sitarali

Durum: 127 - 0 - 0 - 0 - 17.07.2009 11:10

Puan: 1115 -

17 yıl önce kayıt oldu. 3.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 7

boon antepte neler oldu

esas da hakkat nizip baraklı olduuuu ortiya çıkan barack obameyi daşıyan eyır fors van dedikleri böyük havalı teyyare, sazgın havaalanımıza enmüuçun ezin isdedi amma "acı ağom bi tur pas geç de eyle gel" cevabıynan garşılaşdı. ikinci denemeyi yapan pilota yüreee acıyan havaalanı yetgilileri "ey de in neydek bu sever de beyle olsun acı" diyerek izin verdiler. teyyareden enerken yorgunluğa rağmen taşgalalı olduğu gözlenen obama vi ay pi gapısının önünde el pençe divan şeyle beyle 1 saat gadar böökşehir belediye başganımız asim güzelbeyi bekledi. böökşehir belediyesi tiyatrooo salonunda devam etmekde olan "balcan kebabı yapılan ve yinen ülkeler birliği" toplantısını yarım tergemek istemediii üçun obameyi almiya geç galan güzelbey, havaalanına geldiii kimi obameya bir elense çekip "neen beyle gara guru galıksın, sizin oralıkda heç mi balcan yetişmey" şeklinde şaha ederek herkeşin güle güle aklının getmesine neden oldu. melmeketi amarikanın "balcan kebabı yapılan ve yinen ülkeler birliği"ne gatılma müzakerelerinin deerlendirilmesi üçun melmeketimize gelen obamanın acı üç beş gün buralarda dahılmak istediği bildirildi. gelişmeleri burdan tahıp edebilirsiiiz.

dipli bucaklı

gaynanamın, ceyiz daşınmadan evvel evde yapılması gerektiğini söylediği temizlik türü olur...

götü getmek

ankaradan geleli henüz 3 gün olan zavallı 16 aylık yeğenimin maruz kaldığı antep yemekleriyle beslenme bombardımanının ardından yaşadığı kalın bağırsak probleminin annemce isimlendiriliş biçimi...

sanko park

arasaya girdiiing kimi herkeşe "maaaraba usdaaa maaaraba maaarabaa" demeden goluyung aşşaaaa enmediği, esnafın gerçek esnaf müşderenin de hakkıyla müşdere olduğu buram buram antep kokan günlerin ardından, globalizasyon denen dümenin tetiklediği vahşi kapitalizmin dadından yinmez melmeketime sirayeti...

antepli kızarsa

bobeyn ateyn sinine sıçeym naledoğlunalet...

alternatif halfe isimleri

haddim deel amma aha bir tene de benim aklıma geldi

antep uşaa sever yumuşaa

hakkat yoorum ben bunu neen ben baaa gullanmadım ola... aklıma gelmedi zaaar. neyse, bir gardaşımızın hoşuna geder beki...

anteplice fikralar

haziran ayı gelik, üçüncü zahmeri de suya düşük, antepde durulacaaa galmeyik ya; nasreddin hoca da yağlı küfdeliii ayerledip avradı golundan gapıp doğan seleiksine bindiii kimi soluuu gızgallesinde almış ağam. yenge şemşiyeyi açık, şişe bacaklarının enterisinin açık galan yerini guma kömmüş, başlamış hoceyi miskilim zeytin yeeaaannnaan yeaaalaaamiya. hoca bakmış kine uşak devşek herkeş arısili çimiy, özenmiş maasim. "yeter heeeerif" dediii kimi yengenin elinden gurtulmuş, atmış gendini serin sulara. atmeya atmış amma ediy ediy olmey, ediy ediy yüzemey herif. urgaşıy urgaşıy hıııg, nediyse olmey bir gulaç atamamış. yeağlı küfde de ağır geliy tabi, bir anda söz meclisden dışarı böyük abdeze sıkışmış. denizden çıkanaca yetişemeyeceeeni anleyinca eliyin artıııı salmış maaaazemeyi suya. işi bitince direkt suyun yüzüne çıkan maaazemiye bakmııış bakmış, zoruna getdiği her halında belli "götümden çıkdı da baaa yüzgeç bellediy" diye sokrana sokrana çıkmış ağam dengizden.
  • /
  • 7
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 127

anteplice şiirler

sen beni sev, ben seni seviym
sen benim için yan
ben seni seve seve yaneym dutuşeiym
glasik aşk haaaaasa onu yaşiyak

ya da sevme habarın olmasıng
ben saa sevdalanıp dolaşeym
platonik aşk haaaaasa onu yaşiyak

sevdadan oturak, yiyek içek
el ele olak, gan kusak
kadana kimi aşk haaaaasa onu yaşiyak

isdiysen sevdangdan ben beni kesiym
sağımı solumu dorgeym, pıçakleym
psikopatik aşk haaaaasa onu yaşiyak

eyle sevek kine gara sevda olak
araplara benziyek, goapgara olak
gara aşk haaaaasa onu yaşiyak

yalan söylemiyek, hep dorgu diyek
barabar oturak barabar yiyek
realist aşk haaaaasa onu yaşiyak

birbirimize türkü söyliyek, mırıldanak
el ele tarlalarda, bostanlarda gezek
romantik aşk haaaaasa onu yaşiyak

pisiği, eniği sen deyn seviym
sen de horuzu, culluğu ben deyn sev
sembolik aşk haaaaasa onu yaşiyak

gel el ele dutuşup biz bizi alatireee verek
zangir zangir titriyek, amma ölmiyek
elektronik aşk haaaaasa onu yaşiyak

ahırlarda, zibilliklerde buluşak
tezek tahalaklarının dibinde oturak
otantik aşk haaaaasa onu yaşiyak

antepte avrat hakimiyeti

inkar edildiği takdirde kör zimin olunacak mefhum...

ilginç tarafı ise bu hakimiyetin zımni olmasıdır. antep ailesinde yaratılmış sahte "evin reisi bobadır, evimizin direeee, bobangız ne derse o olur" ambiansının büyüleyiciliğine kapılıp kendini aslan kral sanan herif; aslında avratın gerçekleşmesini hedeflediği amacı için daha önce kurguladığı strateji çerçevesinde sadece ve sadece kendine biçilen rolü oynamaktadır. işin sanatsal tarafı tam da budur işte; herif "herşey benden sorulur" zannıyla kartondan tahtında üfürük kraliyetinin keyfini çıkarırken ve dışardan bakan gözler de durumu "ben bilmem beyim bilir; herif ne der ola" minvalinde algılarken, aslında herkesin yaptığı tam olarak avratın gizli hedefi için "itaat" dekoru arkasına saklanmış emirlerine amadelikten başka birşey değildir...

aslında bu yaşananlar "antep avradının zekası asenadan daha kıvraktır" diye bir genelleme yapılsa; çok da yangış edilmeyeceğinin bariz ispatıdır... zira avratın bu iktidara sahip olmakta kullandığı silahlar, dünyanın neresine gidilirse gidilsin herhangi bir kadının sahip olduklarından ve kullandıklarından daha fazlası değildir... o da tüm hemcinsleri gibi çemkirir, dırdır eder, küser, başı ağrır, gaza getirir, cilve eder, yıkar yağlar vs vs... buradaki maharet ihtiyaçları önceliklerine göre sıralayıp bu çerçevede kaynakların, daha önceden tesbit edilmiş amaçlara yönelik dağılımında kusursuz eşgüdümü sağlamaktır...

sonuçta herşey yerli yerindedir; herkes düşünmesi gerektiği gibi düşünmekte, görmesi gerektiği gibi görmekte, hissetmesi gerektiği gibi hissetmekte... ormanın derin kralının planı saat gibi işlemektedir...

anteplice şiirler

sen beni sev, ben seni seviym
sen benim için yan
ben seni seve seve yaneym dutuşeiym
glasik aşk haaaaasa onu yaşiyak

ya da sevme habarın olmasıng
ben saa sevdalanıp dolaşeym
platonik aşk haaaaasa onu yaşiyak

sevdadan oturak, yiyek içek
el ele olak, gan kusak
kadana kimi aşk haaaaasa onu yaşiyak

isdiysen sevdangdan ben beni kesiym
sağımı solumu dorgeym, pıçakleym
psikopatik aşk haaaaasa onu yaşiyak

eyle sevek kine gara sevda olak
araplara benziyek, goapgara olak
gara aşk haaaaasa onu yaşiyak

yalan söylemiyek, hep dorgu diyek
barabar oturak barabar yiyek
realist aşk haaaaasa onu yaşiyak

birbirimize türkü söyliyek, mırıldanak
el ele tarlalarda, bostanlarda gezek
romantik aşk haaaaasa onu yaşiyak

pisiği, eniği sen deyn seviym
sen de horuzu, culluğu ben deyn sev
sembolik aşk haaaaasa onu yaşiyak

gel el ele dutuşup biz bizi alatireee verek
zangir zangir titriyek, amma ölmiyek
elektronik aşk haaaaasa onu yaşiyak

ahırlarda, zibilliklerde buluşak
tezek tahalaklarının dibinde oturak
otantik aşk haaaaasa onu yaşiyak

lilili calan antep herifi

(bkz: koyunun olmadığı yerde keçiye abdurrahman çelebi denir)

herifler haaardan buleydı cihanın öteeee ucunda zılgıt çalacak başı yarım bağlı, golları uzayyolu, kelepce bilenzikli, heryeri bi batman antep avradını?? dilinge seaalık usda, yeri...

dr kursad mehmet korkmaz

gaziantep üniversitesi öğretim üyesi, türkolog**...

"barak yöresi hikayeli türküleri incelemesi" köy köy dolaşılarak derlemeler yapılmış, üzerinde yıllarca çalışılmış, yayınlanmış yüksek lisans tezi sahabi; bölgede ne gader türkü, ne gader oyun, ne gader destan varsa hepsini bilmeye ve akademik olarak değerlendirmeye ömrünü adamış bilim adamı...

