mamdeli abi

Durum: 627 - 0 - 0 - 0 - 07.03.2011 20:42

Puan: 3634 -

16 yıl önce kayıt oldu. 3.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 32

antepli olduğuna şükretmek için 99 neden

nasıl ki atatürk"türküm diyen her köy ,her kasaba ve her türk şehiri kendilerine gaziantebi kahramanlık timsali olarak alabilirler "demişse ben de diyorum ki maadesine düşgün,aazının dadını bilen her insan evladı antep mutbaağını ve antep yimekleri yimeyi kendisine hayati bir görev olarak görebilir.

pata

pata demek berabere kalmak demektir.
o gader urgaştık gene de maç pata bitti (berabere bitti)

ele verir talhını gendi yutar salhımı

-herkezi hırhız dutar,deveyi hamıdıyla yutar
-ayranı yog içmiye,takdırevandan gider sıçmıya

igneden giyik birbirine uyuk

gazan yuvarlanmış gapağını bulmuş

öküz tekini bulmazsa çifte yürümez

antep atasözleri

osurukdan teyyare selam söylen o yare

gizli ...işin eşgare çocou olur

gar eridi bok ayaza çıgdı

bok yiyen kepçesini yanında daşır

kediye bokun derman demişler sıçıp torpağa gömmüş.

kedi şeyini görmüş aboo ben bu yaradan ölürüm demiş.


temetos

sonradan antebe yerleşenler tamatis deselerde öz antepçe de temetos olarak zikredilen bu zebze piybazı hele hele pirpirim piybazı yapımında yer alan en möhüm unsurdur.gerçi temetos kiya diye bir lakap vardı ama herifin sadece yanaklarından kan damlayacak gibi olması yüzünden bu mibarek naametin adını verilmesi heç te dooru deel bence.küftenin vazgeçilmez temel taşlarından olan bu güzelim zebze tomates tavası,saçma tavası gibi yimeklerinde ana malzemesidir.tarlasında yimden de gezsen yeter.tiyeklere deydikçe o keskin goghu burnuyn direeni sızladır alimallah

nohut dürümü

bazaryerinde rahmetli ali dayımın oğlu avcı mamedin nohud dürümünün üstüne tanımam.üstüne de bi şamdatlı üffff.gecenin bu saetinde yutkunmaktan bademciklerim şişecek valla.la yoorum ne pis baazsınız valla.yimekten başga bişey bilmezmiseiz siz yaw.ama rafık şeyle sumag eşkisini de bol goyacan haaa.bu pisbaazlık bize allah vergisi katma değer vergisi deel yanı.:))

yerli malı haftasına antepli çocukların götürdükleri

sene 1964 2.sınıftayım.yavızlar ilkokuluna gidiym.yerli malı haftası yapıydık.derken öretmen incir yogmu kimsede dedi.bende ne biliym inciri.biz hayir derik.uşak aglımca zahar avrad acir demek istey de kibarcasını söyley diye palas pandıras atıldım.biz de var ööretmenim diye.eyi hadi get getir accık deyince gıçına nişadır sürülmüş kimi bi fırladım dooru anama.gıız ana öretmen acir istedi hele şu eşkiliden bi sahane goy da götiriym diye.anamın pek aklına yatmasa da goydu gadıncaaz.okula vardım.öretmen elimdeki sahende acir eşkilisini görünce oolum bu ney dedi.ben de -işte inciiirr dedim.o zaman gadıncaaz gülmeden yarılacakdı neredeyse.sonra incirin ne olduğunu anlattı.ulaa bu bizim hayirmiş meersem.gadıncaazda aşyeriymiş o an canı çekmiş ama neyse ki turşu da gönlünü hoş etmiş herhalde.işte beyle bir hatirem var yerli malı haftasıynan alagalı.ne zaman yerli malı haftası olsa ya da duysam aklıma bu hatıra gelir ve hem utanır hem de gülerim

mıgrız

yaamır olsan heç bi tarlaya yağmazsın

kimseye heç bi mafeati dokunmayan adam için gullanılır..acı navar boyat ekmeeği , hımsımış yimeei dökeceene bi pisiğin önüne goyda hayvan yising.ama nerdeeeee?yaamır olsan heç bi tarlıya yağmazsın ki zaten

kediye bokun derman demisler sicip gommus

pisik

pisik duası eylesine üstünkörü yapılan teşekkür,ya da aaz ucuynan bir şeyi isdemek..
çünkü pisik nankördür ve yapılan iyiliği yapandanın insanlığından değil kendi yüceliğinden bellermiş..o nedenle de insana müteşekkir olmaz vefa borcu hissedmez.ama köpekde durum tam tersidir..vazifesini yapdıı için verdiiniz yemeği bile ihsan gibi görüp size müteşekkir olur

urup ahıllı

arbet espriler

mizara gader deeel mezara gaderrrr


-yaw hanımefendi aceba bobanız fısdıkcı mı sizin?
-beeegh nerden bildin şişe galasıca
-ey bagsana senin gibi fısdığın bobası baqqal olacak deel yaa



hieeeyyt var mı baaanga yan baghaaannnnn?
-laa rafık şoo herif sanga yan bahiy ellaaham..
-de get salaq.şaşı höggeş deemi o?herifciooolu tööbe tööbe allaha bileme yan bahiy.banga mı baqmıyacag!




portalin

gençlik aşgımızla içdeimiz ilk meyvalı gazozdur gendisi.o zamanların cincibir ve aangara gazozuna yeen ciddi rakip mahalli marka olmuştu.cincibir ve angara gazozunun kesme cam şişesine göre azıcık daha eefen görünümlü şişesi olsa da antebimizin gurur gaynaıydı.üstelik ilk göz argımız sade sofdağ gazozundan daha löksdü.meyvalı gazoz dile goley.amma haggatten de dadı maazamdı.böönkü fantanın dadına yeeğin benzerdi.

portalin

abooo çocuklomun gazozu,gençlik aşgım.daha eskisini bilen var mı bikmeym ki?bi sofdağ gazozu vardı.ganneleri de yein gözeldi.beyle ince boyunlu endamlı düz ganne.bi keskindi abooo.hele satıldaki buzlu suda soodulmuşunu mömkünü yog bi dikişde içemezdin.ama ben löce girerdim ben bi dikişte içerim diye.gazozcuyu bile utmuştum o löçte.ama bi dikişte souk gazozu içince bi gengirtirdi sahılam burnumdan acısı çıghardı.ee cepte haşlık olmeyınca beleş gazoz içebilmeg için bu gonuda gendimi geliştirmiştim.inanmayanlar sayesinde haftada 3-5 gazozu beleş içerdim.hele yanında bi de yağlı kahke oldumu aboooovv ziyafetdi ziyafetttttt

ençlik aşgımızla içdeimiz ilk meyvalı gazozdur gendisi.o zamanların cincibir ve aangara gazozuna yeen ciddi rakip mahalli marka olmuştu.cincibir ve angara gazozunun kesme cam şişesine göre azıcık daha eefen görünümlü şişesi olsa da antebimizin gurur gaynaıydı.üstelik ilk göz argımız sade sofdağ gazozundan daha löksdü.meyvalı gazoz dile goley.amma haggatten de dadı maazamdı.böönkü fantanın dadına yeeğin benzerdi.

gısdalamak

goltuğun altına bi ekmek gıstalamış,gıçına nişadır deyirmiş eşşek kimi seerterek gidiydi

gabak gayişlemek

yağlı küfte yenirken hissedilenler

yaw bu yazıııy yağlı küfte kitabesi olarak dülükbabanın en yüüseg yerine dikip geceleri de parıl parıl şavhıtmak lazım.
zaten bi rivayete göre fransız gomutan milletin samsak ve soğanı bol yağlı küfteyi yiyip fıs fıs osurarak ortalığı tutlu hamam gibi kokutmaları üzerine bi emirle yağlı küfteyi yasaklamış bunu duyan antep ahalisi o gızgınlıkla dağa çıkıp fransız kafirini tez zamanda antepten sürerek yağlı küftesine gavışmıştır.yanı bu mibarek nametin şanlı tarihimizde bileme yeri olduğu söylenmektedir

antepçe yeşilçam diyalogları

olmag ya da olmamag,aha zurnanın zırt dedii yer.....

ben fahır ve kör çalgıcı sen zengin avradı.allaanı seversen get benden aley etme...

+ağam bak ben şeerde ohuyup meendiz oldum.köve bi dene körpü yapıcam
-la meer ne fıs osurukmuşun da habarımız yokmuş.ellaham ırahmetli boban da körpü yapardı soyha...de get başımdan gafamı bozma
  • /
  • 32
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 627

anteplice zaytung haberleri

büyük bir tarihi hata düzeltildi
kanuni sultan süleymanın “olmaya devlet cihanda bir nefes sihhat gibi”sözünün aslında “olmıya dööled cihanda bir dürüm kebab kimi” diye söylendiği iddia edildi.araştırmacısız tarihçi yazar heredot hökkeş öncelikle muhabirimizin niçin araştırmacısız yazar diye sorduğu sorusuna tarih onun bunun azından örgenilmiyecek gader möhümdür.biz 7 guşak tarihçiyiz yani boba mesleemiz.hem zati götünün gılı ağarmış bösböyük herif o yaşına gader belleyemedei şeyleri onun bunun haneine baghıp mu belleyci.tarihçi yazar olunmaz tarihçi yazar doğulur dedi.olayın aslını anladan heredot hökkeş
“şimdi ağa sene 66 .yuhalıg etme oolum ne 1966 sı.dangalag 1566.. ganuni zigetvar galasını guşadmış ama iş uzamış gendi de hasde birez.askerler bi saat öylen yimeene çıghar.ordudaki antep uşaaı hemen ataşı yaghar ve kalkanlarını yelleycek kimi gullanarak nar kimi közü dökerler ve oklarını şiş kimi gullanıp sapladıkları kebabı yellemiye başlar.aazının dadı olmıyan padişah hasde yataında mis kimi kebab goghusunu duyunça gözleri açılır.baş veziri çağır ve”la vezir bu ney beyle umsurug olup bi yerimiz şişecek acı yeri hele gedde bu gohan neyse ondan getirde dadak.naaden canım çekdi .bari nefsimizi körledek bobeyn anayn heyrine dedi.vezir hemen ataşın yanına gedip uşaklara “baazızola uşaklar acı padişahın canı çekmiş de bi soghum dadsın.taman yeen hasde. sebabdır” deyince “ayıbeddin paşa ammi haneeimi olur“hele sen şu bi şişi ekmegsiz götür ,o zemana gader hallederik deyip hemen dınnaklı arasına 2 şiş çeker piybazını ,duzunu ,biberini ,bolca goyup verirler.dürümü gören padişah bi yumulur avırdları zurnacı hamisin avırdı kimi şişer..garnı birez doyan padişah yimekden sona acık fenikir.sona “halk için de muteber bir nesne yok kebaplık et kimi,olmıya dööled cihanda bir dürüm kebap kimi”der.burdaki dööled mutlulug,keyf,zevg demekdir.osmanlı dööledi deel yani. ama padişahın durumunun ağırlaşdıını artık bargını yere verdiini gören vezirler”la herif gomada ne dedini bilmey,şindi bu hanei tarihe yazarsak gooocca padişah baazı pisin teki diye bilinir.ayip yaghışmaz deyip padişahın bu anlamlı ve özlü haneeini sadaca edebiyad olsun padişah naaden galiteli adammış desinler diye “halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi,olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat kimi”şeklinde basın bildirisine gonulup teksirle çoğaldılıp gastacılara resmi açıglama olarag daadıldı.zaten hemen soona da zigetvar galasının baazıpis nizamıya bekcisi bi dürüm kebaba tav olub gapıları açınçı gala düşdü.gerçek aynen angladdıym kimidir ,padişahın gözünü açan da galanın gapısını açanda kebabın dayanılmaz hafifleydi.dedi

anteplice zaytung haberleri

türk dil gurumunun tertipledei geleneksel "gar üsdüne südükle isim yazma "yarışmasında antebimizi başarıynan temsil eden hökkeş böyüknacar birinci olmasına raaemen en deyme hattadlara daş çıgharırcasına yazdıı "osuran göte arpa çöree mahana"atasözünün son kelimesi olan "mahana"nın türk dil gurumunun sözlöönde yer almaması nedeniyle sözlükde yer almıyan anlamsız kelime gullandıı mahanasıynan disgalifye edilereg haggı yinilmişdir.hökkeş böyüknacar "beyler mahana kelimesinin sizin sözlööngüzde yer almaması benim deel sizin suçunguz.bide gosgoca dil gurumu oluconguz.ayip ayip..bari eşgiliufaksözlee bahgın heç bişey bilmeyseez.cahallıında bu gaderine eyvallah "dedi

anteplice zaytung haberleri

torununun ayağına kablo ile elektrik vererek komaya sokan canavar nine olayda herhangi bir kötü niyetinin olmadığını tamamen torununun iyiliği için bu hareketi yaptığını söyledi.yazıcıkda oturan baani nine olayı soruşturan savcıya verdiği ifadede”gadasını aldım aaşam torunum zekine ,nişannısı hökkeşden ayrılacağını söyledi.neen gızım dedim.böyügana alatirik alameym bu iş olmeycak dedi.ben de maasimin alatirik gıtlıından başı bozulmasın dey gece yughusundeyken davıl fırının gablosu soyuluk fişini alatiree daghıp ayaının ucuna deydirdim,bir nene torununun başının bozulmasını isder mi heç?onun aaız dadı için herbişeyi gözümgapalı yaparım.torunuma canım feda”dedi

antep adami nasil bir insandir

zalime ve haksızlığa susmayacak kadar asil
zayıfı ve güçsüzü ezmeyecek kadar adil

yarım ekmeeni pölüşecek gader dokgözlü
yarın şagha eti kebap edip bitirecek gader açgözlü

nobel barış ödülü alacak kadar hösgüt
dişiynen dırnaaynan harbedecek gader cesur ve cengaver

gendisiynen dalga geçip halımız it halı keyfimiz beyde yok deyceg gader hoşgörülü
tavıına gış diyeni ,gonşusuna yan gözle baghanın üsdüne yeriyecek gader de zambırlı

emeeine,dünya malına cömard
haggına,namısına yeen hasıd

depesine sıçırdacag gader sevecen
aazına ortasına sıçacak gader dövecen

bu tezad karakterler çiftlemelerini çoğaltmak mümkün.ama kısaca antep insanı "ayne kimidir"..sen nasıl görünürsen o da sana kendisini öyle gösterir.yani seni yansıtır.iyiysen yeen iyi,kötüysen de yeen kötü olabilir.bu iki ekstrem uç arasındaki yeri sizin sergilediğiniz tavır belirler.........seç been al.ağa göynün bilir

antepli için hayatın anlamı

aaşam yazlıgda arişin altında yağı direseengden agha agha yinilen açıgegmeee edilmiş 3-4 balcankebabı dürümü,üsdüne içilen 4-5 bardag gaçak çay,çolug çocugdan yerenlik edip geçirilen 1-2 saed ve saaet 10 kimi ortaya gonan bir leençe dolusu buz kimi kütür kütür hönüsü üzümü ve yanında tiyeenden yeni gopug mis kimi goghan hıta aeciri yiyip soonada altında cızgılı bicaması üsdünde biyaz atlediynen çapıt yorganın altında yıldızlara bagha bagha damda yatıb haeyel gurmakdır.....

antep arvadlarinin bulasik makinasi sorunsali

alatirik parası naader geliy biliymisin?hem bulaşıı makine yıghasın,çamaşırı makine,yimee de fırın yapsın peeeeeeehh.o zeman ben bu gelini niye aldımkine..beyle avradlaa navar anam?taman türküde evlenmen bekarlar laylon avrad çıghacak deydi ya aha da şindikiler zaten laylon avrad oldular.türkü sahmiş baeg!

gara yumey niynesin hira yimey niynesin

i.a.kara yıkanmayı ne yapsın,zayıf yemeyi ne yapsın
çirkin yunmey neynesin hıra yimeyi niynesin şeklinde de söylenebilen bu deyim nafile gayretleri,ne kadar uğraşırsan uğraş neticeyi değiştiremiyeceğini anlatır..
yani genel anlamda söylenen akıntıya kürek çekmek yada boşa kürek çekme deyimlerinin antepçe versiyonudur

anteplice zaytung haberleri

çevrelerinde örnek gösterilen çift 20 yıllık mutlu evliliklerini tek celsede bitirdi
mahkeme çıkışı gazetecilerin sorularını cevaplayan gaziantebin tanınmış simaların şakir gözübüyük ile ayrıldığı eşi konyalı nuriye gözübüyük dostça ayrıldıklarını ve her zaman dost kalacaklarını söyledi.muhabirimiz dönenin niçin ayrıldıkları sorusuna sayın şakir gözübüyük" bacım çog mudluyduk ama aramızdaki kültür farglılıını bi türlü gapadamadık.20 yıllık avrada halen bi adam kimi lahmacını gatleyp yimey beledemedim.bi kebap dürümü ,gavırma dürümü edip yimey beceremey,soghum desen teeehoooo nerdeeeee üsdüne başına döküy .ey utandıımdan bişeyle eş dosdan aaız dadıynan yimee filan gedemeyg ,geddimiz zemanda aley gonusu oluyk bösböyük avrad bi dürüm edmey başarlıyamey deyler.neydek gaader beyleymiş.gısmad buadermiş "dedi .nuriye hanım da "bacım ben etli egmekden böyüdüm,pide bilirik ama bunlar başka.beşarlıyamadım neydim?.gonya da lahmacın,balcan kebabı,gavırma dürümü vardı da bizmi yimey belliyemedik..needek gördöün kimi dilini belledim birez ama yetmedi...çog isral eddik bu yuvey daaıtmıyak dey ama can çıgmadan huy çıgmaz ki benim de tebaaetim eyle işde..davıl bile dengidengine dey boşa dememişler ayrı sufraların,ayrı mutbaaın insanlarıyk ,gısmad beyleymiş.artık bundan songrasına baghıcık "dedi

anteplice zaytung haberleri

heredot hökkeş tarihin karanlık noktalarını aydınlatmıya devam ediyor
yavuz sultan selim niye küpe daghıydı
araştırmadan yazan tarih yazarımız heredot hökkeş tarihin bir karanlık noktasına daha ışık duddu.iresimlerde gördöönüz ve taaef taaef bakdıınız küpeli ama gayten bıyıklı yavuz sultan selimi görüpde” la bu menşur asbab dikicisi cumali ipekcinin padişah gılıına girip çekdirdeei poturaf mı yoksa bizim tarihimizde ipnalıkda mı var,beyle küpeli yumuşak görünümlü padişah nasıl cihanın anasını aaladır dersiniz ama gazın ayaaı eyle deel işde.o poturafdaki elbette asbab dikicisi cumali ipekçi değil bobayiid padişa yavız sultan selim helbet.gelelim küpiye.bu küpey mısırı aldıktan sonra zenginlerin hızmatçı kullarının kulaaında görmesi üzerine “biz de allahın kuluyuz o halde bana da verin bi küpe daghıcım ,gul gulloounu bilmeli “dedii söylenirse de işin aslı çok farglıdır.
şindi aga sene 1481 ..yavız bütün imtihanlarını verip siyasal bilgiler fakültesini pekeynen bitirir. bobası beyazıd tarafından uşak idaracılıg örgensin dey stac için trabzona vekil gaymagham olarak tayın eder.o zeman trabzon sıvas sancağına bağlı..yavızın kirvesi de lala yanı aghıl hocası ayağıynan yanına verilmiş bobası beyazid “bizim deli oolana mıghaad olasın,bize söz hanek getirmiye” deyp tembehlenmiş.yavız genç yerinde duramıy aybaşı gelinçi maeşi alıralmaz yallah tebrize acem avradlarıynan yimiye gediy...tebrizde deve zekine,bengli hayce,boyalı zılha kimi o zemanın menşur şarmıtalarının aleyi dosdu. paviyonu gapadıp masayı donattırıy kebap,mezeler,araghılar küp küp şarablar çalgılar aauuuffff aaşama gader yiyip içiy aaşam olunca da baytona biniy davılcı zurnacıyı da garşısına oturduy baaşiş vererek gulaana zurna çaldırarak sabaae gader turley.gene beyle bi oturag alemi sonunda gulaana zurna çaldırıp ,harrikleyerek gezerken bayton şah ismaaelin evinin urgundan geçiy.şah ismaael maallede harikkliyerek gezen yavıza öökelenir “aha geliym la erkegsen getme” deyip bicamasıynan dışarı çıghar.yavızda gafa gıyak,bobayiid, “gel la gel.senden gorghan senin kimi olsun” dey arabadan iner,çeketi sıyırıp yere atar.lala” la olum bu tebrizin saaebi sayılır, başımıza iş alıcık” derse de yavız hiddetle”kirve ben arghamdan kaçdı dedirtmem ataş olsa cürmü gader yer yaghar “dedi.neyse arıya girerler ve ayırırlar ama o ara yavız ,ismaeelin avradını tağada görüb bıyık burmazmı?avrad da zaten ismaaele işmar edip duruy..alahey şah ismaael daavey fergedinci gudurur” habersleyn gelip yavıza bi gafa atar yavız pers olur.aazı burnu algızıl gan olur.avrada da madara olmuşdur.kirvesi ayaa galdırrp üsdünü başını silkeler serhoş gafaynan ayakda zor duran yavızın goluna girip yer ayırddıkları otele gelirler.bi sade gaafe söyleyp içer .acıcık ayıghınca lalasına ”la kirve bu döyyüs serhoş serhoş banga galleşleynen vurdu,avrada da irezil olduk..ama ne avraddı hııı? daş kimiydi dee mii?.tam da iş atiydi baaa.sıçdı işin içine döyyüs herifi. get bana küpe al gel” der.lala şaşırır “la olum allah gözünü doyursun bu yaşda dosd saabisin, o şarmıta için deyermi neydicin küpey..işallam bi de avrada küpe göndericin hepden azımıza sıçacaklar burada “der.yavız “yav kirve seninde götün üçbuçug atıy haa kötee yiyen ben gaygısı sanga düşdü al gel şu küpey bizim de bi bildeemiz var haralda “der.lala ıhdiyar halıynen gece okdu gider guyumçuya yavralır küpey alıp gelir.yavız dak şu meredi gulaama deyince”aman olum neediy la taman bizi defe goyup çalarlar ,goca şehzada ipna kimi küpe dakmış derlerse boban ikimizin de azına sıçar bizi kötek aşı eder “derse de dinledemez haneeini.küpe daghılınçı yavız bu banga eddeini aha bu ismail döyyüsünden çıgharıcım.avradını da elinden alıcaam bu da gulaama küpe olsun bu ahdimi unudmeym dey küpey dagdım şindi daa eyi angladın mı kirve ama küpe de yaghışdı dee mii “der..işde o küpenin hakiyesi aynen budur . .padişah olunçu da aynen de dedeeni yapar.diyerek sözünü temamlar.
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort