agcabekirusaa

Durum: 429 - 0 - 0 - 0 - 18.08.2022 16:57

Puan: 2308 -

15 yıl önce kayıt oldu. 4.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 22

gaziantepli ünlüler

deri ve zührevi hastalıklar kitabı yazarı prof ahmet akçaboy
beş ondalıklı logaritma kitabı yazarı prof arif akçabay

yav bu cöp telafunnarından da mesac yazmah hakgaten zor zanaat t9 açıhken anteplice yazmiya çalışiym.ben ney yazeyyyym gendi ney yazey
''allah yirah ede bes t9 garşılıı alah zirai eee beş'' bu ney yav millet kürtcesini bileme çıhartdı biz bi anteplicesini çıharsah eyi olmaz mı yanı

halep pasajı

güççüklüümün geçdii pasaj eveli bi de çatısı vardı sonadan galdırdılar genelde terzilerin bol olduu pasjdı bir ara ehonomik gıriz yzünden bütün düvennerin gapandıını hatirlerim zemin gatı genelde aykgabıcılar çantacılardan doluydu tarihi boyunca ilk ve tek guyumçu düvenini hangi ahla hızmetse biz açdık ve tabykine batdıh senelerden bei orda duran ve halen de çalışan bir esnafı var o da oranıng çaycısı

firik pilavı

yarpaa guruyan amma içi daa göv olan buğdanıng yahılmasıynan elde edilir yeşile yahın bir renkde olur antep dışındakiler yapılışını örgendikden sona yimiye gorharlar acebe zehirlenirmiyik deyin *
*

anteplice kızılderili isimleri

ağliyan bikir
iki sohuda bir lahmecin yiyen aç ayı
kişiyen beygir
angıan eşşek

yandim yaraliya dusmek

şam şam şahımak

bi de şam şeytenı kimi şahımak versiyonu vardır

eskiliufaksozluk tezleri

gene insannıh için önemli buluşlardan bir de teker pekey eğam bu antepdee esgi devlüplerin hazaman yapıldıını bilen var mı yoooh
belki de düngnede icat edilen ilk tekerler bunnardı yanı ne belli tekeri bizim icat etmediimiz
http://img56.imageshack.us/f/dsc00839kg1.jpg/

dışarılılar için anormal olup antepliler için normal olan durumlar

sebahin köründe gedip de gatmer yimek
dışarılılar onu paklava belliyler çünkü

vücudumuzu tanıyag

gulunç pöçük börk maade çenet gulaan tözü paf ciyer hırtlah döşün tahtası halça darhlık singir
garilring eng çoh arğıyan yannarı yüreklerinin başlarıdar amma
öyyyf o nasıl döş layn *
gııız hayce duydung mu kele bizim firdoysung eltisi bedia bacı börgünden amelyet olmuş taman
vucudumuzung eng önemli orğanı mitokondridir

onlayn halfeler

beşinci ayın onbeşinden itibaren gendimi sözlüün bekcisi ilan edicim zatı çünkü gece 12 sebah 8 mesayisinde çalışıcım yanı içingiz irahat olsung sözlüü 24 saat bekliyen olucu artıh
duyduuma göre kilisliler sözlüe siber saldırı hazırlıı içindelermiş gıran gire bes içlerine şelee

çok yiyen bok yimiş bok yiyen çok yimiş

yimiyi içmiyi yeen seven antepli yeen seven antepli müsriflikden heç haz etmez bunu da bir atasözüynen taçlandırır
dimiş gızııııım çok yiyen bok yimiş bok yiyen çok yimiş
acı birez tutumlu ol bu ney kele

hermeheder

hermeheder atding beni hapba
allah deli canıngı ala
ne misgilim aşagdım
şindi oldum bir fıhara

antep isimleri

antepde nerdese her ismin antebe özgü bir telaffuzu mevcutdur amma bunnardan öze antebe özgü baazi isimler de bulmah mümkündür mesele
reslen
halaf
ökkeş
memik
naime
hapba
essüm
esme
nazire
şıh mehmet
nahsen

gavur haci

gavur haci esasen fransızların içine sızan bir anteplinin adıır benim de çoook uzahdan ahrebem olur fransızların iinde görüldüünde vatan hayın ilan edilmişdir amma aslında antep için casusluh etmekdedir
ayrıca çok zeki bir adamdır onun hakında angnadılan bir mesele de var

gavur haci halepde ermeni bir tücarı gözüne kesdirir adamın parasını alıp antep harbinde gullanmah isder tanıdıı bir berbere gedip ''benim bir gardaşım amma daa sünnet olmadı saa getirsem sünnet edeng mi''der ber ber gabil eder
ermeni tüccarı bir mahanadan berbere getirir çayının içine aleç gatıp uyutduhdan sona sünnet etdirir ermeni uyanmadan da ortadan gaybolur tabi ermenini gasasını da boşaltır

her ne gader vatan hayını ilan edilse de antebe ve antep müdafaasına böyük gatgıları olmuşdur

köv düünü

benim ahlıma gelen esgi köv düünnerinden biri
düünde sekiz tene gurban boğazlandı
gelen arabaların sayısı abartısız iki yüzden fazladı
düünden sona yerlerden toplanan boş mermi govanlar iki çuvaldan fazladı
10 davulçu 7 zurnaçı vardı
100 gasa bira 20 gasa arahı içildi
24 saat davul zurna durmadı
1 ton garpuz gavun 20 satıl yoğurt 10 mahre üzüm 10 ayçiçek debbesi turşu meze tüketildi
sırf halay çekilirken toz olmasın diye 10 ton suy gullanıldı
iki kangonun arkasını dolusunca buz tüketildi

aklıma gelenner bu daa fazlası var eysii yoh


köv düünü

düünün en gözeli köv düünür ellaam
hamisden başlar cuma cumartesi devam eder eveli dört gün olurmuş amma birez deişmiş tabiy
düünden bir hafda evel ceyiz gız evinden alınır düün evine bayrah dikilir bu andan itibaren düün saabi için düün başlamışdır hazırlıklar eysik gedik düün bitene gaderi bitmez zatı
hamis günü sebah erceden aşretler köve gelir düün evinin ötesinden çalmıya başlarlar düün saabi kimse geder aşreti garşılar garnını doyurur yerini gösderir ondan soona düün resmen başlar kövün evleri davul zurnadan bir bir dolaşılır çünkü köve davetiye verilmez aşretler düünden evel davetiyeleri dağıtır bir tek düün saabının kövüne davetiye veilmez
bütün evler dolaşıldıhdan soona halay başalar genelde mısafırlar 2. gün geldiinden ilk gin sakin geçer
2. gün gene sebah erceden aşretler uyanır kövün orta yerinde bir fasıl ederler ondan soona da gene evler dolaşılır(uyandırma servisi)2. gün mısafırlar gelmiye başlar düünden bir gün evel düün evinde toplanan kövlüler gelen mısafırları güçlerine göre paylaşırlar gelen mısafır davul zurnadan garşılanır ev saabi olacah adamdan düün saabi mısafırı garşılar yerine oturturlar aaşama gına yahılır evel gız evine gedilir gızın gınası yaahıldıhdan sona erkek evine geri gelinir erkeen gınası yahılır son gün öylene gader çalınır oynanır öylen gız evine gedilip gelin alınır ve yimee oturulur yimek şabasının ardından dahıntılar dahılır ve düün bitmiş olur ancak saadıçların ve danadın yahın ahrabalarının yerlerinden kahacak halları galmaz

mırra

mırra gerçekden de önemli bir kültür

yası olan birsini evinde yası bitene gader mırra bişmez yasını galdırmah için gelen adamlar ağanın odasında mıra bişirtirler
mırra içildikden kelli en azından 1 2 saat yimek yinmez
dibekde gavenin dövülmesinin bileme bir ritmi vardır ve çok güzel bir sesdir adamın gulaana müzik kimi gelir
yimeen ardından gahve gelmezse olmaz
husus gahve içmeye kövden köve hatda antebe halebe gedilir

+ağa hele gel bir şeyler yiyek
+sağolasıng gahveliyim yanı bir iki saat evel gahve içdm şindi aazımdan dadı getmesin

mırra

http://www.harran.gov.tr/images/mirra.jpg
http://fotogaleri.haber7.com/album//585920110202113906104.jpg
http://www.antepurunleri.com/images/products/00/01/03/103_buyuk.jpg
http://www.gaziantepmuzesi.gov.tr/resimler/etnografyambb6.jpg
http://media.photobucket.com/image/m%2525c4%2525b1rra%20dibe%2525c4%25259fi/ilker5561/turkiye/40.jpg
hel(kakule) http://www.gulresmi.com/wp-content/uploads/2010/03/cardamom-kakule-faydalari.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=oulapm8w7ec



yoharıdahı linklerden daa ayrıntılı bilgi edinebilirsiiz

mırra

arapca'da acı angnamına gelen kelimeden töremişdir acı gahve angnamına gelir
mırra bişirmek başlı başına bir zannatdir ele her adam bişiremez bu işi bilen adamlar ağaların yanında bilhassa barındırılır ağanın gelen mısafırlarına hörmet eder esasen arap gelenee olsa da antepde de olduhca yaygındır bu kültür
özellikle seçilmiş galiteli gahve çekirdeklerinin gavrulup soutulduhdan kelli dibekde eyitene dövülür soona gümgüm dinen bir çeşit cezvenin içine 1 kilov gaderi gahve gonur gaynayıp souduhdan soona dingnenmiye bırahılır tortundan ayrılır içine yarım kilov gaderi gahve daa gatılır gaynadıhdan soona içine kakule diye bilinen antepde hel denilen bitgi gatılır gene gaynatılır eng songunda 1.5 kilov civarında gahveden bir cezve mırra çıhar gelen ağır mısafırlara ikram edilir 2 3 gün gızdırılıp içilebilr

mırranın gendine özgü baazi raconnarı da mevcuttur mesele:
gaç gişi olursa olsung 2 tene cilcandan servis edilir
içmeden evel filan şele bir sallaanır eger kenarına bekmez kimi sıvaşmıysa içilmez
bir yudumda içilmez 3 teneden fazla içilmez
filca kesinnikle yere gonmaz bu hakare sayılır
filcanı yangışlıhdan yere bırahan adam ya gahveyi bişireni everir ya da içini altın doldurup verir

barak elinde yaygınolan ama unutulmıya başlanan bir gelenekdir eveli barak odalarında pıhara dinen özel gahve ocahları bulunurdu
gendine özgü ritüelleri olan bu geleneğin unutulmaması gerekir
  • /
  • 22

zomzomlu eşkiliufaksözlük zirvesi

valla keşge erken yazaydıız da herkeş geleydi..
gişiye özel deelkine . amma acı tam beşarlıyamadık.
gene yepıcık.
bu seer yeen gatılımlı olucu işalla

zomzomlu eşkiliufaksözlük zirvesi

neçe zamandır yapmadıımız, hatta nerdeyse unuddoomuz ,gerek iş güç telaşesi , hayat goşturmacası ve benzeri bahanelerle, hatta son dönemde de meşur olan pandemi yüzünden bir türlü yapamadıımız zirve etkinliğimizin, gelişen ve irelliyen teknolojiye ayak uydurarak ilk denemesini zoom üzerinden olacaaa, zomzomlu eşkiliufaksözlük zirvesi 'dir.

bilgisayar ortamında online gerçekleşecek olmasına rağmen , inanılmaz keyifli geçeceğinden hiç şüphem yoktur.

yasaklar başlamadan gerekli tedariğinizi yapıp, zirveden önce de çayı goymey unutmazsaaaz,

gene sınırsız gaçak çay ve kahke ile katılım sağlayabilirseez.

şimdiye kadar "ben gatıliym ağam" diyenler:
1- yirmiyedi
2- sicef
3- mamedhalfe
4- mahmil cucuu
5- mitokondri
6- suatguzel

13 ekim 2020 yogeerif haggat mi zirvesi

evet inanılır gibi değil ama son zirvesinin üzerinden yıllar geçmiş olmasının ardından, bitaaf bi yıl olan 2020'de planlanmış olan zirvedir.

işallah bi sahatlıg olmadan bir arayagelinebilir de, laglahıynan şagşahıynan güzel vakit geçirilir deyn umdoom zirvedir..

ding ağam artı, geregsizlee gon, yuhalıg da edmen, gelin acı iki haneg edek.

yernen gonum bilgileri netleşdii kimi paylaşılıcı.

kadim antep takvimi

1 subatta hamsin'ler baslar. tamami 50 gun surdugunden, hamse de arapca 5 oldugundan bu elli gune arapca elli anlaminda hamsin denir. 4 bolumdur,her biri 12,5 gun surer.
sirasiyla:
1- sad-ül debah: arabin devenin karnina girmesi (bkz: arap devenin karnina girdi)
2- sad-ül bellah: yogun yagmurlu gunler,ariklarin tastigi donem.
3- sad-ül söğüt: sogut dallarinin yesermesi
4- sad-ül kabayı: kisin bitisi, bununla kafiyeli olarak "sadül kabayi, cikar abayi" derler
bu hesapla 22 martta kis biter ve bahar baslar. gunes koc burcuna girer.

bu konudaki antep atasozu ise : hamsin, zemheriden kemsin'dir.

kis toplam 90 gundur. 40 zemheri 50 hamsin.

kim var kim yok

aæm nerdesiiz herkeş doluştu antebe yerlisi galmadı piyasede. buluşak da şorda iki çüt hanegedek

sıhırcım vermek

+düveni areym da uşaglara sıhırcım veriym. gendi hallarına gorsan heç bi iş dutmazlar.

potansiyel doğalgaz diyalogları

evet antebe 2008(2015'e kadar yolu var) de doğalgaz gelecek diye söyleniyor.
en merak ettiğim şey, antebin bu büyük değişikliğe nasıl tepki göstereceği?

başlayalım bakalım:

(tahmin ediyorum ki kombi sadece misafir gelince açılacak, diğer zamanlarda yine elektirikli ısıtıcılar ya da yine merkezi sistem(!) kullanılacak.)

% firdöys gızım gomboy yag, ağşama mızayan aplang gil gelici.

ya da

% hanifi siz ne aldıız şohben??
# şohben yog artık mamdeli. gombo aldıın kimi, herşey ısıdiy.
% ne biliym ben şohben belleym onu? ney adı bidaa seyle?
# gombo, gombo.
% ne bileg aam.

Toplam entry sayısı: 429

nasılsın sorusuna verilebilecek antebistik cevaplar

-nasılsın mamed
+şinnilik belli bişey yoq.hele öölen olsun

antep isimleri

antepde nerdese her ismin antebe özgü bir telaffuzu mevcutdur amma bunnardan öze antebe özgü baazi isimler de bulmah mümkündür mesele
reslen
halaf
ökkeş
memik
naime
hapba
essüm
esme
nazire
şıh mehmet
nahsen

fayızcı cumov

barak kültürünü birazcık esprili şekilde anlatan genellikle dublajlarıyla meşhur youtube kanalı. sadece anteplilerin anlayabileceği ve gülebileceği kısa kısa videolarla bizleri güldürmeyi başaran güzel insanlar.

antebin güneyindeki köylerde y kaynaştırma sessizinin düşmesi

aslında türkçe'deki 'idi' ve 'imiş' eklerinin 'di' ve 'miş' olarak kullanılması
+bayah buradadı nere gedik ola
-ammisi gelicimiş onu almıya getti otoğara

çeyizsiz kız anası kimi ne dolanıyn

bal etmez arı kimi
tabirinin biraz da telaş içeren hali. yani bal etmez arı bir de çaresiz ve talaşlı olursa çeyizsiz kız anası olur.

anteplinin patavatsızlıkları

yengi evlenen yeğeninin yanına geden ammiye soonadan görme dışarılı gelin türk çayı ikram eder ardından ikinci bardaa da vermeye yeltenir

amcacığım bir bardak daha içer misiniz
yooook eşşek südüü kimi olmuş zatı neyini içim ben onun

gaç gaç senesi

burda gene anteplining yufga yüreklilii ortıya çıhar ermenilerin tehcirş sırısında gaçan ermenilerin kimilri güççük uşaglarını camılara bırahıp gaçmışlar bu uşaglardan ahlıma gelen iki tenesi bizim kövde otururlardı rahmatlık böyük dedem bunnarı alıp getirmiş köve böyüdükden soona da torunnarından evermiş bunu yapabilecek başga millet varmıdır acebola gennine gurşun sıhan gavurun uşaanı gendi uşaandan ayırmıyıp bağrına basan

hota

davarlarda görülen bir hasdelik , hota olan hayvan maasim olduu yerde döner durur yeriyemez eng songunda da başı dolanır bayınır
bir iş görmeyip de saa sola dolanan adamara da bu bengzetme gullanılır

+la oolum maamet ne dolaniyng ele hota goyun kimi
-pabıcımıng tekimi yitirdim de onu ariym buba

bal etmez ari kimi'' bengzetmesi de buna bengzer bir versiyonudur

sözlüğe erişimin mahkeme kararıyla engellenmesi

allah eetmiye bes sizi şele
ödüm gopdu sebah sebah
ya fettah ya rezzak

oguzeli

kilis ilçemizin il olmasıyla birlikte köylerinin birbısmın kaybeden ilçemiz
bahıda yazlıbecer bazınta tilkip halbıırsaat hıltannı şekep yılannı harbete bitgıran ingılap garacurun daşlıbahar
bunnardan şindilik ahlıma gelenner
maalesef bizim kövümüzde kilis il olunca kilise bağlandı amm heç birimiz kilisi ilimiz oloarah gabiı etmedik tabi kilis de bizi lövü olarah gabil etmedi nöker uşaa kimi ortada kaldıh

dövün

gaziantep'te eskiden kadınların yanaklarına şakaklarına ellerine ve kollarına yaptıkları nadir olarak erkeklerde de görünen iğne ve ocak isi veya ödle yapılan dövme şekli
bazı örnekler
http://www.kozmetikcerrahi.com/resimler8/anadoludovme.jpg
http://www.malatyaaktuel.com/db/haber/26066.jpg
http://www.keditor.org/uploads/yazilar/anadoluda_dovme.jpg
http://www.keditor.org/uploads/yazilar/kurtlerde_dovme.jpg

60 yaş üstü kadınların bir çoğunda bunları görmek mümkündür.özel bir yapılış amacı olmayıp sadece günümüzdeki dövmeye eşdeğer bir kavramdır..bazı kaynaklarda başta gaziantep olmak üzere tüm güneydoğu da ve suriye'de görülen bu geleneğin hititler dönemimden kalma bir gelenek olduğundan bahsedilmektedir..hatta dövündeki işaretlerle hitit çivi yazısı arasında bazı benzerlikler olduğu da yine ortaya atılan görüşler arasındadır....

vücudumuzu tanıyag

gulunç pöçük börk maade çenet gulaan tözü paf ciyer hırtlah döşün tahtası halça darhlık singir
garilring eng çoh arğıyan yannarı yüreklerinin başlarıdar amma
öyyyf o nasıl döş layn *
gııız hayce duydung mu kele bizim firdoysung eltisi bedia bacı börgünden amelyet olmuş taman
vucudumuzung eng önemli orğanı mitokondridir
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort