misdavaacoolu

Durum: 294 - 0 - 0 - 0 - 01.04.2010 23:47

Puan: 1643 -

17 yıl önce kayıt oldu. 3.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 15

gaziantepli ünlüler

antep in mimli esnafları

aha benim gene hatirem geldi...

filiz gıraathanasını bilir misiiz..!
orda bizim bedri ammi vardı çayocaanda... geçmiş zaman bi de bu gurtuluş camısının imamı abdilbaki hocamız sağolasıca yanaştı acı bizden böökçe biri oturuydu masamızda adını hatirlemeym ona geldi dedi la yorum dedi şu bizim bedri şu dezgahın başından heç ayrılmey ağom! sabag belli gendini kesiym yok... acı arada bi de şeyle bi dengişik dinegliy ne bok yiy ben annıyamadım, dedi. biz hocam buyur hele bi çayımızı iç dedik gabil eddi oturdu. tabi biz abdest namaz soruyk o da cevab veriy kestirmeden. birden kaktı girdi gahvanın içine bı baarık bi çeerık dar addı gendini dışarı.
- bobeyn gabrine sıçıym bedri daha gelirsem iki ossun.
bütün millet ayaklandı biz de geddik hocanın yanın aman hocam, yaman hocam deyken başladı annadmıya...
- ben dedim gardaşım bunun halında bi hal var dey dezgahın orda dingelip dingelip duruy gedin de bahın acı ne var... fita tenikesini gomuş dezgahın altına onun içine işiy caşıy caşıy..! ıki adım yanında tuvalet ora getmey de dezgahın altına tenikeye işiy..! tüüü bana bahan yüzüne senin..! valla caşıy gedin de bahın..! köpük köpük caşı caşıııııy..!

temizlikde öncü filiz gıraathanası..!

antebin en leri

en orjinal şive
en edebi küfür

aynat

damarın dağlana şeklinde bedduaların muhatabı, "dedeem dedik çaldıım düdük"cü şahıslar...

damarı gırık

kup ucuran caazi

canindan mi veriyn

verilenin az olduğunu izah babında söylenir...

(bkz: gıdım gıdım)

antepce kadın söylemleri

cahit izci

antepte erkek olup pavyona getmeyen var mi

aha şindik bu entryi yazdı... demek kine varmış... zaten ben benden başka var olanları da biliym..!

garpız pıçaanan

ağlayan bebeği höstürme teknikleri

a=ana
u=uşak
acı bu senaryo birez böökçeler için

a- la yeter ağladıın
u- öööööööööö
a- la hös deym tama
u- vuaaaaaaaaa
a- la hössenen
u- viiiiiiiiiiiiiii
a- garrra gara deeeeeert
u- vuuuuuuvvuuuuuu
a- başına uluyasın köpek yeter hös. çaaaatt

de gıhın çıksın da görüym seni dert dutasıca..!

antepteki mahalle maçları

kimse galleci olmak istemezdi amma icad da tükenmezdi. minyatür galle de oynardık...

bi de "topoozu keserim ha" vardır. genelde maçın sonu bu gibi mahallenin igdiyarlarından yükselen anonsnan biterdi...
igdiyar- yeter ulan topoozu keserim ha..!
uşaklar- yeri gedek ağam bok var sahı eviyn önüne sıçdık...
veya
- ey yeter anam başımız göçdü burda
- la ey yeerif iki dakka oyneyk aleynız balhona düzülüynüz...


trabzon golbastisina karsi antep ciftetellisi

bizde oynıyacak oyun çok da oynanı aleme gösterecek aha da bu deyecek döyüs yok..!

zart osuruk pis osuruk hıs osuruk mis osuruk

gürültüsü olan ama görüntüsü olmayan işler yanında gürültüsü olmayan ama görüntüsü epey etkili olan işleri bu cümlecikle takdir ettiğinizi beyan edersiniz.

fis osuruk

sacim deel sac bagim deel

dış gapının dış mandalı

başıma daş

ölenler gömülünce başına daş dikilir bu başına daş düştü denilir. başıma daş düşdü diyen de öldüm de ben bunu duydum gibi bir şey demek istemiş olur yani en anlaşılırı öleydim de bunu duymayaydım yada bu olmayaydı demektir.
nitekim bu mana beddualarda da geçer:
"başına daş dikile / başına daş düşe de altında galasın" gibi...

- evet sayın seyirciler gaziantebe düşecek meteorla alakalı halkın görüşlerini almaya devam ediyoruz. evet işte bir hanımefendi... ıyi günler gaziantepe düşeceği söylenen meteorla alakalı görüşlerinizi alabilir miyim, neler hissesiyorsunuz?
- motor mu düşücüymüş, başımıza daş..!
- yok hamfendi ikincisi..!
- ?!?

hamis

arapçada da perşembe manasındadır. arapçada sayı manasında kullanılırsa beş değil, beşinci demektir.

ayi apalag

apalag ayının yavrusuna denir. ayı apalaa demek ayı yavrısı kimi demektir.
  • /
  • 15
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 294

abdal gızı hanım olmaz

bana demen eyle beyle
abdal gızı hanım olmaz
gız gısmısı ağır olur
abdal gızı hanım olmaz

cingan bunnar edeb bilmez
yerli yersiz töleb bilmez
çalab bilmez kitab bilmez
abdal gızı hanım olmaz

abdal işte eyi belle
gırk gün gaynat şeker neyle
cinse çeker deme hayle
abdal gızı hanım olmaz

gel den gelmez get den getmez
lafı sözü guruş etmez
işi olur aklın yetmez
abdal gızı hanım olmaz

abdal abdallıknan şanı
istisnası vardır hanı
amma abdal ahar ganı
abdal gızı hanım olmaz

mustafa'ya sordun dinne
garşısına durdun dinne
madem gafa yordun dinne
abdal gızı hanım olmaz

burcelle

- burcelley sen biliyn mi?
- o ney la?
- olum herif yere gonmey havada dööşüy
- la yeriii
- dinime imanıma hem düşmanı varmış bi ton öldüremeylermiş
- eey
- eyisi allah! anca daramalı tüfeknen vurabilmişler.
- diyahaa

güççöökene bu veya emsalı bi maabbetnen tanıdığım capon...

antep lugatinde harflerin telaffuzu

a: ağız e diyecek şekilde açılır a denir. genelde bu şekilde aazı yaya yaya söylenir "ammi" misalında oldoo kimi. amma bazı bazı o diyecek kimi açılıp a denildee de olur. "alıymın" derken olduğu kimi...

b: bildeeniz b lakin bazi durumlarda p şeklinde söylenir "pakla" numunesinde görüldöö kimi

c: genelde malum c'dir "ceer"de oldoo kimi amma velakin kimi zaman "cj" şeklinde de ohunur. farz mahal "ganciloz" hatta ç şeklinde ohunduu da vakidir.

ç: bildiiniz ç ancak aşırı vurgu yoktur cye benzetilir. kimi hallerde ş'ye çalar okunuşu da vardır.

d: aynı malum d okunuşu bazen arabi harflerden "tı" harfi gibi dilin ucu alt dişlerle etin birleştiği yere vurularak çıkarılır ve ortaya dt şeklinde bi ses çıkar.

e: bildiimiz e bazı bazı ağız ı diyecek kimi açılıp söylenir. ıe şeklinde bir ses çıkar.

f: bildiimiz f

g: bildiimiz g

ğ: bu harf nadir okunur. genelde gendinden soora gelen sesli harfin mahrecinde yanı ağızdan çıktıı yerde hazfolunup gaybedilir. "boğuşuyk)bouşuyk", "boğazley)boazley", "yoğurt)yourd" misallerinde oldoo kimi. bazen gendinden sona gelen sesliy de götürür bunun hekmeti dile ağr gelmesindendir "bağırıy)baırıy)baarıy" bu kimi durumlarda genelde gendinden sonaki gelen harf evvelinde gelen sesli harfe galbolunur yanı çevrilir.

h: ince h harfleri genelde okunmaz. "gel hele)gelele", "allahına mı?)allaına mı?" kalın h harfleri ise genelde dil köküne doğru olan yerden boğazdan söylenir. bunlar muhtemelen hep kelimenin başında gelen h'lerdir. bir de hırlayarak çıkarılan arapçadaki "hı" harfine tekabül eden vardır. bu da ekseriyetnen k harfinin okunuşudur.

i: malim i bazen başına y zammolunarak yanı eklenerek ohunur. "irak)yırak" gibi. bazen de e'ye galbolunur. bu garışmasın dey olur. mesela iyi kelimesi eyi dey ohunur. eer beyle ohunmasa "iii" şeklinde ohunurdu o da olmazdı. amma bu şekilde de söylendee olmuştur.
- ammi gara mamedi dövmüşler...
- iii ammada gözel olmuş yerif..!

ı: ı ile y antepçede müşterek harfler gibidirler. kelime başı hariç ortalarda hep birbirlerini çağırırlar...

j: genelde c diye ohunur. candarma, ceneratör gibi...

k: kelime başında normal okunur ortada ise genelde h'yi hırlatarak telaffuz edilir.

l: bildiğimiz l'dir

m: bildiğimiz m

n: bildiğimiz n ama özellikle son eklerde ng şeklinde okunur. "nediyn)nediyng" gibi. bir de bu harfin ihfa durumu vardır. kuran ilimleriyle iştigal edenler bilirler. bu durumda da n harfi gendinden sora gelen harfin mahracında yanı aazdan çıktıı yerde dutulur gendinden sonaki o harfe accık benzedilir. "panga" kelimesindeki gibi ve "dingildeyn", "zangırdey" misallerindeki kimi.

o: ile u müşterek gibidirler. umumiyetle bildiimiz o'dur.

ö: bildiimiz ö'dür. bu harf de ü'ynen müşterek kimidir.

p: bildiimiz p'dir.

r: bildiimiz r'dir.

s: bildiimiz s'dir.

ş: bildiimiz ş

t: umumiyetle d olarak okunur. taraklık)daraklık. asıl sesiyle okunduğu da vakidir.

u: o harfine galb olundoo çokdur. olunduğu)olunduu misalında oldoo kimi.

ü: ü de ö'ye galbolunur. gendi mahracından da ohunur.

v: bildiimiz v

y: ı ile karışık ilginç bir telaffuzu vardır adını sen koy kabilinden... bildimiz y gibidir.

z: bildiimiz z

bir de yabancı harflerin telaffuzu vardır:
q kü (guyruklu o diyeni de duymadık deel)
w dübülve
x ikis

beygirin arpa yidigi kimi

birşeyi kütürdeterek katır kutur yiyenleri tedib yani edeblendirmek ve uyarmak için söylenir

ahmet elma yer: haaaaaarrrrrrrrtttttt huurrrrtt hırrrttttt
baba dayanamaz:
- la noluy oğlum noluy beygirin arpa yediği kimi... sabah sabah ya fettah ya razak... acı ne var beş dakka insan olun..!

sicdigim yerde gorsem kakmam

yani ben bu adamı hiç bir şekilde hasaba almam'ın en aşağılacıyı şekilde ifadesi

beyaz antepli

adamın eşşeği var, eşşekler para etmez
tokmak kimi er ol gel, çakşaklar para etmez
şivesi düzgün gaba, yavşaklar para etmez
ah bunu bileydin adam olurdun kibar
yağız at oluver de gamçiy yime ne var

kibarlık gonuşmeynan olur mu gel eşşek
benden sana bu ahıl dut bunu al eşşek
kibarlık yiğitlik mertliknen bil eşşek
ah bunu bileydin adam olurdun kibar
yağız at oluver de gamçiy yime ne var

ibrahimlide oturan gazianteplilerin kahir ekseriyeti

sevici sevsin seni

sevici sapık manasına geliyor diye biliyorum. yani cinsi münasebet olsunda kiminle nasıl farketmez diyen kişi sevicidir.

anteplice benzetmeler

götünün gılından iki tepsi gadeyif çıhar daa avrad peşinde goşuy meram...
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort