geçen neneye, "nene ne ettin? hayvanları çıkarmışsın amma daha kış getmedi, mart ayı bu kanma havanın iki ışıdığına" demişler. nene de gendinden emin: mart ()tüne barmağım çaağıldasın oğlağım" demiş. amma velakin mart ayı yüzünü göstermiş ve birden ortalık sele suya getmiş. nene ne olduğunu anlayana kadar taşan dere oğlaklarını almış önüne katmış götürmüş. nenenin yoldan geçenlere söylediği mart ()tüne barmağım cagildasın oğlağım sözü de mart ayının sahte yüzüne kanıp tedbirsiz davrananlara anlatılır. kriz geçdi diyerekten açılıp saçılan, bol ()tten (kredi kartının diğer adı) haşlayanlara söylemek lazım.

yüzüng niye sallanıy

bayramın ilk günü daha anasıgile getmemişken herifin yedi sülalesini gezip bi de son gettikleri kapıda yarın için sahre planı yapıldığını duyan geline sorulmayacak soru.
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort