antep avradı

(bkz: tustuvalak)

bi de şu videoyu izleyin kesinlikle: www.youtube.com/results?search_query=antep+avrad%c4%b1&search=search
torna mainesinden cikmi$ gibi hepsi birbirinin aynidir ve maltikali kofte topağını andırır...
geoid; yani kutuplardan basık, ekvatordan şişkin bir şekildelerdir tam anlamıyla.
2 antep arvadı:

+ aboov hayce bacı sen misin ne? zere gaç gündür gözüm sergiydi, seni görücüymüşüm de ondan heralda!

- allah yıraf ede emmun, ben de öldün belledimdi seni, nişleydin bunca vahıttan belli?

+ sorma, güccük oolanı everdim. eşgi, üşgü bağımızın goroo deyip, görümümün gızını alıym dedim. almaz olaydım. başıma gelen bişmiş tavığın başına gelmezdi. germece gerilesice gelinin eli yüzünde ekmee dizinde. elinden gabıklı goz yinmez. onca emeem boşa geddi. gelin elden ayrıksı önüne geleni it gibi gapıy. oolanın işi biddi, neysenin anasını etken yedi, gemikken addı. meersem, oolan geder it getirir; gız geder yiğit getirirmiş. şindi de erceden odalarına çekiliyler, bana gırcıvık veriyler.

- aman bacım, sen de inne yimiş ite dönen o gelini nerden buldun? kör pisik kimi yidiini inkar ediy. hasaba alma onu da sen gendine bak. ambel beter kepir hış yatarsın soona bahanın bile yok?

(ayağını denk almanın kıyısında maaabbetler)

konu içerisinde idraki daha kolaydır.

adam gün içerisinde mahvolmuştur.alacaklarını tahsil edememiş bu nedenledirki borçlarınıda ödeyememiştir.cebine koyacak para bulamamış dükkanını kapatma noktasına gelmiştir.eski mutlu günlerini düşünürken gözleri dolmuştur ancak bunu ev eşrafına hissettirmemelidir.oğlunun harcını yatıramamış kızınında dersane parasını kimden borç alacağını kara kara düşünmektedir.bu arada evde şöyle bir diyalog geçer.

arvat: eyyy nassısın ömer yine suratın sallaniy gene.hıyirmi?
adam:yok hanım bişey acıcık yorgunum
arvat:pekey ağam ozaman.oğlanın parasını yatırdın ellaam.
adam :(hüzünlü bir sesle) he yatırdım.
arvat:(ınanmamış bir şekilde)hmmm inşalah
adam:(gayri ihtiyari) sen nasısın nedettin böğün?
arvat:(hiddet ve nefretle)amaaaaaaaaan ben neediym işte ağşama gader uğraşiym anan gile gettim anan şeyle dedi yok görümcem beyle dedi neriman gil şeyle etmiş möhüttün nerimana bi dene taksi almış tatile gedicilermişde şeylede beylede mobilyede oturulacağı galmayaık satı.
adam:yaw tamam bi sus allahını seversen
arvat:(dahada şiddetle ve ağlayarak)allah benim canımı alada gurtiliym satı seninle gonuşanda gabahat.aaa üüü
adam: (son bir enerji ile )senin anagı arvadını
sonuç :aile içi şiddet
havanda leymun tuzu
almayın el kızını
alırsan antepden?den al
hem tadı var hem tuzu.
ağız tadının ne oldu aynel yakin mertebesinde bilen
elinden her ne çeşit olursa olsun güzel yemek çıkaran
bizlere dünya esi benzeri olmayan bir sofra kültürü geliştiren canlı türü
ankara'da bir gün hastanenin asansöründe kalınca ''naney yedik'' demesinden antep arvadı olduğunu şıp diye anladığım kadın türü :)
kitap okumaz (bir ara beyaz dizi modası varken okuyanlarına rastlanırdı), kelebek ve günaydını gazata sanar, posta gazatasını buldumu okumadan bırakmaz.

herifinden şikayet eder, gaynanasından şikayet eder, gelinlerinden şikayet eder, damadından şikayet eder, uşak devşekden şikayet eder.

biraz histeriktir, ilgi çekmek için hastalık(lar) uydurur. acil servis personeli hastalık numarası yapan antep avradlarını yürüyüşlerinden tanır. bir diazem verilip psikiyatriye gönderilirler ve antep avradı artık "sinir" adını verdiği ve "bende sinir var" olarak ifade ettiği bir hastalık sahibidir.

antep avradı antep erkeği yüzünden mi böyledir, yoksa antep erkeği mi antep avradı yüzünden böyledir bilinmez. bir yumurta -tavuk döngüsüdür bu.

özeleştiri neyin bilmez. nerede hata yaptım demez. kerttirme laflar eder. hiç başına gelmeyecek gibi kınar, kınar, kınar. başına geldiğinde "neen beyle oldu" demez. el- gün için yaşar. el ve gün çocuğunun ve eşinin ruh sağlığından bile daha önceliklidir.

dünyaya objektif bakamaz. seda sayan, esra ceyhan'ın hedef kitlesidir. modayı takip eder ama tektipleşmek için. herkesin evinde boncuklu perdeler, aynı mobilyalar, aynı sedefli duvar boyası, aynı gümüş gondol olmasında, yaşlısının sırtında aynı mısırlı, gencinde aynı payetli-pullu buluz olmasında sakınca yoktur, yeterki geri kalmasındır, aynı olmakta sakınca yoktur. farklı olmak sürüden ayrılmak demektir, kınanmak demektir.

antep erkeği için romantik değildir denilir ama aslında antep avradı romantik değildir. son derece gerçekci ve analitik düşünür, öyle de yaşar.

hep "dediydi, demişti" der, "ben okudum, gözlemledim, araştırdım ve fikrim budur" demez, diyemez. yoksa "bu avrada nolmuuuuş?" derler. aptal mıdır, zekası mı kıttır? asla, ondaki akıl yeddi mahalleye yeter. miras paylaşımlarında ve alışverişte 4 işleme, geometriye ne kadar hakim oldukları görülür. ama zekasını gizleme gereği duyar, sivrilmek işine gelmez, perde arkasını tercih eder.

yıllar geçer antep avradı da, erkeği de değişir ama hiç tekamül etmezler. anlatmak ve göstermek için yaşar, dururlar.

bu entry, genç-yaşlı her yaştan antep avradlarını kapsayan bir genellemedir. genellemelerin istisnaları da içinde barındıracağı akılda tutulmalıdır. fedakar anneler, çilekeş avradlar, kan kusup kızılcık şerbeti içtim diyenler, çalsa çığırsa aşık deli oldu çekse otursa belasını buldu derler modunda hep kontrpiyede yaşayanlar içinse ayrı bir entry yazılacaktır. bu entryde biraz tuzu kuru olan avradlar karikatürize edilmiştir.
bir de bunların özlerinden ayrılmaya çalışanları vardır ki inceleyim derken daha berbat olurlar.
konusmasi ve yasayisiyla tam bir antepli gibi davranan has antepli bayan.
ne söz ne hanek, aha size poturafı...

http://www.fotokritik.com/1085144
çarşıda yerimesini* heç bi zaman öğrenemeyeceklerini düşündüğüm kadın güruhu.
mazoşist ve sadist oldukları kanısına vardığım kadınlar.

neden mi?
özellikle bu dönemlerde balcan ve salça işleri var. bazardan gidicin balcanı alıcın, taa yoharıya gader taşıycın. başını kesicin, oyucun, çıhardıcın, gazıycın, ipe dizip, guruducun. saklama döneminden sonra dolma ederkene de işkence kimi zati. suya ıslıycın*, içini doldurucun, pişiricin. balcanlar dolma olana gader en az on aşamadan geçiy. (hazır almak gibi goleyi varken.) bu mazoşistliklerinin kanıtı. sadistlikleri de bu aşamalarda en az 9 yaşındaki çocuklarına da bu işleri yaptırmaları. öğrensin diyler gendi ahıllarınca...
gızlara cehiz edicik dey heriflerin iki yakasını bir araya getirmezler..
-amaann el e yaranıcı sahıı..
-allah saa ahıl vere,el gapısı madalya dakıcı sahı saa..
sofradan kalkarlar ve:

"elhamdülilla şükür,
şükrü'nün oğlu bekir,
bir şiş kebab getir,
yimezzem yüzüme tükür..." diyen ve yeme içme konusunda erkekleri bastıran analarımız, bacılarımız...
tipik antep avradını kazıyın altından bu ve bunun gibi ninnilerle, tekerlemelerle büyütülmüş, yani programlanmış kız çocukları çıkar kanısındayım: (bkz: kızımı verdim mazmana)
  • /
  • 3