mamedhalfe

Durum: 2452 - 0 - 0 - 0 - 27.08.2022 11:57

Puan: 15076 -

15 yıl önce kayıt oldu. 4.Nesil Moderatör.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 123

bi baş girerse bi göt kalkmalı

antep ağzı deyim; büyükler ortama geldiğinde yer vermeyi, saygıyı betimler.
(bkz: anteplicede içinde göt geçen deyimler cümleler)

allahümme ferden sakın ol bi gözü körden

1930-40'lı yıllarda çiçek hastalığından gözü kör olanlardan bulaşma riskine karşı kullanılan antep ağzı deyim.
kaynak: irahmetlik babam

ayip ayiboğlunda namıs galaaltında

ayıp olmayan bir şeye başkası ayıp dediğinde söylenen #gaziantep ağzı deyim.

ayiboğlu=eyüpoğlu antep'te bir camii ve semt adıdır.

kırk dilli bi fitilli

çok dedikodu yaparak başkalarına zarar verenler için kullanılan #gaziantep ağzı #deyim

antep delileri

60'lı 70'li yıllarda antep delileri

deli şükrü

halıcı sakıp topsavar'ın 4 kız üzerine doğmuş tek oğluydu. dedesi suriyenin ilk cumhurbaşkanı şükrü el kuvvetli'dir. dedesinin ismini almıştır.
70'li yıllarda yaşayan şükrü, kimse bulaşmadıkça kendi halinde zararsız biriydi.
babası varlıklıydı, şükrü asla dilenmezdi.
üstü başı her gün tertemiz sokağa çıkar, akşama kadar kirlenirdi.
ailesi yeni elbiseler de alsa uzun siyah ya da gri zıbın üstüne ceket giyer dolaşırdı. ceketin bi yakasını sürekli ısırarak dolaşırdı. deli şükrü deli şükrü diye kızdırınca nereye zarar vereceğini düşünmeden taş atardı.
halk arasında deli şükrü kime para verirse o çok zengin olur diye bir rivayet vardı. herkes para isterdi, para istendiğinde ise "get bobandan iste" diye terslerdi.


deli necati

70-80'li yıllarda yaşamış doğuştan gelen engelinden dolayı ayakta duramaz ellerine taktığı terliklerle dört dört ayaklı gibi yürürdü. engeli konuşmasına da yansımıştı. dedikleri zor anlaşılır iletişim kurulamazdı. sadece "necaati necaati" ve nadiren ayakları üzerine kalktığında ise yeni yürüyen çocuklara söylenen antep ağzı tabirle önce "min min" der sonra bir iki adım atar "teetti teetti" derdi.

gafası güccük abdurrahman

70'li yıllarda yaşamış akyollu bir ailenin çocuğuydu. uzunlamasına çizgili gri zıbın giyer içinde iç çamaşırı olmazdı. zıbının altına kafatasına ters orantılı kocaman potinler giyer ve bağcıklarını asla bağlamazdı ya da bağlayamazdı.

tamamiyle kendi halinde hiç kimseye zararı olmayan biriydi.
kafatası bir ayva büyüklüğünde olduğu ve vücuduna göre orantısız olduğundan bu isimle bilinirdi. abdurrahman'a deli diyemeyiz, kendi halinde dolaşır kimseye zarar vermezdi, ama görüntüsüyle çocukların gözünde deli intibası oluşurdu. çoğu zaman çocuklar kızdırmaya çalışsa da esnaf abdurrahmanı tanığı için müdahale eder zarar görmesin diye engel olurlardı.
hani "eline vur ekmeğini al" diyeceğimiz kadar masum ve kendi halinde biriydi.
kimi kendini bilmezler abdurahmanın tek kötü huyu olan mahrem yerini gösterme huyunu bilir aşırı üstüne giderdi. tabii anında cevaplarını da alırlardı.
bir şehir efsanesine göre abdurrahman öldüğünde amerikalılar kafatasını incelemek için istemişler ama ailesi kabul etmemiş.


deli ali bayram
eşşek kasabı ali bayram diye biliniyor.

antep harbinde (antep savunması) mağarabaşı cephesinde kahramanca göğüs göğüse çarpıştığı, hatta esir almayıp kafa kestiği söylenen gözü kara biriymiş. sonraları da hep belalı biri olup deli lakabı ile anılır bilinir olmuş ama çok akıllı hazır cevap biriymiş. işsiz olduğu dönemlerde sakat at eşşek bulur keser satarmış. büyüklerimden duyduğum kadarıyla büyük baş hayvanı keserken yatırmak için hayvana gücü yetmeyen ali bayram, hayvanı maddaa dediğimiz (antep evlerinin yapımında kullanılan havara taşların çıkarıldığı insan eliyle oluşmuş mağaralar) mağaraların üst kısmına götürür oradan aşağı iter yerinden kalkamayan hayvanı oracıkta kesermiş.

ali bayram'ın hikayesini bilenler ona bulaşmaz uzak dururlarmış. aşırı secaatliymiş. at eşşek kesme ve bazı suçlardan dolayı bir çok kez hakim karşısına çıkan ali bayram, suç ehliyeti olmadığından bir kaç kez alaziz (elazığ) akıl hastanesinde tadavi gördüğü söylenir.

daha önceleri de olduğu gibi günün birinde ali bayram benzer basit bir suçtan dolayı hakim karşısına çıkmak zorunda kalır. aslında suç basittir davalık bile değildir ama şikayet vardır.

hakim bunun kabarık dosyasını ve hazır cevap biri olduğunu bilmediğinden normal bir insanmış gibi davranır, dosyayı yüzüne okur ve bunu neden yaptın diye soru sorar.

ali bayram,
işte tam da doğru soruyu sordun hakim bey, der ve devam eder.
neden yaptığını anlatır ve sonra hakime;
sen bana bi soru sordun ben de sana bi soru sorayim, bilirsen beni alaziz'e gönder ama eğer bilemezsen beni serbest bırak.

hakim karşısında bir deli olduğunu düşünerek sorsa sorsa ne sorar diyerek teklifi kabul eder ve sor bakalım der.

ali bayram;
"hanek hanek açar, hanekten kim kaçar, berecik köprüsünün altından günde kaç metre (metreküp) su geçer", de bil baalım der.

hakim bu deli birinin soracağı soru değil diyerek ali bayram'ı serbest bırakır.

deli kazım

hışvahan tarafında gaziantep kalesinin altındaki küçük bir mağarada yaşardı. sessiz sakin zararsız biriydi. deliden ziyade aklı başında cümleler kurardı. kerameti olduğuna bile inanalar vardı. kalealtı esnafı tarafından sevilir ve kollanırdı.

deli kiraz

antepli yahudi bir ailenin kızı, üstüne başı dökük dolaşırmış. zararsızmış, kızdırılınca üstünü başını yırtarmış. saçı çok gür kıvırcık ve bakımsız olduğundan şimdilerde bonus saç dediğimiz saç şeklindeymiş.
zannımca şimdilerde saçı başı dağınık olanlara "deli kiraz" diye takılmamız bu kadına öykünmemizdendir.

yaklaşık bu yıllarda yaşamış hikayelerini bilmediğim ama isimlerini duyduğum diğer deliler

şehreküstülü deli hasan
akyollu deli mamed
dellal deli ahmet
milyon delisi
deli essum

alevetsiz

yakışıklı olmayan-- sünepe--çirkin

anteplice şiirler

içli küfde

sovanı deve dişi dorga
gözün yaşarırsa aldırma
eti döşden al kuyruk goyma
ağır ataşda bişir dibin dutturma
canın yirim içli küfde

duz garabüber kimyon at
salça pul büber yedi baharat
saçın bağla keçik yap
alem desin pek beşaratlı hamarat
canın yirim içli küfde

kenarını ince oy
içine evel sevgi koy
kıyma fıstık ceviz bol
uzun ince barbil boy
canın yirim içli küfde

içli küfde deyip geçme
bir bir yi acele etme
ayranı horp horp içip
maadeñi de çok şişirtme
canın yirim içli küfde

küfdenin artanını atma
yastıla tapışla olsun yapma
adana urfa malatya
senin hasın ayıntap'ta
canın yirim içli küfde

anteplice navigasyon

günlerden bazar.

gaziantepli; gavaklıklaa yeriyişe
navigasyon; enkevel metanete urguyak mı rafık.

reyhan

eşkiliufaksözlük ablasını kaybetti.

hayat doluydu, çevresine pozitif enerji saçan sevecen bir insandı özgül reyhan abla. çok ama çok üzüldüm, allah, ali abiye çocuklarına sabır versin. nurlar içinde yat, mekanın cennet olsun reyhan abla.

tanımayanlar için sosyal medyada son paylaşımındaki sözler nasıl bir insan olduğunu anlatmaya yeter sanırım.

"birisi ağlamaklı olup gözleri dolunca, benim de gözlerim doluyor.
birileri sancı çektiğinden filan söz edince, bende de fake bir sancı başlıyor.
bazı insanların gurur duydukları anlarını izlerken heyecandan deli gibi kalbim çarpıyor.
ağır bir empatiğim ben."

ambel beter

ambel

bilerek, isteyerek.

arapça ya da acemceden dilimize geçtiğini düşündüğüm bir söz. bu güne kadar bu başlığın açılmamış olması (bkz: ambel beter) i daha sık kullanıp odaklanmamızdan (gbkzl: ambel) i unutmuş olmamızdan sanırım. ambel "beter" eki ile kullanıldığında daha kötü/kötüsü gibi pekiştirilmiştir.

kele

sadece kadınların kullandığı bir kelimedir. ben eski antep erkeklerinden kullanan hiç duymadım. şimdilerde yeni yetişemeler kullanıyorsa abesle iştigaldir. erkekler konuşmalarında kele yerine yoorum kullanırlar. *

örneğin:
bayan: kele bacım kahın da gedek
erkek: la yoorum kahın da gedek

gaziantep'in girişine yazılması gereken söz

salahiyetli

sözlöömüzün enmen sanatçı kişiliği, yaptığı resimler van gog, da vinci, rembırant ve mozartdan (yok o poturafcı deeldi) aşşa galmaz. allah palet dutan elini yüreeni argıdıp incitmesin bes. fırça darbelerine berekat usda.

hesap çayı

daraba kenarına tebeşirle çizgi çekmek

esnafa çay veren çaycıların kullandığı basit bir matemetik işlemidir, ya akşamdan akşama ya da haftalık olarak çekilen çizğiler toplanır içilen çay sayısı belirlenir ve paraya dönüştürülerek tahsilat yapılır.
benim bu başlıkta vurgulamak istediğimse ahilikten gelen gelen üslup adap terbiye geleneğinin yüzyıllardır işleyişini hatırlatmaktır.
şöyle ki; tebeşirle çekilen çizgiler kolaylıkla silineblir olmasına ragmen esnaf ile çaycı birbirlerine sonsuz güven duyarlar. esnafın yanında müşteri varsa hiçbir zaman para istenmez hatta içilen çay sayısı esnaf mahçup olmasın diye daraba kenarına çiziktirilmez. bu geleneğin bir güzel tarafı ise çaycı tahsilata geleceği akşam ya da hafta sonu ocaktan adı altında dükkanda olan kişi sayısına göre bedava çay getirir ve tahsilatı öyle yapar.
marka sistemi sonradan çıkmış ve bu güzel geleneğin tarihin karanlık dehlizlerinde kaybolmasına neden olmuştur.

(bkz: daraba)

sosyal sorumluluk projesi olmayan eşkiliufak sözlük

öz eleştiri içerir!

2007 yılında kurulduğundan bu yana antep ağzı hanekler, deyimler, aforizmalar ve kültüre dair bir çok şeyi kayıt altına alan sözlük ne yazıktır ki hiç bir sosyal sorumluluk projesini gerçekleştirememiş, bi ipin ucundan da biz tutalım diyememiştir.
oysa içimizde ben dahil bunu yapabilecek (bkz: dama daşı) kimi çete yürekli şeertler, halfeler, usdalar bulunmaktadır.
yazzık oluydur vahıd geçiydir, bekide artı zamanı gelikdir. *

antepde arabaların arkasına yazılan yazılar

natir

  • /
  • 123

ayip ayiboğlunda namıs galaaltında

vakti zamanında eyüpoğlu civarının tam bir günah semti olduğunu düşündürmüştür.

çeyizsiz kız anası kimi ne dolanıyn

bal etmez arı kimi
tabirinin biraz da telaş içeren hali. yani bal etmez arı bir de çaresiz ve talaşlı olursa çeyizsiz kız anası olur.

zomzomlu eşkiliufaksözlük zirvesi

neçe zamandır yapmadıımız, hatta nerdeyse unuddoomuz ,gerek iş güç telaşesi , hayat goşturmacası ve benzeri bahanelerle, hatta son dönemde de meşur olan pandemi yüzünden bir türlü yapamadıımız zirve etkinliğimizin, gelişen ve irelliyen teknolojiye ayak uydurarak ilk denemesini zoom üzerinden olacaaa, zomzomlu eşkiliufaksözlük zirvesi 'dir.

bilgisayar ortamında online gerçekleşecek olmasına rağmen , inanılmaz keyifli geçeceğinden hiç şüphem yoktur.

yasaklar başlamadan gerekli tedariğinizi yapıp, zirveden önce de çayı goymey unutmazsaaaz,

gene sınırsız gaçak çay ve kahke ile katılım sağlayabilirseez.

şimdiye kadar "ben gatıliym ağam" diyenler:
1- yirmiyedi
2- sicef
3- mamedhalfe
4- mahmil cucuu
5- mitokondri
6- suatguzel

başa gelmedik iş olmaz dişe gelmedik daş olmaz

herşey olacağına varır

iki çirtik hanek

sözlüğümüz halfelerinden mamedhalfe ye ait olan instagram, twitter ve youtube mecralarında boy gösteren, inanılmaz doğal , keyifli ve samimi üslubuyla antepli olmayanların da büyük sevgi ve sempatisini kazanmış olan mahlasdır.

anteplice navigasyon

gaziantepli: mazmahora çek rafıg!
navigasyon: yapış da gedek rafıg! (zomzomulu navigasyon)

anteplice navigasyon

bazar günü arabıya bindeende: "düvene get" deycin, "bunu mu demeg isdiyn: dülükbaba?"

erken hatırlatma sistemi: bazar günü arabıya bindeende: "eti yanııza aldæaz mı?"

gaziantep'in girişine yazılması gereken söz

hava cuva

havaydan cıva - haveynan cuva gibi farklı söylemleri de bulunan deyim.

neil armstrong antepli olsaydı ne olurdu

yere "27" yazıp dünya'ya döndükten sonra da teleskopla cemaate gösterip hakiyesini ederdi.

Toplam entry sayısı: 2452

sözlük kardeşliği

sayfanın rengi dolayısıyla solsa da dayım gendileenden yeşerecek olan.

salahiyetli

sözlöömüzün enmen sanatçı kişiliği, yaptığı resimler van gog, da vinci, rembırant ve mozartdan (yok o poturafcı deeldi) aşşa galmaz. allah palet dutan elini yüreeni argıdıp incitmesin bes. fırça darbelerine berekat usda.

reyhan

eşkiliufaksözlük ablasını kaybetti.

hayat doluydu, çevresine pozitif enerji saçan sevecen bir insandı özgül reyhan abla. çok ama çok üzüldüm, allah, ali abiye çocuklarına sabır versin. nurlar içinde yat, mekanın cennet olsun reyhan abla.

tanımayanlar için sosyal medyada son paylaşımındaki sözler nasıl bir insan olduğunu anlatmaya yeter sanırım.

"birisi ağlamaklı olup gözleri dolunca, benim de gözlerim doluyor.
birileri sancı çektiğinden filan söz edince, bende de fake bir sancı başlıyor.
bazı insanların gurur duydukları anlarını izlerken heyecandan deli gibi kalbim çarpıyor.
ağır bir empatiğim ben."

ayip ayiboğlunda namıs galaaltında

ayıp olmayan bir şeye başkası ayıp dediğinde söylenen #gaziantep ağzı deyim.

ayiboğlu=eyüpoğlu antep'te bir camii ve semt adıdır.

ipi çek

ipi çek.

şimdi bu sözün anlamını büyüklerimden dinlediğim aşağıdaki misal ile pekiştimezsem anlatabileceğimi sanmıyorum.

osmanlının en görkemli zamanında antep ve çevresinden sorumlu bir sultan varmış.
sultan herkesçe pek sevilen adaletli bir adammış.her insanın bir kötü huyu olur derler ya bizim sultanın da en kötü huyu aşırı derecede yalan söyler olayları fazlaca abartırmış.
bir gün çevre krallıklardan bazıları bizim sultanı ziyarete gelmek istediklerini haber salmışlar.
efendim bir telaşdır başlamış hazırlıklar,yiyecekler yapılmaya başlanmış merasim alayları falan neyse başınızı ağrıtmayayım büyük gün gelmiş çatmış,çatmış ama en büyük telaş bu sultanın üç veziri olan yani danışmanlarını almış.aman demişler sultanımız iyidir hastır ama bu yalan söyleme abartma huyuna bi çare bulmak lazım yoksa rezil oluruz diye düşünürken,vezirlerden küçük olanı çareyi bulduğunu söylemiş.
sultanada arz etmişler meseleyi önce olmaz falan dediysede çok büyük rezillik olur diye ikna etmişler.
plan şu imiş;
heyetin toplanacağı odaya serilecek halıların altından uzunca bir ip geçirilecek ipin bir ucu bizim sultanın daşşağına * bir ucuda büyük vezirin eline tutuşturulacakmış.
eğer bizim sultan yalan yanlış bir şey söylerse diğer vezirler ipi çeek diyecek büyük vezirde hafiften ipe asılacak,sultan da daha makul şeyler söyleyecekmiş.
plan yapılmış aksilik olmaması için dualar edilmiş ve heyet gelmiş.
yemekler yenmiş tatlılar felan derken koyu bir sohbet başlamış.vezirler pür dikkat her söyleneni dinliyor o ana kadar bir aksilik çıkmadığına seviniyorlarmış.
sohbet dönmüş dolaşmış avcılığa gelmiş,misafirlerden biri ava çıktğında çok büyük bir ayı vurduğunu ballandıra ballandıra anlatmış.bir diğeri benzer bir av macerasını anlatmış.
bizim sutan dururmu başlamış kendi av hikayesini anlatmaya; *
sultan; æam geçenlerde bende dülük ormanına geddim ava.
epey aradım bi şey bulamadım acı birez soluglanıym dey oturmuya galmadıhı bi dilki geçdi şeeyle sol yamacımdan yalan eyi deel bi atmıya vurdum gendini inanmazsıız tam on metre guyroo vardı yoorum
vezir; ipi çeek
paçasının arasında bi hareketlenme olan sultan annamış yannış yapdığını.
sultan; yedi sekiz metre filandı heralda,demiş
vezir; ipi çeek
ip biraz daha gerilince hafif bir acı hisseden sultan; yavv dörd beş vardı ellaam,demiş
vezir; ipi çeek
paçasının arasındaki gerilim artınca acısı yüzüne yansıyan sultan; garannıgda seçemedim iki metre kimi geldi baa,deyince
vezir; ipi çeeek diye yüksek sesle sert bi şekilde uyarınca diğer vezir panikle iyice bi asılmış ipe.
öyle bi asılmışki bizim sultanın daşşağı kopma seviyesine gelmiş nerdeyse,
ve can havliyle bağırmış;
lan oolum bu dilkinin heç mi guyroo yokdu çeke çeke hayvanda guyruk,bende daşşag gomadıız,demiş.

dedim ya bu misali vermezsem anlaşılmaz diye,antep de bilenler bilir birisi bir konuyu olağandan çok abartır,kendi üstüne vazife olmayan konularda gelişi güzel konuşursa yada aşırı derecede yalan söylerse yani imkansıza yakın olan işte o zaman bir büyüğü tarafından ipi çeek diyerek uyarırlardı.

dialog içerisinde kullanıldığında ise;
yavv höggeş ammi oolun sağda solda apır sapır siyasi gonuşma yapıy aman deym ha,acı ipini çekin gendinin son pişmannık fayda etmez benden söölemesi. * *

dışarılıların antepliceyi anlamamasından faydalanmak

yanımızda yabancı birileri varsa ve gizli bir hanek konuşacaksak hemen o haneğin anteplicesini söyler cümleler kurar ya durumu kurtarırız yada dalgamızı geçeriz.antepli olupda hangimiz bazen böyle yapmadık ki?

balcan kaabı yirken sahı ayellemiş kimi dayım yimeen üsdüne gelen ısdambıllı topdancının kebaba sulanması sonucu halfemin sööledee hanek;
ağama balcanı bol bi dürüm edin hele demesi ve bişgin topdancının annameyp yeen sevinmesi.

ohulda arhadaşının tanışdırdıı gızı beenmeyp;
biz arbet teyzemlere geç galıyk gusura bakman deyp olay yerinden vizilemek. *

ortamdaki suratı asık biri için arkadaşına;
kilosu on liraya tah satıyorlar sende alırmısın mehmet bey. (bkz: suratı tah satmak)

dışarılı arkadaşının şişman nişanlısı ile tanışırken;
+tanıştırayım pelin
-maşallah barbil gibiymiş
+pardon
-barbi bebek gibisiniz demek istedim
+teşekkür ederim.

bunun gibi kimbilir neler yaşamışızdır.

sıçırtmalı lahmacun

sıcırtmalı lahmacunu yemek yürek ister,
bir kadına davrandıgın gibi,
nazik olacaksın,
saracaksın hic ayrılmamacasına,
seveceksin,
mesafeyi koruyacaksın, *
kimseyle paylaşmayacaksın,
gerekirse oksayacaksın,
onunlayken ikinciyi düşümeyeceksin, *
ürkütmeyeceksin, *
ona önemli oldugunu hissettireceksin
bir tören gibidir sıcırtmalı lahmacunu yemek,

gaziantebin harita üzerindeki koordinatları

37°, 22.2' boylam
37 °,04.8' enlem
+__________________
........ 27 sihirli rakam *

üstteki enlem,boylam dakika ve derece rakamları bir tesadüf değildir,bilimsel bir bulgudur.
ahada linki; http://www.google.com.tr/#hl=tr&biw=1020&bih=563&&sa=x&ei=resdtzvwm-mk4gbgwv3dcg&ved=0cbuqbsga&q=gaziantep%27in+koordinatlar%c4%b1&spell=1&fp=31d0187a1e6d85ff

yahçek

ısmarıç etdeem yahçek'i getiren garadenizli gurye sen kak ''uyy ula bu nedur''deyn arha arhıya üç dene hab at.lan oolum leblebili şeker mi belledin bunu üç dene birden atılır mı heç ?
ağom apartımanın içinde bi gızılca gıyamet gobdu.ben gonşu oolanı everiy zaar deyn hasaba almadım,ötee gonşular siz kahın naader golluk guveti 112,118,127,911 hepiceeni aran.la yoorum ben deym yiimiyeddi siz deng 27 dene ahutçu,sivil savınmacı,greenpistci,zabıtacı,begci gapıcı needdilerse adamı hösdüremediler yeaah yeaah dey başga bi şey demey erzigırık.la needek deyn düşünüyken neçe soona aglıma geldi. hele avrat kakda bi zılgıt çal dedim beki höser deyn.æam keşge demiyeydim herifcioolu zılgıdı duydoo bille ambelbeter gendinden geçdi,gudurdugca gudurdu dut dutabilirsen,bi yandan golbasdı oyney bi yandan yah çekiy.bakdılar durdurameycılar şoo gurban bayramında gurban gaçdıı bille ok atıylarda uyuşduruylar ya,aa zabıtanın biri ondan attıda anca yere yığıldı döyyüs.gonşular dünden belli uyuyameylar gözleri gan çanaana dönük.yanı deyeceem acı antepli olmuyan bi dene deelde çeyreeni atsın æam,yüreemiz aazımıza geldi yaavv.

arbet espriler

heyri oolum gasapdan iki kiloo çiyküfdelig @ alda gel.

12 haziran 2011 anteplinin seçim menüsü

1-glasik gaafaltı yapılmeycı.
2-ya metanet'e beyran içilmiye gedilici yada ciyerci haydar'a.
3-hemen üsdüne sıcak südünen zekeriye usdanıñ gatmer'i yinici.*
4-ondan soona dorgu sandaa gedib oy verilici,oy veriyken garpız çeerdee yime selbes*
5-oy'u verdikden soona aleybey camısınıñ yanında cahır cahır buzlu miyan şerbeti içilici.*
6-avrat,uşak devşek daa yatıysa''yatan aslandan gezen dilki daa eyiymiş''deyp galdırılıcı.*
7-seçim var deyñ ''gutsal kebap günü'' ehmal edilmeyp horanta dülük babıya sahriye götürülücü.
8-sahre'de götü boklu tavık yimek yassak,iki şiş'de olsa balcan kebabı yinici.*
9-antepli şirin yimeden doymaz,kesiye göre pæklava gırığı,pissik daşşaa,dadlıcı memik usdadan şam dadlısı,müşebbek vs yinici.
10-sahre dönüşü ev yahınındahı bi parha gedilip gaçak çay demleyp gonu goñşu kişiflenici.*
11-eve varıldıı kimi uşak devşek çimdirilici,ardıdan düşüñ yatıñ denilici.*
12-bu yidikleriñiz devlisi gün sizi bey edecee uçun ulu orta yellenilmeyci *

yidikleriñiz aafiyed şeker,oyuñuz melmekete heyrli ossuñ

anteplice aşkın tarifi

aşk'ın türlü türlü tarifi vardır.
yüzyıllardır şair'ler "aşk"ı tarif etmek anlamak/anlatmak için dirsek çürütmüş kafa patlatmışlar.
geliñ bizde gendi şivemiz olan "anteplice"ynen tarif edek aşk'ı.

"aşk" bazen gayilmiş ataş kimidir
bazense hazvel,gara mazırık
yellerseñ kebabı yirsiñ,yellemezseñ ayvey yirsiñ.

gaziantep'in girişine yazılması gereken söz

Henüz takip ettiği biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort