beyaz antepli

beyaz türk kavramı altında tespit ettiğim bir olgu.
beyaz anteplilerin, antep gelenek ve görenekleriyle uzaktan yakından bi alakası kalmamıştır, tamamiyle asimile olmuş, yoğun metropol hayatından ya da bi önceki ataları olan neslin yönlendirmeleriyle anteplilikten uzaklaşmışlardır. kendilerini ayrı bir üst sınıf olarak tanımlarlar ve kimliklerinin kütük hanesindeki gaziantep yazısı dışında gaziantep ile ilgili hiç bir ilgileri kalmamıştır. bunların bir kısmı bu sözlük sayesinde özüne ait verilere ulaştıysa da anteplilik kültürüne ayak uyduramamış sadece okumakla kalmışlardır. beyaz anteplileri esefle kınıyorum *
pendir gibi avrat yada herif benzetmeleri burdan geliyor demek ki.
aam bu mediya bizi yeen kibarlaşdırmış. "kültür" ile "eğitimli olmayı" birbirinden ayırdetmesini beceremiyen herkes fargında olmadan kendi özüne yabancılaşır. bazileri iki damla mirekep yaladıı kimi, kibarlık budalalıı içine düşüy. herşeyin her yerde gonuşulmiyceeni, ancak konuşulmasa da yok sayılamayacağının farkında değil. mesela, hayat hep güzelliklerle mi dolu? hep şirin köpekler, sevimli kedi manniği mi var dünyada? mesela torpak gurtları var, mesela hamam böcöö var, mesela sümüklü böcük var, tuvalatda cardın var, arhap var, var oolu var. yanı yaşlı nene haneklerini sevicik, çünkü argo yok, çaresiz antep arvadını sevmeycik çünkü argo var. şindi birinde argo çok deye antebin acı biraz cahal arvatlarının gonuşmasını ses, vurgu ve ağız olarak süper taklit eden arhadaşıng yeteneeni yok sayıcık, eyle mi? tabii ki bu tür şeyleri ulu orta gonuşmeycik, gonuşmeyy maarifet saymeycik ammaaa bilicik, yeri gelince hanee gedeene goyucuk, ammaaa terbiyesizlik etmeycik. hakkının hakkını hakkıya vericik. kültürümüze iki dene argo yüzüne yabancılaşmama dileğimle....saygılar.
ahmet çakar'la zor karar isimli yarışma programını izleyenler bilir...sorular kültürle alakalı sorular...arhadaşıma gatıliym,kültürlü olmakla eğitimli olmak birbirinden çok uzak şeyler...bir ammiyle bir avrad * yarışiy..ammi ilkokul mezunu,avrad zamanında ilk yüze girerek odtü'yü gazanmış, amarika'da master yapmış falan...gerim gerim geriliy şarmıta...ammi bütün soruları bildi,avrad heçbirini bilemedi...ancak son soruda tökezleyince finale avrad galdı yarışma gurallarına göre...son soru da sultanahmet camisi'nin mimarıydı...avrad heç orıya getmediini,oradan geçmediini söyledi... ahmet çakar "moda sahili,nişantaşı,etiler vs vs " gittiniz mi deyince: tabiii,nasıl getmem dedi..."amma bu gendi kültürün,okumuş bir insan nasıl beyle bir yere gidip te gezmez dedi"...tabi avrad alakası olmadıını söyledi amma işin aslı gerçekten de eyle,içler acısı yanı..

şimdi bunu neen ağnattın deyciniz de;

antep ağzı gonuşunca evrendışı bir varlık zannedilme durumu var...heç umrumda olmaz amma singir bi durum bu yanı...arhadaşım ben kültürüme bağlıyım,bu benim kültürüm,altından gıymatlı bu...barag havası da diynicin,antep ağzı da gonuşucun,büzmeli tumanı geyip iş te dutucun,küfte de yoğurucun,keçik te yapıcın...bu senin has kültürüng yav....eyle jöntürk misali ortalıkta gezinip te ondan soona duvara atatürk resmi asan soona da ülkeni sevdiini iddia edersing...facebookta atatürk'le ilgili gruplara girmekle, türk bayrağının hayranı olmakla ülkeni sevmiş olmazsıng... atatürk ne için mücadele verdi belleyn sen?...ayağında şalvar,başında kalpakla gezen adam ne için mücadele verir?kültürü için,özü için,değerleri için deel mi?...ülken olmuş amma gavurdan farkın galmamış neye yarar o ülke?hı?yanı bu türkiye'nin bütün yöreleri,bütün yörelerdeki yerel kültürler için geçerli...temam ohu,modayı takip et,yaşa,gez,toz,kibar gonuş amma yeri geldiğinde kültüründen,değerlerinden asla taviz verme...işte o zaman istediğin kadar atatürk ile ilgili gruba girebiling.sebebin olur elinde..."yogaam ben kültürümle ilgili herşeyi kıro olarak görürüm,soona ikitane gruba girer vatansever olduumu ıspatlarım" deysen hele yeri aaam,hele gaç yeri....

dedirtecek bir başlık...* * *
baa göre tam tersidir, beyaz antepli bizik yanı bu melmeketin asıl sahipleri antebin yerlileri. arasa bizim nişantaşımız, gaziler caddesi de istiklal caddemizdir. bu melmekette bizim borumuz öter **
adamın eşşeği var, eşşekler para etmez
tokmak kimi er ol gel, çakşaklar para etmez
şivesi düzgün gaba, yavşaklar para etmez
ah bunu bileydin adam olurdun kibar
yağız at oluver de gamçiy yime ne var

kibarlık gonuşmeynan olur mu gel eşşek
benden sana bu ahıl dut bunu al eşşek
kibarlık yiğitlik mertliknen bil eşşek
ah bunu bileydin adam olurdun kibar
yağız at oluver de gamçiy yime ne var

ibrahimlide oturan gazianteplilerin kahir ekseriyeti
gasar suyunu çok kaçıran anteplidir. temizleyecek bişey galmayınca genninde kullanmıştır pambık kimi bembiyaz olmuştur. ***
efendim bir abdal-aşret-cingan,bu soylu soysuzlardan daha çok soyludur emin olun...antep kültürünün bir parçası olan davul zurna ikilisini icra edip te aşret olmayan bitene adam gösterebilir misiniz bana?...işte antep'lilik budur...antep'li olmak adam olmaktan geçer,yalan olmaktan değil...


(bkz: antepli olmak adam olmaktır)
beyaz antepli eyidir gözeldir hoşdur,işin realitesi antepli adam zaten beyaz olur,ama öz ve öz yerlileri beyaz olur,misal köylüler gara olabilir,hem bunda öykelenecek bozulacak aşşalık kompleksine girecekde bi durum yoktur,nasıl almanlar sarı afrikalılarda gara oluysa antepin yerlileride beyaz olur,acı köylüleride gara olsun nolucuki_?bence bişey olmaz,renk önemli del galp önemli...

ayrıca sermiye düşmanlığı yapmıyak *
(bkz: hepimiz antepliyik hepimiz beyazık hepimiz garayık) * * *
beyazı garandan garayı beyazdan ayırmak bütünü yarım etmektir (bkz: eti balcandan ayırmah)
zannımca antepin yerlisi olan kesimdir. sürekli antep'in aldığı göçten şikayet eden , memleketin adamı azaldı diye yakınan ve '' onlar antepin kövlüsü'' ibaresi ile bizzat şahit olduğum topluluktur.