agcabekirusaa

Durum: 429 - 0 - 0 - 0 - 18.08.2022 16:57

Puan: 2308 -

15 yıl önce kayıt oldu. 4.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 22

dambıra

orta asyadaki türklerin arasında adı dombıra olarak da geçer

beydilli

beydili begdili beğdilli
kimi denişik telaffuzları olan asas maanada antebe osmanlı devrinde devlet kanalıyla yerlertirilen türkmen aşiretlerinin genel adıdır gendi içlerinde berelli elbeyli kimi baazi gollaıda vardır amma kökenleri horasandır hepisining oğuzları bozoklar kolununun yıldıhan oğulları beyliğinden gelmektedir
antepde özellikle ouaeli gargamiş yörelrinde yayğın olarak yaşarlar
o zamanlarda suriyenin osmanlı torpaa plmasından ötürü arapların türk torpaklarına tecavüzü söz gonusu oldunda osmanlı iskan paşası feriz bey önderliğinde zordan antebe ikamet ettirilmişlerdir bir nevi sınır vazifesi görmüşlerdir şu gün olmu gedip göebilirsiiz antepde hudut boylarında beğdili kövlerining bitdii yerde arap kövleri başlar

mametsaat

eam vel hşgeldng
bn birez de mametsaat adından bahsetmeg isdiym acı
mamet saat namı-ı diğer şahin bey bu nedenle de antebimizde gayetden yaygın bir isimdir
dapu gadastroda bizim bir dapu işimiz olduunda oralıkdahı maamur adıng mameysaat se acı navar soona gel diridi herifin canına yetmiş zaar benim tanıdıım 20 den fazla mamet saat vardı çünkü
mamet oolu mamet saat
saat oğlu mamet saat

asbap namet ve tebaat partisi seçim sloganı önerileri

hökümet hökümet duy sesimizi bu gelen antebin ayah sesleri

antepli olup üniversite öğrencisi olmak

ben de dışarıda ohuyan bir antep usaa olargdan yaziym
biz evde iki anteli rafık ik de sışarılı soonadan görmeynen galiyk benim rafıkdan canımız arahı falan isdediinde bunnar gelir de bize yancı çıharlar deyin daa mezeleri hazırlarhan bir yandan da barak havası davul zurna ve bilumum antep yöresi müziklerini çalmıya başlardıh bunnar daa mezeleri hazırlarhan zatı damlarlar amma bizim havalar onnara işgence kimii geldiinden gadehlere içgi doldurulmadan çeker gederlerdi

adı belli

olmiya oldu şeklinde de gullanbiliik

olmiya oldu oolum mısdafa get şoordan da yarım kilov gıyma al şunung içine

ia : bu kez

+gaçma lan eşşegoğlu eşşek seni , bulat aazınga şıçdım sening

buyze

oyze : o tarafa
şoyza : şu tarafa
ötöyze : öteki tarafa
di gelsin de dışarılı bir adam bu hanekleri angnasın

antepçe yeşilçam diyalogları

hanekleringize daa fazla tahmil edemiyeceem hangfendi
baa bah kinar maalle uşaa bacımdan uzah dur yoosa olacahlardan ben mesul deelim
ana gız ben du ammiyi yeen sendim ano buba disem olur mu
gözel olduunuz kaderi de gosgosınız
hatirliyng mi bilmem bir vahıt fıhare amma yeen gururlu bir uşak vardı
sen beni gavamang usda ben isdifa ediym

mehmanatsız

çeşaratsız , eli ulama , beşirikli deel ,

hota

davarlarda görülen bir hasdelik , hota olan hayvan maasim olduu yerde döner durur yeriyemez eng songunda da başı dolanır bayınır
bir iş görmeyip de saa sola dolanan adamara da bu bengzetme gullanılır

+la oolum maamet ne dolaniyng ele hota goyun kimi
-pabıcımıng tekimi yitirdim de onu ariym buba

bal etmez ari kimi'' bengzetmesi de buna bengzer bir versiyonudur

mazmahor

kövden antebe her gelişimizde içinden geçdiimiz ,geceleri depesinden antebin seyrine doyulmayan amma günnüz vahdı kenar maallelering boz renkli pirket duvarlarınıng göründüü araba içerisinde genellikle barak havası ve arabesk eşliinde bira yahut arahı içen adamların mekanı

taplama

3 dene yumaknan yapılan ekmeen ardına zeytlisi de yapılabilen çaynan da dadına doyulmayan atışdırmalıh
olsa da yisek

antep yeminleri

uşaklarımıng güünü görmiyem kine
alah baa gün yüzü gösdermesin kine

sırt kaçakcısı

sırt kaçakcısı

öncelikle mayınlı araziye bir gece gizlice bir eşşek salınır devlisi gün eşşeen izlerining üzerine basılarak garşı tarafa geçilir vee gaçak mal sebah gün doğmadan evel mayından geçirilir

halfelerin kullanıcı adı seçme hikayeleri

ben de ağcabekirlerden olduum uçun baa de bir nevi meres galdı bu ad songuna da bir uşag eklim didim oldu saa ağcabekir uşaa

şitillemek

antepli müzisyen gül ahmet yiğit der ki

şefdeliyi şetil etdim üzüme
zalım gızı sen de diken oldung batang benim gözüme

ehven adam

cığara kaadından yuha adam

saolana

sağ olana
inşallah angnamında gullanılır
+eee selah sağolana üç ay sona mezun olucung disene
-işşallah ammi allahdan birşey gelmezse üç an sona alıcım diplomıyı
  • /
  • 22

zomzomlu eşkiliufaksözlük zirvesi

valla keşge erken yazaydıız da herkeş geleydi..
gişiye özel deelkine . amma acı tam beşarlıyamadık.
gene yepıcık.
bu seer yeen gatılımlı olucu işalla

zomzomlu eşkiliufaksözlük zirvesi

neçe zamandır yapmadıımız, hatta nerdeyse unuddoomuz ,gerek iş güç telaşesi , hayat goşturmacası ve benzeri bahanelerle, hatta son dönemde de meşur olan pandemi yüzünden bir türlü yapamadıımız zirve etkinliğimizin, gelişen ve irelliyen teknolojiye ayak uydurarak ilk denemesini zoom üzerinden olacaaa, zomzomlu eşkiliufaksözlük zirvesi 'dir.

bilgisayar ortamında online gerçekleşecek olmasına rağmen , inanılmaz keyifli geçeceğinden hiç şüphem yoktur.

yasaklar başlamadan gerekli tedariğinizi yapıp, zirveden önce de çayı goymey unutmazsaaaz,

gene sınırsız gaçak çay ve kahke ile katılım sağlayabilirseez.

şimdiye kadar "ben gatıliym ağam" diyenler:
1- yirmiyedi
2- sicef
3- mamedhalfe
4- mahmil cucuu
5- mitokondri
6- suatguzel

13 ekim 2020 yogeerif haggat mi zirvesi

evet inanılır gibi değil ama son zirvesinin üzerinden yıllar geçmiş olmasının ardından, bitaaf bi yıl olan 2020'de planlanmış olan zirvedir.

işallah bi sahatlıg olmadan bir arayagelinebilir de, laglahıynan şagşahıynan güzel vakit geçirilir deyn umdoom zirvedir..

ding ağam artı, geregsizlee gon, yuhalıg da edmen, gelin acı iki haneg edek.

yernen gonum bilgileri netleşdii kimi paylaşılıcı.

kadim antep takvimi

1 subatta hamsin'ler baslar. tamami 50 gun surdugunden, hamse de arapca 5 oldugundan bu elli gune arapca elli anlaminda hamsin denir. 4 bolumdur,her biri 12,5 gun surer.
sirasiyla:
1- sad-ül debah: arabin devenin karnina girmesi (bkz: arap devenin karnina girdi)
2- sad-ül bellah: yogun yagmurlu gunler,ariklarin tastigi donem.
3- sad-ül söğüt: sogut dallarinin yesermesi
4- sad-ül kabayı: kisin bitisi, bununla kafiyeli olarak "sadül kabayi, cikar abayi" derler
bu hesapla 22 martta kis biter ve bahar baslar. gunes koc burcuna girer.

bu konudaki antep atasozu ise : hamsin, zemheriden kemsin'dir.

kis toplam 90 gundur. 40 zemheri 50 hamsin.

kim var kim yok

aæm nerdesiiz herkeş doluştu antebe yerlisi galmadı piyasede. buluşak da şorda iki çüt hanegedek

sıhırcım vermek

+düveni areym da uşaglara sıhırcım veriym. gendi hallarına gorsan heç bi iş dutmazlar.

potansiyel doğalgaz diyalogları

evet antebe 2008(2015'e kadar yolu var) de doğalgaz gelecek diye söyleniyor.
en merak ettiğim şey, antebin bu büyük değişikliğe nasıl tepki göstereceği?

başlayalım bakalım:

(tahmin ediyorum ki kombi sadece misafir gelince açılacak, diğer zamanlarda yine elektirikli ısıtıcılar ya da yine merkezi sistem(!) kullanılacak.)

% firdöys gızım gomboy yag, ağşama mızayan aplang gil gelici.

ya da

% hanifi siz ne aldıız şohben??
# şohben yog artık mamdeli. gombo aldıın kimi, herşey ısıdiy.
% ne biliym ben şohben belleym onu? ney adı bidaa seyle?
# gombo, gombo.
% ne bileg aam.

Toplam entry sayısı: 429

nasılsın sorusuna verilebilecek antebistik cevaplar

-nasılsın mamed
+şinnilik belli bişey yoq.hele öölen olsun

antep isimleri

antepde nerdese her ismin antebe özgü bir telaffuzu mevcutdur amma bunnardan öze antebe özgü baazi isimler de bulmah mümkündür mesele
reslen
halaf
ökkeş
memik
naime
hapba
essüm
esme
nazire
şıh mehmet
nahsen

fayızcı cumov

barak kültürünü birazcık esprili şekilde anlatan genellikle dublajlarıyla meşhur youtube kanalı. sadece anteplilerin anlayabileceği ve gülebileceği kısa kısa videolarla bizleri güldürmeyi başaran güzel insanlar.

antebin güneyindeki köylerde y kaynaştırma sessizinin düşmesi

aslında türkçe'deki 'idi' ve 'imiş' eklerinin 'di' ve 'miş' olarak kullanılması
+bayah buradadı nere gedik ola
-ammisi gelicimiş onu almıya getti otoğara

çeyizsiz kız anası kimi ne dolanıyn

bal etmez arı kimi
tabirinin biraz da telaş içeren hali. yani bal etmez arı bir de çaresiz ve talaşlı olursa çeyizsiz kız anası olur.

anteplinin patavatsızlıkları

yengi evlenen yeğeninin yanına geden ammiye soonadan görme dışarılı gelin türk çayı ikram eder ardından ikinci bardaa da vermeye yeltenir

amcacığım bir bardak daha içer misiniz
yooook eşşek südüü kimi olmuş zatı neyini içim ben onun

gaç gaç senesi

burda gene anteplining yufga yüreklilii ortıya çıhar ermenilerin tehcirş sırısında gaçan ermenilerin kimilri güççük uşaglarını camılara bırahıp gaçmışlar bu uşaglardan ahlıma gelen iki tenesi bizim kövde otururlardı rahmatlık böyük dedem bunnarı alıp getirmiş köve böyüdükden soona da torunnarından evermiş bunu yapabilecek başga millet varmıdır acebola gennine gurşun sıhan gavurun uşaanı gendi uşaandan ayırmıyıp bağrına basan

hota

davarlarda görülen bir hasdelik , hota olan hayvan maasim olduu yerde döner durur yeriyemez eng songunda da başı dolanır bayınır
bir iş görmeyip de saa sola dolanan adamara da bu bengzetme gullanılır

+la oolum maamet ne dolaniyng ele hota goyun kimi
-pabıcımıng tekimi yitirdim de onu ariym buba

bal etmez ari kimi'' bengzetmesi de buna bengzer bir versiyonudur

sözlüğe erişimin mahkeme kararıyla engellenmesi

allah eetmiye bes sizi şele
ödüm gopdu sebah sebah
ya fettah ya rezzak

oguzeli

kilis ilçemizin il olmasıyla birlikte köylerinin birbısmın kaybeden ilçemiz
bahıda yazlıbecer bazınta tilkip halbıırsaat hıltannı şekep yılannı harbete bitgıran ingılap garacurun daşlıbahar
bunnardan şindilik ahlıma gelenner
maalesef bizim kövümüzde kilis il olunca kilise bağlandı amm heç birimiz kilisi ilimiz oloarah gabiı etmedik tabi kilis de bizi lövü olarah gabil etmedi nöker uşaa kimi ortada kaldıh

dövün

gaziantep'te eskiden kadınların yanaklarına şakaklarına ellerine ve kollarına yaptıkları nadir olarak erkeklerde de görünen iğne ve ocak isi veya ödle yapılan dövme şekli
bazı örnekler
http://www.kozmetikcerrahi.com/resimler8/anadoludovme.jpg
http://www.malatyaaktuel.com/db/haber/26066.jpg
http://www.keditor.org/uploads/yazilar/anadoluda_dovme.jpg
http://www.keditor.org/uploads/yazilar/kurtlerde_dovme.jpg

60 yaş üstü kadınların bir çoğunda bunları görmek mümkündür.özel bir yapılış amacı olmayıp sadece günümüzdeki dövmeye eşdeğer bir kavramdır..bazı kaynaklarda başta gaziantep olmak üzere tüm güneydoğu da ve suriye'de görülen bu geleneğin hititler dönemimden kalma bir gelenek olduğundan bahsedilmektedir..hatta dövündeki işaretlerle hitit çivi yazısı arasında bazı benzerlikler olduğu da yine ortaya atılan görüşler arasındadır....

vücudumuzu tanıyag

gulunç pöçük börk maade çenet gulaan tözü paf ciyer hırtlah döşün tahtası halça darhlık singir
garilring eng çoh arğıyan yannarı yüreklerinin başlarıdar amma
öyyyf o nasıl döş layn *
gııız hayce duydung mu kele bizim firdoysung eltisi bedia bacı börgünden amelyet olmuş taman
vucudumuzung eng önemli orğanı mitokondridir
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort