antepli adam bitkileri sever bitkilerle konuşur. onlarla konuşurken bazı yorumlarda katar. örneğin bitkinin çabuk ve gür büyümesi tek nedene bağlıdır. bitki konulduğu yeri sevmiştir.
- abooo gurban oluym verene ne dadlı oluksun sen, aşe bak hele bak hışırdım kimi oluk.
@ yerini sevik bu! *
misal, bir ortamda biri bir pot kırmıştır; ortamın yumuşatılması için birebirdir. söyleyenin de pısırık bir kişilik olması yüksek olasılıktır.
- la heyri usta senin bu ammiyn oğlu galiteli bir o... çocuğu ha!
# şerif halfe eyle demesen eyiydi yav.
- la niye demiymişim baksana yabdıına, yabdııı işi kürdün ağ sahallısı yapmaz tama.
çocukken arabaya yapışarak oyunlar oynadığımız zamanda at arabası gelince sevinirdik ona yapışmak kolaydı at arabası yavaş giderdi çünkü. at arabasının arkasına yapışma serüvenimiz at arabacının kırbacı arkaya doğru savurmasıyla biterdi tabi. *
aile fertlerinden biri deli veya uygunsuz olması aileden birinin ölmesinden daha büyük felakettir. ölen olursa insan bir zaman acır, ağlar, sonra acı diner. fakat evde deli bulunursa bütün günler acı içinde geçer.*
ilk yerleşenlerin antebin yerlisi olduğu, sonradan antebin köylöönden gelenlerle bozulmaya başlayan, en sonunda doğudan gelenlerle bohüstünboh olan mahalle. adam bir iş için kısa bir süre getse bile tedirgin oluy o nasıl mahalle la?
kadın iri yarı olmalıdır ki doğuracağı oğlanda aslan pençeli olsun. kendisinde kadınlığın bütün iyi vasıfları bulunan tam kadının yetiştireceği çocuk ta iyi vasıflara bezenmiş tam evlat olur.
-evinde delik böğründe yara var sırlarını ellerde ara
eskiden bitişik komşu ile arada bulunan yüksek duvara ufak tefek eşya alışverişi için veya konuşmak için delik açarlardı. nenem gilin evinde vardı ben hatırlarım mesela. işte bu evlerdeki bu duruma atıfen söylenmiştir bu söz. iki komşu arasındaki duvar deliğiinsanın böğründe bir yaraya benzer. ara duvarlarında böyle delik bulunan komşuların hiçbir sırları gizli kalmaz etrafa yayılır.*
gereksiz antep uşaanın yaptığı bir harekettir. iki arhadaşı yanyana yerirken gören gereksiz arhadaş ortalarına girer omuzlarına elini atar; ayaklarını yerden keserek bütün ağırlığını bu arhadaşların omzuna verir; kimin daha dayanıklı olduğunu test etmeye çalışır, omzu daha önce eğilenin babası fıharedir mantığa göre.
ilk yerleşenlerin antebin yerlisi olduğu, sonradan antebin köylöönden gelenlerle bozulmaya başlayan, en sonunda doğudan gelenlerle bohüstünboh olan mahalle. adam bir iş için kısa bir süre getse bile tedirgin oluy o nasıl mahalle la?
yine bölücü unsurlara alet edilmek istenmiştir ama yinede 1995 konserinden daha özgür bir ortamda izlediğim konser olmuştur; en azından anfi tiyatronun elektirikleri kesilip gözaltılar olmamıştır.
ilk yerleşenlerin antebin yerlisi olduğu, sonradan antebin köylöönden gelenlerle bozulmaya başlayan, en sonunda doğudan gelenlerle bohüstünboh olan mahalle. adam bir iş için kısa bir süre getse bile tedirgin oluy o nasıl mahalle la?