çok ciddi "gaziantep düğün gelenekleri" araştırmaları yapmış, kaybolmak üzere durumda olan bir çok uygulamaya ışık tutmuş, bu hususta yayınlanmış bir makalesi de bulunan ve nice çalışmalara doğrudan ya da dolaylı katkı sağlayan akademisyen...

gaziantep yöresi halkoyunlarının tamamını hikayesiyle, ezgisiyle, tavrıyla, figürüyle, adımıyla en küçük ayrıntısına kadar bilen; oynamaktan da izlemekten de büyük haz duyan icracı...

anadolu coğrafyasında anlatılan halk hikayelerinin, özdeyiş ve atasözlerinin, seromoni geleneklerinin, söylenen ninnilerin, ağıtların, türkülerin, kına ezgilerinin vs vs tamamının gaziantep varyantlarına ulaşmaya çalışmış ve halen çalışmakta olan; ulaşabildiklerini azerbaycanda bile olsa değişik varyantlarla karşılaştıran, farkları ve benzerlikleri belirlemeye çalışan sebat insanı...

hasbelkader sözlükte adına rastlayınca beni şaşkınlığın gururla karıştığı tarifsiz bir ruh haline büründüren zat-ı muhterem...

elleri öpülesi büyük bir adam...

babam...

urumci katliami

katliam... soykırım... vahşet... mezalim...

"hepsi hrant, hepsi ermeni" olan duyarlılık abidesi soydaşlarım nerde??

nerde bu işe "one minute" diyecek "yiğit" (!) devlet adamı??

nerde her ölen insan için "burnunun direği sızlayan", gözyaşları burnunun ucunda kanaat önderleri??

sam amcanın emir ve talimatlarını beklemeye devam...

var olsun turanı irklarin bır arada yaşadiği büyük ve müreffeh devlet!!! yaşasin turan!!!

eşkiliufaksözlükte tanışıp akraba çıkmak

öyle garip bir durum ki...

anneler-babalar birbirini çok yakın tanır, çok iyi dostlardır/akrabalık bile vardır... bu durumdan haberdar olmayan dost ebeveynlerin evlatları sözlükte birbirine uzaylı gibi bakmaktadır... derken bir vesileyle durumun farkına varılır... bakılır ki sözlükte uzaylı gibi bakışan kişiler birbirinin anneannesinin bile adını bilmektedir, tanımaktadır... bir garip sevinç kaplar bünyeyi, tarifi zor bir ruh halidir bu...

acaip mutlu olunur vesselam...

antepli emo olursa nasıl olur

son zamanlarda güzide şehrimiz antep'imizde de popülerlik kazanan saçmalık... ancak antep'te, orijinal haliyle bir akıma asla dönüşmemiştir ve dönüşemeyecektir... ne demek istediğimi öğle saatlerinde kavaklıkta gezinen gençleri gözlemleyerek müşahade etmek mümkündür...

ne kadar dejenere olurlarsa olsunlar, onlar antep gençleridir; baskın antep kültürünün göz ardı edilemez etkisiyle büyümüşlerdir ve emoculuğu tercih edip annelerinin geleneklerini hayatlarından atmak istemelerine rağmen muvaffak olamamışlardır... dolayısıyla söz konusu antep gençliği açısından emoculuk bir yaşam biçimi halini almaktan ziyade, ancak dış görünüşte kısmi değişikliklere sebep olmuş bir izdüşüm olabilmiştir...

türkiye'nin herhangi başka bir yerinde çin malı telefonunun cızırtılı hoparlöründen davul-zurna/latif doğan/barak/ibrahim tatlıses dinleyen, sol gözünün önüne saçları dökülü, damalı pantolonlu, üzerine abuk subuk yazılar yazılmış gömlekli, absürt rengiyle gözleri tırmalayan converse ayakkabılı gençler göremezsiniz...

şimdi antep'ten kim diyebilir ki emoculuk gençliği etkisi altına alıp saçma sapan bir yaşam biçimi benimsemelerine neden olan yeni nesil tehlikeli bir akımdır???

antepli olmanın dezavantajları

şu saat oluk, eşkiliufaksözlüğü tergeyip leptobun başından kakamamak... sabah 8'de işe getmeliyim yauv :( amma tergeyemiym usda, hasdelik kimi tiyrekilik kimi bişey bu...

soğanlı lahmacun

arhadaşlar şu an itibariyle anneme sorarak örgenmiş buluneym ki antep usulü soğanlı lahmacın yapılır, amma dışarılıların lahmacun diye bildikleri o soğanlı şey bizim soğanlı lahmacın deeldir... bu polümüğe de son verek, anamdan da eyi bilmiyseez zahar, ayipcelik olmasın...

alternatif halfe isimleri

haddim deel amma aha bir tene de benim aklıma geldi

antep uşaa sever yumuşaa

hakkat yoorum ben bunu neen ben baaa gullanmadım ola... aklıma gelmedi zaaar. neyse, bir gardaşımızın hoşuna geder beki...
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort