kececimamet

Durum: 566 - 0 - 0 - 0 - 28.11.2011 16:15

Puan: 3530 -

18 yıl önce kayıt oldu. 2.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 29

ganevetcinin suyu birakmasi

ganevetçinin suyu bırakması:erkek çocuğun büluğ çağına gelmesi...
"eee senin oğlana ganevetci suyu bıraktı mamet ağa çoğa galmaz everirsin artık!"

nakip ali

nakıp ali:sinema denilince antepte ilk akla gelen isim.
antep'in ilk sinemacılarından...
film kopma ve yanma olaylarından dolayı "nakıp aliyi geçti ha !"esprisinin kaynağı olan kişi.

avcuna osurup burnuna tuttugu zaman

avucuna osurup burnuna tutmak:ben artık büyüdüm pskolojisi yaşayan ergenlik çağına yeni girmiş delikanlıların davranışını tarif eden antep'e mahsus bir deyim

misafir kahkesi

misafir kakesi:çubuk şeklinde susamlanmış beyti yağlı , dayanıklı kahke çeşidi...

kübban

kübban ekmek:iyi mayalanmış hamurla yapılan fırında piştiği sırada puf börek gibi kabaran ,sonrasında dürüm yapmaya müsait ekmek çeşidi

dınnaglı

dırnaklı ekmek:pide ekmeğin dürüm yapmaya müsait tırnaklamayla şekil verilmiş hali...

-ammi 5 tane dırnaklı ekmek ver.sıcak olsun
-yanı kübban ekmek versem olmaz mı?
-olmaaaz! babam gızar

pesvente

pesvente:kalitesiz,özenilmemiş şey...

"yav beyle pesvente malları alıp nedicin bilemeym"

tiho

tiho:antep ağzı ile konuşmalarda "bu kadar da olmazki!" tepkisinin karşılığı olan sözcük.

- ahmet ağagil böön gene bize gelicilermiş
- tiho!

tebaat

üstün beceri anlamında...

" uşaklımızda yafidi mahallesinde bi tebaat sabi gadir ammi vardı.ufak bi tenekeci dügganında ilginç oyuncaklar yapardı.açılmayan gasaları açmaya da gedermiş.allah rahmet eylesin"

polim

polim
kişinin karşısındakine yapmacık,artistik,ukelalıkla karışık davranışını anlatan sözcük.

"oğlum bize öööle polim molim sökmez.tamam mı?"

çalgıcı hayce

çalgıcı hayce: uşaklımızda belhıs düğün salonundaki gelinçilerden hatırleym.perdenin önünde zillidef çalardı."herkes çıkınını yesin olan olmayana versin"demesi meşhurdu

gada

gada;bela,şer,olabilecek kötü şeyler...
"uy gadanı alıym ooluum,belan bana gele"
"o şey eyle olmaz gadasını aldıım,şeyle geçil bahıym"

garooz

garooz, karagöz caddesinin günlük konuşma dilinde antepçelileştirilmiş hali...
"yav garoozdan su burçunaden yeri ordan maarif yokuşundan aşşa en sol goluyn üstüne düşer.esgiden adı beendik di şimdi bedesden."

menteci

her içki içen menteci deel arhadaşlar.mentecilik belkide tarihe garışmıştır amma mentecilik şöööledir.içki mübdelası olanların gurdo bir içkici gurubuna dahil olan kimse mentecidir.parası olan üst başda oturur.arahıları o ısmarlar.parası bittikce aşşa başa doğru gayer.bulaşık yıhar,ortalı toplar.ama o guruptan gopmaz.bazi menteci guruplarının alemi 15 -20 gün sürermiş.angneycagız uzun süreli ,geceli günüzlü içki alemi yapan guruba dahil olan içkicidir menteci.ayyaşlarla berduşlarlada garışdırman ha!

cıncıklı gülle

en çok cıllınan cocuk oyunundan türetilen bir deyim

yarpız

yarpız genelde antepli deyişi anlamında "aşiret" avratlarının toplayıp pazarladıkları bir ot olduğundan;"teze yaaarpız var abıla teze yarpız" satış nameleri ile de akıllardadır.

yarpız

yarpız gibi bir çok ota mutfağında yer veren gaziantep mutfağını etten ibaret sananlar büyük yanılgıya düşerler! sevgili yazar arkadaşlar akıllarına gelen otları sitemize yazdıkça ne kadar haklı olduğum ortaya çıkacaktır.

şeert

parasını vermeyen ustasına "usta paran yoksa neyneyn bu karı gözlerin kör ola ölesin usta"diyen kişi

sahre

sahre denilince aglıma esnaf sahreleri geliy...ustalarnan balcan kebapları yenilir.şeertler gavaklığn çimenlerinde güleş tutarlardı...

yuvalama

bayram arefeleri ve gecesini ibadetle geçirmek isteyen antep hanımlarının hem ibadet hem yemek yapmalarına imkan tanıyan bir yemek türüdür yuvalama...tesbih tanesini andıran pirinç köfteciklerinin her bir tanesi için getirilen kelime-i tevhid yuvalamayı bir anlamda kutsanmış bir yemekde yapmaktadır.zaman tünelinde tesbih kısmı unutulsa da yuvalamanın ramazan bayramlarının değişmez yemeği olmasının nedeni budur.
  • /
  • 29
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 566

cip

1950 li yıllarda nişanlı bir kıza arkadaşları nişanlısının nasıl birisi olduğunu sorarlar.yakışıklı mı,boylu poslumu mu...kız utana sıkıla cevap verir" şey yahışıklı olmasına yahışıklı .yanı anneycanız ne cip uzun ne cip kısa"
ortalık kahkahadan yıkılır.kahkahaların sebebi çok geçmeden anlaşılır.damat adayının adı necip'tir.***

antepi uzaktan sevmek asklarin en guzeli mi

antepi uzaktan sevmek asklarin en guzeli mi: hep gurbetlik yaşadık,kimi zamanlar hasrette çektik.
ancak bu başlık dışarıdan hasretlik çeken antepliler için.
duygularını bizimle paylaşsınlar...
antep aşkı neymiş anlasın dünya alem

hamislik

esasen

eskiden cuma günlerinin resmi haftasonu tatili olduğu günlerden kalma bir ifade...yani şimdiki cumartesi gününün konumunda olan perşembe gününün adından türetilen bir kelime.perşembe=hamis,dolayısı ile perşembe günü alınan haftalık ücretin adı da "hamislik" oluyor...
pazartesi=isleyn
salı=telate
çarşamba=erbaa
perşembe=hamis
cuma=cuma
cumartesi=sep
pazar= ahad

yuvalama

bayram arefeleri ve gecesini ibadetle geçirmek isteyen antep hanımlarının hem ibadet hem yemek yapmalarına imkan tanıyan bir yemek türüdür yuvalama...tesbih tanesini andıran pirinç köfteciklerinin her bir tanesi için getirilen kelime-i tevhid yuvalamayı bir anlamda kutsanmış bir yemekde yapmaktadır.zaman tünelinde tesbih kısmı unutulsa da yuvalamanın ramazan bayramlarının değişmez yemeği olmasının nedeni budur.

garinin oğlaanı sel götürmesi

garinin oğlanı sel götürmesi:antep yöresinin mevsim özelliklerini özetleyen bir deyimi...ılk baharın sağanak yağmurlarında oluşan selleri işaret eder.oğlak koyun ve keçilerin doğum zamanını,selin götürdüğü şeyinde hem (bkz: gari)(ihtiyar kadın)hemde oğlak (keçi yavrusu) olması selin çok büyük boyutta değil,küçük boyutta olacağını tarif eden mükemmel bir anlatımıdır.

"birden yağmura tutulduk anam"
"ee tam da garinin oğlaanı selin aldııı günlerdeyk taman"

oddur asi pisiren erdir avradi sisiren

oddur aşi pişiren erdir avradi şişiren:

bir yemeğin pişmesi için od (ateş) ne kadar gerekli ise,bir kadının ezilmemesi için de öncelikle kocasının o'na değer vermesi gerektiğini anlatan,(rahmetli annemin sıkça kullandığı) bir deyim...

hak habibullah

hak habibullah: bilinen anlamı dışında günlük konuşma dilinde"herkesin hakkına razı olması "anlamında kullanılır...

-ne saa ne baa ortadan ikiye bölerik.bide ibicek(kur'a)atarık .artık hangi taraf hangimize düşerse...hak habibullah ! deemi aağam...

çocukların yarım orucunu köşkere diktirmek

oruç tutmaya beyle beyle alıştık.uşaklıı yaz oruçlarına gelen uşaklarını oruç tutmaya beyle teşvik ederlerdi bööklerimiz."ooolum sen öööleeyne gader dut sabehde ööleyne gader dutarsın ben köşger ahmet ammine götürüp diktiririm..."
inanırdık...uşaklık işte...

deermi

degirmi:kare...veya kareye yakın dörtköşe şekil...
"avuç içi gibi des değirmi arsası var"
antep'in önemli semtlerinden değirmiçem'in adı da ordan gelmektedir."kare şeklinde çimenlik yer "anlamı taşır

anteplinin sampiyonluk kutlamasi

elatına binip çalımsatmak diye buna denir.
bizene cimbomdan fenerden veya bir başkasından... gaziantepspor süper ligde ise onunla sevinir onunla üzülmektir antepliye düşen gerisi abesle iştigaldir,boyalı medyaya alet olmaktan ibarettir.
dünyanın başka hiç bir ülkesinde başka bir şehrin takımını tutmak gibi bir ucube davranış biçimi yoktur.örneğin bir barcelonalı real madrid'i tutmaz asla...

sizin suyunuzda balık böömez

daha anteplicesi "sizin suyoozda balik böömez" şeklindedir.

sağına soluna faydası bulunmayan çevreler için söylenir.
Henüz takip ettiği biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort