misdavaacoolu

Durum: 294 - 0 - 0 - 0 - 01.04.2010 23:47

Puan: 1643 -

17 yıl önce kayıt oldu. 3.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 15

hayvan eti yimiş

herhalde yenilen gıda nevilerinin insan üzerinde tesiri öngörüsünden yola çıkılarak söylenmiştir.

hocalara takılan lakaplar

antep lisesi baş müdür yardımcısına biz "gudduk ahmed" derdik.
şerif gürsel vardı menşur müdürümüz ona da "şerif taytıs" dellerdi.
ökkeş hocamız vardı ona da: "gasap hökkeş" dellerdi.
ortaohulda da "yirik abdıla" vardı burnu yirikti.
bi de "deli farettin" vardı fen derslerimize girer deli bi adamdı.

sabah aaşam

mütemadiyen, sürekli manası için umumiyetle

"aaşam sabah" şeklinde kullanılıyor...

amele sumu kimi yapistirmak

aslında amele sümüü kimi suvarım seni duvara şeklinde daha edebi söylemleri olan tehdid...

amele sümüü kimi suvarım seni duvara
işçi sümüğü gibi sıvarım

genelde bu şekilde sümkürme işini amele tayfasının yapmasından ya da onların tozun talazın içinde çok çalışmasından sümüklerinin çok olmasından esinlenilmiş olabilir. ıkinci mana bana daha kuvvetli geliyor çok olduğundan şlap diye duvara yayılarak yapışır... işte aynen seni öylece duvara yayılarak yapıştırırım denmek isteniyor...

evran yılanı

antebin mitolojik yılanı nerden gelik, nası galık aklım sırrım ermedi benim. anam derdi adını söylemiyesin dakkasına gelir bulur seni. nenem de derdi vallaha. hele nafak punarının oralığa gettim mi yeen gorhardım o pınarın deleenden çıhıcı bellerdim. neyse ağam bu yılan yeen uzun olurmuş çağıranı da dakkasına bulur işini bitirirmiş. bi rivayata göre de üç kelle adını söyliyenin yanında bitermiş. neyse işte beyle hurafemsi bi şey, ben az söyleym de siz çoğ annan..!

aklıyn mıhını

aklııyn mıhına tükürüym senin..! denilir genelde...
aklı ya sabit tutan bir çivi düşlenerek bu söylenir ya da mil gibi tahayyül edilip herhalde aklın ekseninde döndüğü bir mil varsayılarak böyle denilmiş olabilir.
her halukarda makul olmayan işlerin altına imza atanlara böyle denilir.

allahin gucune getmesin

genelde kişinin söyleyeceği sözün islam ahlak ve adabına veya esaslarına aykırı olduğunu bilip/düşünüp yine de dayanamam ağam ben söyleycim dediği an ağzından dökülen kelime. minareyi çalmak ve kılıf uydurmak kabilinden bir durum. böylelikle dediği gayri meşru söz güya meşrulaşmış olur. bir bakıma hile-i şer'iyye şeklinde de değerlendirilebilir.

antep semtleri

benim gırhayaamı unudugsooz meram hepeez de..! ayıp da mı deel ağam neen beyle ediysiniz..?

zavırlamak

esip yağıp gürlemek, sövüp saymak, azarlamak.

- la ne dedik kine sana hemen eyle zavurlaeysın..!

guruhira

kuru zayıf manasında herhalde bizim antepliler bi bileşik isim daha doğrusu bileşik sıfat yapmaya çalışmışlar...

süt hırası

ulu cami

bi türlü bitmiyen cami güya 96'da biticiydi.

türkiyenin salt betondan yapılan ilk camisi amma tek mi o gaderini bilmeym herhalde 15 senede bi dene daha yapıklardır.

maafis

arapçası "ma fi'ş-şey" yani bir şey yok demektir. yok manasında kullanılır...

- şeker yok
- yok mu?
- yok
- nası yok
- yok işte yok, mafiş, tünne, türkçen yok mu senin?

ööke

"höke" şeklinde de söyleller...

- ekrem ammi hökelenme hemen eyle tama galbin var yorum!
- niye yorum sizin galbeez yok mu?
- ?!?

süyükten yitmek

erol budan bileydi bu deyimi şarhısını başdan yazardı

süyüdün kenarına getirdin ömrümü
harabaya çevirdin garib göynümü

böyle daha zengin bir muhteva oldu..! yiseniz gabaklama da var..!

carisgal

"calasgal" deyi de söyleller bizim uşaglar...

hamurker

hamurkar'dan bizceleşmiş hali

himhim

"acı hayat" dizisinde o imirzalıoğlunun yavuklusunun ilk bölümden son bölüme hali..! anasına yandıımın hımhımı..! ganciloz etti beni, bitti de gurtulduk..!

dürbeke

düm teke düm teke düm düm tek teke..!

antep oyun havaları genelde bu ritim vurur...

havla

  • /
  • 15
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 294

abdal gızı hanım olmaz

bana demen eyle beyle
abdal gızı hanım olmaz
gız gısmısı ağır olur
abdal gızı hanım olmaz

cingan bunnar edeb bilmez
yerli yersiz töleb bilmez
çalab bilmez kitab bilmez
abdal gızı hanım olmaz

abdal işte eyi belle
gırk gün gaynat şeker neyle
cinse çeker deme hayle
abdal gızı hanım olmaz

gel den gelmez get den getmez
lafı sözü guruş etmez
işi olur aklın yetmez
abdal gızı hanım olmaz

abdal abdallıknan şanı
istisnası vardır hanı
amma abdal ahar ganı
abdal gızı hanım olmaz

mustafa'ya sordun dinne
garşısına durdun dinne
madem gafa yordun dinne
abdal gızı hanım olmaz

burcelle

- burcelley sen biliyn mi?
- o ney la?
- olum herif yere gonmey havada dööşüy
- la yeriii
- dinime imanıma hem düşmanı varmış bi ton öldüremeylermiş
- eey
- eyisi allah! anca daramalı tüfeknen vurabilmişler.
- diyahaa

güççöökene bu veya emsalı bi maabbetnen tanıdığım capon...

antep lugatinde harflerin telaffuzu

a: ağız e diyecek şekilde açılır a denir. genelde bu şekilde aazı yaya yaya söylenir "ammi" misalında oldoo kimi. amma bazı bazı o diyecek kimi açılıp a denildee de olur. "alıymın" derken olduğu kimi...

b: bildeeniz b lakin bazi durumlarda p şeklinde söylenir "pakla" numunesinde görüldöö kimi

c: genelde malum c'dir "ceer"de oldoo kimi amma velakin kimi zaman "cj" şeklinde de ohunur. farz mahal "ganciloz" hatta ç şeklinde ohunduu da vakidir.

ç: bildiiniz ç ancak aşırı vurgu yoktur cye benzetilir. kimi hallerde ş'ye çalar okunuşu da vardır.

d: aynı malum d okunuşu bazen arabi harflerden "tı" harfi gibi dilin ucu alt dişlerle etin birleştiği yere vurularak çıkarılır ve ortaya dt şeklinde bi ses çıkar.

e: bildiimiz e bazı bazı ağız ı diyecek kimi açılıp söylenir. ıe şeklinde bir ses çıkar.

f: bildiimiz f

g: bildiimiz g

ğ: bu harf nadir okunur. genelde gendinden soora gelen sesli harfin mahrecinde yanı ağızdan çıktıı yerde hazfolunup gaybedilir. "boğuşuyk)bouşuyk", "boğazley)boazley", "yoğurt)yourd" misallerinde oldoo kimi. bazen gendinden sona gelen sesliy de götürür bunun hekmeti dile ağr gelmesindendir "bağırıy)baırıy)baarıy" bu kimi durumlarda genelde gendinden sonaki gelen harf evvelinde gelen sesli harfe galbolunur yanı çevrilir.

h: ince h harfleri genelde okunmaz. "gel hele)gelele", "allahına mı?)allaına mı?" kalın h harfleri ise genelde dil köküne doğru olan yerden boğazdan söylenir. bunlar muhtemelen hep kelimenin başında gelen h'lerdir. bir de hırlayarak çıkarılan arapçadaki "hı" harfine tekabül eden vardır. bu da ekseriyetnen k harfinin okunuşudur.

i: malim i bazen başına y zammolunarak yanı eklenerek ohunur. "irak)yırak" gibi. bazen de e'ye galbolunur. bu garışmasın dey olur. mesela iyi kelimesi eyi dey ohunur. eer beyle ohunmasa "iii" şeklinde ohunurdu o da olmazdı. amma bu şekilde de söylendee olmuştur.
- ammi gara mamedi dövmüşler...
- iii ammada gözel olmuş yerif..!

ı: ı ile y antepçede müşterek harfler gibidirler. kelime başı hariç ortalarda hep birbirlerini çağırırlar...

j: genelde c diye ohunur. candarma, ceneratör gibi...

k: kelime başında normal okunur ortada ise genelde h'yi hırlatarak telaffuz edilir.

l: bildiğimiz l'dir

m: bildiğimiz m

n: bildiğimiz n ama özellikle son eklerde ng şeklinde okunur. "nediyn)nediyng" gibi. bir de bu harfin ihfa durumu vardır. kuran ilimleriyle iştigal edenler bilirler. bu durumda da n harfi gendinden sora gelen harfin mahracında yanı aazdan çıktıı yerde dutulur gendinden sonaki o harfe accık benzedilir. "panga" kelimesindeki gibi ve "dingildeyn", "zangırdey" misallerindeki kimi.

o: ile u müşterek gibidirler. umumiyetle bildiimiz o'dur.

ö: bildiimiz ö'dür. bu harf de ü'ynen müşterek kimidir.

p: bildiimiz p'dir.

r: bildiimiz r'dir.

s: bildiimiz s'dir.

ş: bildiimiz ş

t: umumiyetle d olarak okunur. taraklık)daraklık. asıl sesiyle okunduğu da vakidir.

u: o harfine galb olundoo çokdur. olunduğu)olunduu misalında oldoo kimi.

ü: ü de ö'ye galbolunur. gendi mahracından da ohunur.

v: bildiimiz v

y: ı ile karışık ilginç bir telaffuzu vardır adını sen koy kabilinden... bildimiz y gibidir.

z: bildiimiz z

bir de yabancı harflerin telaffuzu vardır:
q kü (guyruklu o diyeni de duymadık deel)
w dübülve
x ikis

beygirin arpa yidigi kimi

birşeyi kütürdeterek katır kutur yiyenleri tedib yani edeblendirmek ve uyarmak için söylenir

ahmet elma yer: haaaaaarrrrrrrrtttttt huurrrrtt hırrrttttt
baba dayanamaz:
- la noluy oğlum noluy beygirin arpa yediği kimi... sabah sabah ya fettah ya razak... acı ne var beş dakka insan olun..!

sicdigim yerde gorsem kakmam

yani ben bu adamı hiç bir şekilde hasaba almam'ın en aşağılacıyı şekilde ifadesi

beyaz antepli

adamın eşşeği var, eşşekler para etmez
tokmak kimi er ol gel, çakşaklar para etmez
şivesi düzgün gaba, yavşaklar para etmez
ah bunu bileydin adam olurdun kibar
yağız at oluver de gamçiy yime ne var

kibarlık gonuşmeynan olur mu gel eşşek
benden sana bu ahıl dut bunu al eşşek
kibarlık yiğitlik mertliknen bil eşşek
ah bunu bileydin adam olurdun kibar
yağız at oluver de gamçiy yime ne var

ibrahimlide oturan gazianteplilerin kahir ekseriyeti

sevici sevsin seni

sevici sapık manasına geliyor diye biliyorum. yani cinsi münasebet olsunda kiminle nasıl farketmez diyen kişi sevicidir.

anteplice benzetmeler

götünün gılından iki tepsi gadeyif çıhar daa avrad peşinde goşuy meram...
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort