mamdeli abi

Durum: 627 - 0 - 0 - 0 - 07.03.2011 20:42

Puan: 3624 -

10 yıl önce kayıt oldu. 3.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 32

barbil

anteplinin en ilkel güneş enerjisi sisteminin ana maddesi.dama pirketlerin üstüne yükseldilerek gonarak birbiriynen boruyla irtibatlandırılmış 2 barbilin üstüne doğrudan musluktan soğuk su giriş yapılır ve şamandıra gonur,altına da sıcak su çıkış vanası gonur ve oradan aşşa gatlara sıcak su tesisatı olarak çekilir.normal güneş enercisi panelleri olmadıından bu ilkel sistem ancak senenin 6-7 ayında randımanlı gullanılabilirdi.ama olsun.iki dene barbilden sıcak su sistemiicadı da antep gafasının ucuzcu ve basitçe halletme örneği sayılır

ustabaşının sıkıntıları

bırakın ustabaşı olmayı neredeyse 1 aydan beri ilk defa entry giren bir fıghaereym.büyük bir şevkle başladığım faydalı bir şeyler yazma işine o kadar kendimi kaptırdım ki evde eleştirilmiye bile başlamıştım.kafama takılıp kullanımından emin olmadığım bazı haneklerin gecenin bi vakti 86 yaşındaki anama telefon açıp teyit almaya,75 yaşındaki kaynanamdan fikir almayı rutin hale getirmiştim.hatta gaynanam bazen aklına düşen ilginç hanekleri telefondan arayarak bana ileterek adeta gönüllü kaynak olmuştu.yığınla entrymi kendim zomulatıp gereken düzenlemeleri yapıyordum."ben yazıymda beenmiyen silsin"anlayışına asla düşmedim.ama kendimce emek vererek,zaman harcayarak girdiğim entrylerin altına olur olmaz ,anlamlı anlamsız,hatta bazan yazmış olduğum anlamların tam tersi bir anlam vererek okuyucunun kafasını karıştıracak entrylerden içime gına geldiğinden artık entry girmemeye karar vermiştim.şimdi benim gibi düşünenlerin olduğunu görünce sadece onlar gibi düşünen başkaları da var demek için bu entry'yi girdim.yoksa sadece alışkanlıklarıma uygun olarak hatta çoğu zaman giriş bile yapmadan sadece misafir ziyaretçi gibi girip o günkü entryleri ve çoğunlukla da maalesef eski entrylerin nasıl zibillik gibi karman çorman edilip kirletildiğini üzülerek görüp geri fıssadanak çıkıyordum.emeğe saygı gösterilmedikçe de bunu sürdüreceğim.yazdığım ,emek verdiğim entry'imin gerekli gereksiz,yerli yersiz,anlamlı anlamsız yığınla eklemeyle okunamaz ve alaşılamaz hale gelmesi ,ya da karışıklık içinde aslının ne olduğu anlaşılmadan entry çöplüğü haline gelmesi bana diktiğim bir fidanın dallarının yaramaz çocuklarla ya da kötü niyetli yetişkinlerce kırılıp tahrip edilmesinin verdiği ızdırabı vermektedir.o nedenle sizleri çok iyi anlıyor ve aslında söylemek istediklerinizin %80 inini nezaketinizden dolayı söyleyemediğinizi çok iyi biliyorum. ne diyeyim allah sabrınızı artırsın ve insanların yüreğine emeğe saygı fikrini yerleştirsin.
işte beyle sözlük.yanıkim ayran içip ayrı düşmedik.sadaca gendi evine hısleyn girmek zorunda galan maasim ev saabi kimi ziyaradlarımı hısleyn ve çok zeman şeyle hemen gapının deliinden baghıp gaçaragdan yapıym.yoosam sanga küsmem ve de arghamı dönmem söz gonusu bileme olamaz.yanı şeyle uzakdan bagmag bileme baaa yetiy.illede aha ben burdeym dercesine her zayfenge entry girip imzamı gösdermek kimi bi gayredim ve de maasıdım yog..aman entry'im yeen çog olsun herkeşde beni görsün naaden biliymiş yoorum desin diye bi gaygım yog.allaha amanad ol.seni seviym

