rekretör
evde televizyon olmadıı için gonşuya gederdik. pilipis marha bi televiyonları ve onun yarısı gadek de yanında bi cihaz vardı. soona bobam bize de dört ganallı bi saba aldı. bizde gonşuya gedmemeye başladık. gonşunun oolu- aynı zaman da raffıım-
* niye gelmiyn la?
- artı bizim de telezoonumuz var oluum
*leklatorunguz var mı?
- ???
* alaha!, bizim var yeri gedeg de bahak
( üstünlü tekrar ele geçirmenin guruyla giderken ben de leklatora nalet ederek peşinden geddim.)
burcelle
rahmatlık baydar sinamasında yeen oynardı. haber aldıık kimi sinamaya geder çıhışta da allah yaraddı demez girişirdik birbirimize. o zamanlar mahallemizde şeyle bi efsane annadılırdı. accık bizden böök uşaglar: la olum biliyngiz mi burcelli bir ay daha yaşasaymış vucuduna gurşun bile geçmeyciymiş. onun için öldürmüşler
-aboooo
antep atasözleri
"gaynayıyan gazan gapak dutmaz."
aslında açıklaması uzun iş amma şeyle bir olay sonucu örgendim.
rahmatlık bı gonşumuz vardı. dayım dayım uşaglarından yahınırdı. bi gün dedimki fayıg ammi ayıp dee mi yav bari herkeşin içinde sööleme.
fayık ammi: nediym oolum gaynayan gazan gapak dutmaz, dedi ve olayı bitirdi eağam.
tahmis kahvesi
halfeler geregli izahatları yapmışlar sagolsunlar amma bende acı bir hatırası var. bi gün kövde 4-5 uşag hayadda oynuyduk..arhadaşın biri cöbünden bi pekad caara çıhkardı, gelin içeg dedi. ocaglaa girdik. caaraları yagdık. pafılatmıya başladık. o sırada bobam hayada girmiş sesimizi duymuş aam. elimizde caaraları görüncü ( gendi caarayaı heç sevmez) eşşşovvlueşşegler tahmis gayfesi mi lan buralık deyn vuruyhan vuruyhan bizi haş eddi. amma gene de böyüyüncü alışdık bu caaraya. demek ki eskiden berk caara içilirmiş tahmis gayfesinde.
- esas da bu caara eyi bi şey deel yav.
dolmuş diyalogları
yer: yoharıbayır-garşıyaha halg otibisi( güccük bi antep turu istiysez tavsiye ediir.) lefgoşa caeddesinden bi arvad bindi. otibis epey geddikten soona arvad huylandı mı netdiyse:
+ kele eağam nerelere elediyn beni? ( sanki otobüste tek gendi var)
_ aha şoorala dorgu gediyk
+ bu daha çog dolanıcı mı beyle?
_ hee epey dolanıcıg daha
+ beig binerken bu çog dolanır deyin niye söylemeding eağam.
- bacı sen binerken bu çog dalanır mı deyn sorsaydın, ben de bu çog dolanıcı derdim. sen de binmezding
+??? neydek soruncu yeen ökeeleniyseez. acı otibising üstüne yazın bu çog dolanır deyn; dayım dayım sormuyag
- olur bacı, saa megdub da yazarık
+ deli mi ney kele!!
halfelerin kullanıcı adı seçme hikayeleri
bende yorum güccüktüm. bi gün köve geddiydik. nenemgil hayadda egmeg ediylerdi. nenem baa acı navar gurban oldoom yohardan güccük hamadanı al da gel dedi. ben de geddim en böök leeni aldım, sürüklüye sürüklüye getirdim. nenem görüncü" beig o ne kele masere gazanı kimi" dedi. hemde kövümüg adı ulumasere
yuhalık
hoşa gitmeyen sulu, lakayt davranışlarda bulunmak. bi de gereksizlik etmek diyebiliriz. genelde köve geddemizde ortalıı garışdıryhan rahmatlık dedem söölerdi. " yuhalık etmeli deelsiz. ben sizin eve geldeemde her yeri garıştırıym mi aam" derdi.
antep deyimleri
kül görmüş eşşek kimin yatmak:
sadece antepte duyduom bi deyim. "yan gelip yatmanın bir sonraki aşaması, bir de yerde debelenip duranlara söylenir.
örnek: - kak la ne yatıyn kül görmüş eeşek kimi kak da bi iş dut."
kekiç
üniversite birinci sınıfta yurtta galıyhan bi aaşam "camal kekiç, camal kekiç" deyn anons duydum. hemen goridora çıhıp telefonun oldoo yere geddim. telefondahı oolan gonuşmasını bitirinci sening adın ney deyn sordum. cemal çekiç deyinci tamam dedim gendi gendime. hemen aşşa inip danışmada duran adama antebin neresindensin aam deyn sordum. velhasıl yurda geç galdıımda idare eden ve bi çok gonuda yardımcı olan bir hemşerimle tanıştıran sözcüktür "kekiç"
anteplinin şehirlerarası otobüsle yolculuk serüvenleri
gurban bayramı taatili için antebe geligtim. gidiykene, anam beş on tana laamacun götür olum yolda yimee para vermessin dedi. ey yoorum dedik laamacunları dört beş dene poşete eyicene sardım. otibise bindim otibis ek sefer, zırha zırhk dolu. neyse yola çıktık yeen berk bi laamacun kohusu geliy. içimden diymki herkeş baa sövüy heralda. derken otibis mola verdi. garnımda acıktı. tesisin dışındahı masaların birine oturdum . baktımki herkeşin elinde bene kimi bi poşet milet poşetleri açmıya başladı.bi de baktım ki yoorum herkeşin poşetinde laamacun varmış. meersem bi benim laamacun deelmiş o gohuları çıharan.
cemaate rahmet
sene dohuzan üçtü. üniversiteyi daha gazanamıyıktım. ben de it daşlamakdansa çalışıyım deyn başpıngardahı çuval paprıhasına( cem sentetik, şimdi kapanık ellaam) girdim.devlisi gün gayaönünden servise bindim ve selamaleykim dedim. herkeş aleykim selam dedi. birez geddikten soona birisi maaraba yengi gelenler dedi. ben de maaraba dedim arhasından biri daha, biri daha derken herkeş deyip maarabalaşma bitti. neyse tam başpıngara girerken sam köyünden biri daha bindi ve selamaleykim dedi. aleykimselam dedik ve birisi maaraba yengi gelenler dedi. ben tam içimden aha adam bohu yidi derken adam elini döşüne goyarak cümööte rahmet deyinci maarabalar şirpedek kesildi. ben de örgenmiş oldum.hergün elli sefer maaraba aam demekten gurtuldum.
gendi
daha çok insan dışındaki varlıklar için kullanılır;ancak isim durum eklerinden birini aldığında ( örneğin: gendine, gendini) sondaki "n" sesi ng şeklinde söylenirse kişi zamiri olur. eğer normal "n" olarak söylenirse diğer varlıkları kasteder. bigün bi arhadaşnan dolmuş bekliydik. derken öteden bi dolmuş görüktü.
arhadaş: rafık şoo gelen gendi mi yav?
ben: yok rafık gendi deel.
arhadaş: bu gendi deelse gendinin gendi oldoonu nerden bilicik?
ben:!!!??