kermese izin var şehitleri anmaya yok

normal değil mi?türk ve türkiyeye düşman olan zihniyetin temsilcilerinden başka ne beklenebilir ki?şehit,bağımsızlık,türk deyince kırmızı görmüş boğa gibi oluyorlar ama ne hikmetse,bdp,pkk,kürt,,iki dilli yaşam,anadil vs gibi milli birlik ve berberliği kaşıyıp yaralayacak en ufak bir şey görseler hemen bir avuç tuzla koşuyorlar.bunlar 6317 şehidimizin kemiklerini sızlatan üniter yapı ve milli birlik düşmanlarıdır.bu gerçek böyle bilinmelidir.bu benim şahsi görüşüm..ama bu ülkenin tapusu türk kanı ile yazılıp hazırlanmışsa,bu şehrimin gaziliği akan temiz türk kanıyla elde edilmişse bir daha kurtuluş savaşı yapabiliriz.bir kez daha gaziantebi de türkiyeyide kurtarıp düşmanı deniz ya da dağa gömeriz.ecdad mezarlarını,şehit mezarlarını soysuzlara çiğnetmemek,kurt yuvasında çakalları ulutmamak bize tarihin yüklediği bir sorumluluktur.bu sorumluluk asla siyaset olarak görülmemelidir.varoluşun,hayatın,kanın ,bağımsızlığın siyaseti ya da particiliği olmaz.bunlar siyaset ve partiler üstü kavramlardır.o nedenle yazdıklarım siyasi olarak algılanmamalıdır.allah bu milleti bir daha istiklal marşı yazdırmak zorunda koymasın diyen mehmet akif acaba bu günleri hesap etmişmiydi....

yılık bırakmak

yılık sözlüğü bu hafif aralık manasıyla antebimize özgüdür ancak yine antebimize özgü ve yurdun diğer yelerinin bazılarında da kullanılan yılışık,cıvık yugha anlamıda vardır....ayrıca yılık korkmuş,bezmiş,gözü kırılmış,cesareti kaybolmuş anlamında da kullanılır.yani antebin joker kelimelerinden biridir

-beegh anam yeen de yılık bu avrat.bi herif görse aazına girici utanmasa burada yugha ,yenlicek, yılışık manasındadır

-maasim övey ana elinde işden yılık acı onu şeyle allah halı vakdı eyi,işi az bi yere gelin etse de maasim azıcık irahed edse..burada gözü kırılmak,bezmek,usanmış olmak anlamındadır

hatta ürkek atlar için "güççüggen yidee kötek yüzünden gözü yılık "derler.bu tür hayvanlar ürkek ve huysuzdur.aniden hiç sebep yokken basit bir harekete çok şiddetli tepki verirler

itler uluştu hasretler gavuştu

sürekli birbirinden bahseden ve her ikiside sağlam ayakkabı olmayan yani çokta sevilen,sayılan ya da ciddiye alınmayan 2 kişinin bir araya gelmeleri durumunda diğer kişilerce söylenen bir söz.
yani tencere yuvarlandı kapağını buldu anlamına benzer bir anlam ifade eder.ancak buradaki bir araya gelme tesadüfi değil bu ikikişi gerçekte de birbirlerini bilir,tanır ve severler.ama yaşları ,konumları ya da kişilikleri gereği çok ciddiye alınmazlar
-gıız döndü senin oolan asgerden geldimi? dün hösnenin ooluynan moturda gidiylerdi
+heee anam hee.itler uluştu hasiredler gavıştı nihayad.hele birez ayaa yanıg it kimi gezsinler

tis gazanı

tabanı düz değil dış bükey olan 5-10-15 litrelik yemek kazanı..düz tabanlı daha yüksekçe olanlara genelde kelle gazanı da denir.tis gazanın tabanı yarım küre gibi olduğundan daş ya da çamırdan suvanık ocaklara daha güzel oturur.özellikle tandır kimi ataşı altta olan ve üsdü delik kimi baca olan ocaklara taban şekli nedeniyle tam olarak oturup kenarlarından alev ya da ısı kaçmasına,enerji kaybına neden olmaz.eski ocaklar hep böyle olduğundan altı da devamlı is olurdu.hatta çoğu zaman altı çamurla sıvanarak kullanılırdı.o zaman yemek daha güzel olur.çünkü ateş direkt tencereye vurmuyor arada toprak tabaka var.

düğün kürsüsü

hasır tabure ya da ahşap kahvehane sandelyesine verilen isim..eskiden çayhana ile gaavehana arasındaki en bariz farg kürsülerinin fargıydı.çayhanalarda alçak hasir kürsüler ve gene bundara uygun alçak sehba kimi orta masalar.masa da denemez aslında sehba demek daa uygun olur.sadaca üsdüne çay gonur içilir,hadi en fazla iki yaşlı ammi domino oynar bide üsdünde saebaehleri pendir dürümü edlip bi ekmeg çayı(az açık ve böyüg bardagnan olur ama aynı fiyedlidir.?söylenerek gaafaltı yapılırdı.öylen gene aynı şekilde pratig olarak lahmacın ekmege dürüm edilir veya söörme dürümü ve bi aağyolun ayranı kimi duru ve çoğunlukla aazı geniş ve laylon gapaglı bi ganne ile servis edilirdi..ama gaafehanakarda yüce masa ve takda kürsüler olur takda masaların üsdünde de çoou zeman bi tarafı parlag bi gonturpilag olurdu.yoksa bile oyun oynanmadan evvel mutlaka gonturapilag tabagha hemen masanın üsdüne gonurdutabi ki çayhanalar çok daha güççüg,gapalı alanı az açık yeri fazla olan muhabbet yerleriydi.yolda garşılaşan 2 tanış hemen en yaghın çayhanaya oturur hem birer çay ikram ederler birbirine hemde bir müdded oturup sohbed ederdi.

gavil

i.a. kavl,kavil
sözleşmek,kararlaştırmak,karar vermek
-rafıg şoo meseleyi aynen gavilleşdeemiz kimi hallediyk deemi
+helbed rafıg sözü aazdan çıghar..ne dediyseg o.....

yeah ile yah çekmek arasındaki ilişki

sadaca bunlarmı ki aem.durub dururken tarpadag darı ekmeye başlamaları şaşırtıcı deelmi.henüz izraat olayı yokdu yanı.soona bellerinde daşıdıgları amanadlar belli sallama,satır ve gama daşıylar,boyunlarına tasbah daghıylar..o boncug golyeler bildeemiz tasbah işde. 2 ganne ataşsuyu içince ellerini gulaglarına atıp barag kimi uzunhava bozlag garışımı türkü söylemeleri,büyücülerinini bile uzunhava söölemesi,uşaklarının bizim güççüglöömüzdeki gibi tumancag gezmeleri,yaşlılarına ve mısafıra yeen hörmedli olmaları onlarında bizim kimi türkmen boyu olma ehdimallarını artırıy bence..ayrıca zurna benzeri nefesli çalgılarıda var ey geriye bi gafayı çekip taksiye binerek davıl zurna çaldırıp gezmeleri galıy.mangal keyfçisi olmaları,hemen yimek deyince ataşı yaghıp et bişirmeleri bu izlerin en guvvadlıları.biber salçası vardıda şiş kebap mı yapmadılar.ellerindekiynen anca külbasdı ve çevirme yapabiliyler..eer bunlar antepden getme deelselerde kesinlikle orta asyadan antep cıvarına gelip oturan türkmen boylarıynan aynı gandan geliyler aem.savaşcıların antraman olsun dey birbiriynen çayır güleşi yapmaları bile ayni yav..

yağlı küfde

dün avraddan ankara dikmende gezerken gördüğüm küfde leençesine sazan kimi atladım. 50 metre ilerdeki zandedersem maraş tarafından olan herifin 12.5 dedini bu hanım gız 10 kaad deyince yeri baalım başiremi edip al tagge ver külah 8 kaada aldım yallah eveçe bi goşu..avrad bide bagtım ki yaalı küfdeyi 15 daggada haziredmiş.hay bobanga atanga ırahmed deyp marıla sarıp sarıp löpleddim..arghasından da maade habimi alıp oturub telebizyonu seyreddim.neydeg yanı ..inoooo maademiz argıy dey küfdede mi yimeycig...habnen filan idara edicig neydeg bobam..bes eşgiliyi vermedi hayın avrad o gaderde deel yanı sende şindi bulunçu bunama dedi ey dedig ..el mahgüm o da gendince beni düşünüy eesig needsin.....

anteplinin incelmesi

hayattııııımmm,bana dolaptan şu mide ilacımdan verirmisin? üşüttüm sanırım baksana midem acaip yekiniy

dilme

pestil (bastık)yapılacak koyu pekmez gibi sıvının ince olarak hasır veya bezlere sıvanması yerine tepsi ve amadanlara aktarılıp biraz katılaştıktan sonra bıçakla dörtgen dilimlere ayrılarak dışarı alınıp kurutulması ve saklamak için bol nişasta ile muamele edilip birbirine yapışmasının önlenmesi suretiyle uzun süre depolanabilen bir kış tatlı yiyeceği..yani şirin tarhananın simit katılmamış şeklide diyebiliriz

söölcen

baarsıg gurdu,gıl gurdu da denir.antebimizde genelde zayıf,hıra pisik kimi olanların bengzedildei parazid hayvanadı
-acı yide 2 dirrem ed dut.beeeyle sööölcen kimi olmey bi zanaaed belleyn zaar..gören görmiyen ince hasdelik filan var deyci

nahsen

türkülere de konu olmuş yöresel isim.
"vurma zalım vurmada ben baadeli nahsenim deyip "giden bi barag türküsü vardı....

anteplice ilaç isimleri

lahmacillin tablet..reçetesiz satılır
endikasyonları=galp parpazlamasıi maade gurlaması,aaz sulanması,gurbette memleket özlemi(homesick)
kontrendikasyonu=dog garnına,tene ile ,gola ve diğer gazlı meşrubatlarla geçimsizdir
etkileşim=balcan söörmesi,az duzlu ayran,yeşillik ve limon ile etkisi artabilir..içine kebap çekilerek alınması görgüsüzlük sınırına girişin anakdatım olacaandan tavsiye edilmez
kullanım şekli ve uyarılar =adam gibi usulüne uygun gatlanarag alınır.ayran ile alınması kana geçişi hızlandırdığından etkisinin çabıg başlaması açısından tavsiye edilir.
doz aşımı ve tedavisi=lormal şardlarda doz aşımı vakalarına rastlanmamışdır.ama hazımsızlık çekdee halde gurbette bulameyp antepde bulunçu gendini gaybedip bilinçsizce 9-10 adet bir alımda alındığında şişkinlig,nefes alamama,dıghanma,maade yekinmesi görülebilir bu durumlarda hazmı goleylaşdırıcı maden suyu vs gibi yardımcı şeylerle ilk yardım yapılarak hasde rahadledilmiye çalışılır..dafar edmezse köşenin başına gader 3-4 daaefa zornan goşdurulub şişlik indirilmeye çalışılır.paklava ve burma gadeyif gibi ilaçlarla alınacaksa aralarında en az 2 saaed zaman aralığı olmasına diggad edilmelidir.


dolmacain kapsül
farmakolojisi beher dolmacain kapsülde pirincimisin 50 gr, sumak powder 5 gr,kıymamisin 20 gr duz,samırsak ve karabiber q.s(yeteri miktarda)türk ilaç kodeksine uygun olarak üretilmiştir
endikasyonları her türlü maade gazınması,tansiyon ve şeker düşmesi,el ayak titremesi durumunda yutulur
kontrendikasyonları..bilinen bir yan tesiri yogdur..guyrug yağına garşı allerjisi olanlar kontrollü tüketmelidir
kullanımı ve dozu=aazı yeterinde böyüg olanlar bütün bütün çeynemeden 10-15 adet yutabilir.kendi suyuyla yutulması önerilir.12 yaşından ya da yutameycag gader güççüklere bir saehende ezilereg kaşşıynan verilebilir.5 adedi geçmemelidir
etkileşim ekşi olduğundan yeen datlı gıdalarla geçimsizdir.dikkatli alınmalıdır
uyarı ve önlemleriçeriğindeki yoğun samırsak aromasından dolayı yendikten 3-4 saaed sonrasından başlayarag en az 12 saaed götüngüze saabolup olurolmaz yerde osurmamangız maafaatingiz icabıdır.yogsa etrafınızdan"deeeerrdddd geleeeeee,şiş çagıhılaaaaaaaaaa" şikayetleri gelebildiği gibi "farkını verde sıç ,sıçseydın bari "gibi hoş olmayan öneri ve istekler alabilirsiniz.

unutbeni

bu yimeg sovan yahnısı deel mi?yanı nohud, et,salça ve sovan çüşşüü ya da gıska sovanla yapılır...hatta yeen iri sovan olursa az iri dorganır ve içine güççük gıska sovanları gonarak yapılan bi tencere yimee zandediym bunu...

anteplice zaytung haberleri

hayın boba heç mahremed edmeden bidenecig gızını gözünü gırbmadan sürücü belgesi alma gursuna yazdırdı.maabirimizin sorularını cuvablıyan gözü döngmüş hayın boba,yeen yavralıydı dayanamadım,trafee bi dene daa şaşgın sürücü gatılmasına sebab oldoom için üzgünüm ama neydim başga çarası yokdu bu işin.gaçag gullanıcaana barilem mekdebinde örgenib direksoona geçsin dedi...ilk dersinde görüntüledeemiz gızı hayce de deneme turundan soona parkedeceggen öngdeki taksiye çarparag durdugtan soona ööretmen şöfere gızarag "eyy navar yanı daaa acemiyk taman.. sağdaki pedalı ne biliym soldakini ne biliym.ben bu arabanın zaten garibiyim.debrac dey sağa basdım ama neen eyle duracana birden yekinip öngdeki taksiye çarpdı bilmeym.sizin arabanın debracı pozukmu ney?"deyip bi çalımla şikaad uçun müdiriyete getdi

antepli için hayatın anlamı

aaşam yazlıgda arişin altında yağı direseengden agha agha yinilen açıgegmeee edilmiş 3-4 balcankebabı dürümü,üsdüne içilen 4-5 bardag gaçak çay,çolug çocugdan yerenlik edip geçirilen 1-2 saed ve saaet 10 kimi ortaya gonan bir leençe dolusu buz kimi kütür kütür hönüsü üzümü ve yanında tiyeenden yeni gopug mis kimi goghan hıta aeciri yiyip soonada altında cızgılı bicaması üsdünde biyaz atlediynen çapıt yorganın altında yıldızlara bagha bagha damda yatıb haeyel gurmakdır.....

antep isimleri

hörü=huri
höriye=huriye
pambıg=pamuk
dilbar=dilber
pempe=pembe
aeşadma=ayşe fatma
leylah=leylak
menşura=meşhure
ırafıgha=refika
hösne=hüsniye
sevrel=selver
tavıt=davut
teyfıg=tevfik
möhderem=muhterem
vaeghas=vakkas
müziyen=müzeyyen
gıymad=kıymet
dööled=devlet
abdilgaadir=abdülkadir

ayrıca "durdu, hamıgha,yumma,elo,emmuney,sevler,aşşo"gibi başka yerde duyamayacağınız yöresel isimlerde vardır..

savmak

savmak deyimi defetmek ,göndermek ve kurtulmak anlamında kullanılırsa da zaman zaman hatta oldukça sıklıkla zamanı gelen ,erginleşen,olgunlaşan şeylerin kendiliğinden dökülmesi ,ömrünü tamamlanması,seyrini tamamlaması ,sona gelinmesi ,bitmesi,tükenmesi anlamında kullanılır...

-eriklerin savması=yani eriklerin olgunlaşıp hasad edilmesi ve artık dallarda erik bulunamaması durum
-çiçeklerin savması=meyvelerin çiçek olumundan meyve bağlamaya geçmesi
-güllerin savması= eskiyip solan gül çiçeğinin yapraklarını tek tek kendiliğinde dökülmeye başlaması
-belayı savmak=beladan kurtulmak
-ergenlik dönemini savmak= büluğ sorunlarını aşıp yetişkinliğe tam olarak adım atmak
-nöbeti savmak=nöbet görevini tamamlayıp sorumluluğunu tamamlamak
-sinema ya da maç savması=film ya da maç bitiminde seyircinin mekandan dağılıp evlerine gitmesi
daha bu örnekleri çoğaltmak mümkündür.

  • /
  • 32
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 627

anteplice zaytung haberleri

büyük bir tarihi hata düzeltildi
kanuni sultan süleymanın “olmaya devlet cihanda bir nefes sihhat gibi”sözünün aslında “olmıya dööled cihanda bir dürüm kebab kimi” diye söylendiği iddia edildi.araştırmacısız tarihçi yazar heredot hökkeş öncelikle muhabirimizin niçin araştırmacısız yazar diye sorduğu sorusuna tarih onun bunun azından örgenilmiyecek gader möhümdür.biz 7 guşak tarihçiyiz yani boba mesleemiz.hem zati götünün gılı ağarmış bösböyük herif o yaşına gader belleyemedei şeyleri onun bunun haneine baghıp mu belleyci.tarihçi yazar olunmaz tarihçi yazar doğulur dedi.olayın aslını anladan heredot hökkeş
“şimdi ağa sene 66 .yuhalıg etme oolum ne 1966 sı.dangalag 1566.. ganuni zigetvar galasını guşadmış ama iş uzamış gendi de hasde birez.askerler bi saat öylen yimeene çıghar.ordudaki antep uşaaı hemen ataşı yaghar ve kalkanlarını yelleycek kimi gullanarak nar kimi közü dökerler ve oklarını şiş kimi gullanıp sapladıkları kebabı yellemiye başlar.aazının dadı olmıyan padişah hasde yataında mis kimi kebab goghusunu duyunça gözleri açılır.baş veziri çağır ve”la vezir bu ney beyle umsurug olup bi yerimiz şişecek acı yeri hele gedde bu gohan neyse ondan getirde dadak.naaden canım çekdi .bari nefsimizi körledek bobeyn anayn heyrine dedi.vezir hemen ataşın yanına gedip uşaklara “baazızola uşaklar acı padişahın canı çekmiş de bi soghum dadsın.taman yeen hasde. sebabdır” deyince “ayıbeddin paşa ammi haneeimi olur“hele sen şu bi şişi ekmegsiz götür ,o zemana gader hallederik deyip hemen dınnaklı arasına 2 şiş çeker piybazını ,duzunu ,biberini ,bolca goyup verirler.dürümü gören padişah bi yumulur avırdları zurnacı hamisin avırdı kimi şişer..garnı birez doyan padişah yimekden sona acık fenikir.sona “halk için de muteber bir nesne yok kebaplık et kimi,olmıya dööled cihanda bir dürüm kebap kimi”der.burdaki dööled mutlulug,keyf,zevg demekdir.osmanlı dööledi deel yani. ama padişahın durumunun ağırlaşdıını artık bargını yere verdiini gören vezirler”la herif gomada ne dedini bilmey,şindi bu hanei tarihe yazarsak gooocca padişah baazı pisin teki diye bilinir.ayip yaghışmaz deyip padişahın bu anlamlı ve özlü haneeini sadaca edebiyad olsun padişah naaden galiteli adammış desinler diye “halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi,olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat kimi”şeklinde basın bildirisine gonulup teksirle çoğaldılıp gastacılara resmi açıglama olarag daadıldı.zaten hemen soona da zigetvar galasının baazıpis nizamıya bekcisi bi dürüm kebaba tav olub gapıları açınçı gala düşdü.gerçek aynen angladdıym kimidir ,padişahın gözünü açan da galanın gapısını açanda kebabın dayanılmaz hafifleydi.dedi

antepli için hayatın anlamı

aaşam yazlıgda arişin altında yağı direseengden agha agha yinilen açıgegmeee edilmiş 3-4 balcankebabı dürümü,üsdüne içilen 4-5 bardag gaçak çay,çolug çocugdan yerenlik edip geçirilen 1-2 saed ve saaet 10 kimi ortaya gonan bir leençe dolusu buz kimi kütür kütür hönüsü üzümü ve yanında tiyeenden yeni gopug mis kimi goghan hıta aeciri yiyip soonada altında cızgılı bicaması üsdünde biyaz atlediynen çapıt yorganın altında yıldızlara bagha bagha damda yatıb haeyel gurmakdır.....

anteplice zaytung haberleri

türk dil gurumunun tertipledei geleneksel "gar üsdüne südükle isim yazma "yarışmasında antebimizi başarıynan temsil eden hökkeş böyüknacar birinci olmasına raaemen en deyme hattadlara daş çıgharırcasına yazdıı "osuran göte arpa çöree mahana"atasözünün son kelimesi olan "mahana"nın türk dil gurumunun sözlöönde yer almaması nedeniyle sözlükde yer almıyan anlamsız kelime gullandıı mahanasıynan disgalifye edilereg haggı yinilmişdir.hökkeş böyüknacar "beyler mahana kelimesinin sizin sözlööngüzde yer almaması benim deel sizin suçunguz.bide gosgoca dil gurumu oluconguz.ayip ayip..bari eşgiliufaksözlee bahgın heç bişey bilmeyseez.cahallıında bu gaderine eyvallah "dedi

anteplice zaytung haberleri

torununun ayağına kablo ile elektrik vererek komaya sokan canavar nine olayda herhangi bir kötü niyetinin olmadığını tamamen torununun iyiliği için bu hareketi yaptığını söyledi.yazıcıkda oturan baani nine olayı soruşturan savcıya verdiği ifadede”gadasını aldım aaşam torunum zekine ,nişannısı hökkeşden ayrılacağını söyledi.neen gızım dedim.böyügana alatirik alameym bu iş olmeycak dedi.ben de maasimin alatirik gıtlıından başı bozulmasın dey gece yughusundeyken davıl fırının gablosu soyuluk fişini alatiree daghıp ayaının ucuna deydirdim,bir nene torununun başının bozulmasını isder mi heç?onun aaız dadı için herbişeyi gözümgapalı yaparım.torunuma canım feda”dedi

antep adami nasil bir insandir

zalime ve haksızlığa susmayacak kadar asil
zayıfı ve güçsüzü ezmeyecek kadar adil

yarım ekmeeni pölüşecek gader dokgözlü
yarın şagha eti kebap edip bitirecek gader açgözlü

nobel barış ödülü alacak kadar hösgüt
dişiynen dırnaaynan harbedecek gader cesur ve cengaver

gendisiynen dalga geçip halımız it halı keyfimiz beyde yok deyceg gader hoşgörülü
tavıına gış diyeni ,gonşusuna yan gözle baghanın üsdüne yeriyecek gader de zambırlı

emeeine,dünya malına cömard
haggına,namısına yeen hasıd

depesine sıçırdacag gader sevecen
aazına ortasına sıçacak gader dövecen

bu tezad karakterler çiftlemelerini çoğaltmak mümkün.ama kısaca antep insanı "ayne kimidir"..sen nasıl görünürsen o da sana kendisini öyle gösterir.yani seni yansıtır.iyiysen yeen iyi,kötüysen de yeen kötü olabilir.bu iki ekstrem uç arasındaki yeri sizin sergilediğiniz tavır belirler.........seç been al.ağa göynün bilir

anteplice zaytung haberleri

heredot hökkeş tarihin karanlık noktalarını aydınlatmıya devam ediyor
yavuz sultan selim niye küpe daghıydı
araştırmadan yazan tarih yazarımız heredot hökkeş tarihin bir karanlık noktasına daha ışık duddu.iresimlerde gördöönüz ve taaef taaef bakdıınız küpeli ama gayten bıyıklı yavuz sultan selimi görüpde” la bu menşur asbab dikicisi cumali ipekcinin padişah gılıına girip çekdirdeei poturaf mı yoksa bizim tarihimizde ipnalıkda mı var,beyle küpeli yumuşak görünümlü padişah nasıl cihanın anasını aaladır dersiniz ama gazın ayaaı eyle deel işde.o poturafdaki elbette asbab dikicisi cumali ipekçi değil bobayiid padişa yavız sultan selim helbet.gelelim küpiye.bu küpey mısırı aldıktan sonra zenginlerin hızmatçı kullarının kulaaında görmesi üzerine “biz de allahın kuluyuz o halde bana da verin bi küpe daghıcım ,gul gulloounu bilmeli “dedii söylenirse de işin aslı çok farglıdır.
şindi aga sene 1481 ..yavız bütün imtihanlarını verip siyasal bilgiler fakültesini pekeynen bitirir. bobası beyazıd tarafından uşak idaracılıg örgensin dey stac için trabzona vekil gaymagham olarak tayın eder.o zeman trabzon sıvas sancağına bağlı..yavızın kirvesi de lala yanı aghıl hocası ayağıynan yanına verilmiş bobası beyazid “bizim deli oolana mıghaad olasın,bize söz hanek getirmiye” deyp tembehlenmiş.yavız genç yerinde duramıy aybaşı gelinçi maeşi alıralmaz yallah tebrize acem avradlarıynan yimiye gediy...tebrizde deve zekine,bengli hayce,boyalı zılha kimi o zemanın menşur şarmıtalarının aleyi dosdu. paviyonu gapadıp masayı donattırıy kebap,mezeler,araghılar küp küp şarablar çalgılar aauuuffff aaşama gader yiyip içiy aaşam olunca da baytona biniy davılcı zurnacıyı da garşısına oturduy baaşiş vererek gulaana zurna çaldırarak sabaae gader turley.gene beyle bi oturag alemi sonunda gulaana zurna çaldırıp ,harrikleyerek gezerken bayton şah ismaaelin evinin urgundan geçiy.şah ismaael maallede harikkliyerek gezen yavıza öökelenir “aha geliym la erkegsen getme” deyip bicamasıynan dışarı çıghar.yavızda gafa gıyak,bobayiid, “gel la gel.senden gorghan senin kimi olsun” dey arabadan iner,çeketi sıyırıp yere atar.lala” la olum bu tebrizin saaebi sayılır, başımıza iş alıcık” derse de yavız hiddetle”kirve ben arghamdan kaçdı dedirtmem ataş olsa cürmü gader yer yaghar “dedi.neyse arıya girerler ve ayırırlar ama o ara yavız ,ismaeelin avradını tağada görüb bıyık burmazmı?avrad da zaten ismaaele işmar edip duruy..alahey şah ismaael daavey fergedinci gudurur” habersleyn gelip yavıza bi gafa atar yavız pers olur.aazı burnu algızıl gan olur.avrada da madara olmuşdur.kirvesi ayaa galdırrp üsdünü başını silkeler serhoş gafaynan ayakda zor duran yavızın goluna girip yer ayırddıkları otele gelirler.bi sade gaafe söyleyp içer .acıcık ayıghınca lalasına ”la kirve bu döyyüs serhoş serhoş banga galleşleynen vurdu,avrada da irezil olduk..ama ne avraddı hııı? daş kimiydi dee mii?.tam da iş atiydi baaa.sıçdı işin içine döyyüs herifi. get bana küpe al gel” der.lala şaşırır “la olum allah gözünü doyursun bu yaşda dosd saabisin, o şarmıta için deyermi neydicin küpey..işallam bi de avrada küpe göndericin hepden azımıza sıçacaklar burada “der.yavız “yav kirve seninde götün üçbuçug atıy haa kötee yiyen ben gaygısı sanga düşdü al gel şu küpey bizim de bi bildeemiz var haralda “der.lala ıhdiyar halıynen gece okdu gider guyumçuya yavralır küpey alıp gelir.yavız dak şu meredi gulaama deyince”aman olum neediy la taman bizi defe goyup çalarlar ,goca şehzada ipna kimi küpe dakmış derlerse boban ikimizin de azına sıçar bizi kötek aşı eder “derse de dinledemez haneeini.küpe daghılınçı yavız bu banga eddeini aha bu ismail döyyüsünden çıgharıcım.avradını da elinden alıcaam bu da gulaama küpe olsun bu ahdimi unudmeym dey küpey dagdım şindi daa eyi angladın mı kirve ama küpe de yaghışdı dee mii “der..işde o küpenin hakiyesi aynen budur . .padişah olunçu da aynen de dedeeni yapar.diyerek sözünü temamlar.

gara yumey niynesin hira yimey niynesin

i.a.kara yıkanmayı ne yapsın,zayıf yemeyi ne yapsın
çirkin yunmey neynesin hıra yimeyi niynesin şeklinde de söylenebilen bu deyim nafile gayretleri,ne kadar uğraşırsan uğraş neticeyi değiştiremiyeceğini anlatır..
yani genel anlamda söylenen akıntıya kürek çekmek yada boşa kürek çekme deyimlerinin antepçe versiyonudur

anteplice zaytung haberleri

çevrelerinde örnek gösterilen çift 20 yıllık mutlu evliliklerini tek celsede bitirdi
mahkeme çıkışı gazetecilerin sorularını cevaplayan gaziantebin tanınmış simaların şakir gözübüyük ile ayrıldığı eşi konyalı nuriye gözübüyük dostça ayrıldıklarını ve her zaman dost kalacaklarını söyledi.muhabirimiz dönenin niçin ayrıldıkları sorusuna sayın şakir gözübüyük" bacım çog mudluyduk ama aramızdaki kültür farglılıını bi türlü gapadamadık.20 yıllık avrada halen bi adam kimi lahmacını gatleyp yimey beledemedim.bi kebap dürümü ,gavırma dürümü edip yimey beceremey,soghum desen teeehoooo nerdeeeee üsdüne başına döküy .ey utandıımdan bişeyle eş dosdan aaız dadıynan yimee filan gedemeyg ,geddimiz zemanda aley gonusu oluyk bösböyük avrad bi dürüm edmey başarlıyamey deyler.neydek gaader beyleymiş.gısmad buadermiş "dedi .nuriye hanım da "bacım ben etli egmekden böyüdüm,pide bilirik ama bunlar başka.beşarlıyamadım neydim?.gonya da lahmacın,balcan kebabı,gavırma dürümü vardı da bizmi yimey belliyemedik..needek gördöün kimi dilini belledim birez ama yetmedi...çog isral eddik bu yuvey daaıtmıyak dey ama can çıgmadan huy çıgmaz ki benim de tebaaetim eyle işde..davıl bile dengidengine dey boşa dememişler ayrı sufraların,ayrı mutbaaın insanlarıyk ,gısmad beyleymiş.artık bundan songrasına baghıcık "dedi

antep arvadlarinin bulasik makinasi sorunsali

alatirik parası naader geliy biliymisin?hem bulaşıı makine yıghasın,çamaşırı makine,yimee de fırın yapsın peeeeeeehh.o zeman ben bu gelini niye aldımkine..beyle avradlaa navar anam?taman türküde evlenmen bekarlar laylon avrad çıghacak deydi ya aha da şindikiler zaten laylon avrad oldular.türkü sahmiş baeg!
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.