mamdeli abi

Durum: 627 - 0 - 0 - 0 - 07.03.2011 20:42

Puan: 3634 -

17 yıl önce kayıt oldu. 3.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 32

dayramak

dayramak bir şeyin yıpranması yani tivsimesi(ya da nezermesi) sonucu uygulanan germe ya da çekme hareketine direnç gösteremeyip yırtılması olayıdır.dikiş hattında esnek olmayan dikiş ipliği ile esnek kumaşın aynı derecede elastikiyet gösterememesinden dolayı daha fazla olur..ayşe teyze cırrrttt etti reklamında olduğu gibi dayramış şey kolay yırtılır cırt diye gider.
bazan sert ve gevrek olan yani esnek olmadığından elestikiyet gösteremeyip uygulanan kuvvete ,gerilmeye,darbeye dayanamayıp yırtılan elbise,hamur,kas vs içinde kullanılır.yani 2.durumda tivsimek yani yıpranmak yoktur.sadece elastiki olamayan bir şeyin çekme ve germe hareketine karşı esneyemeyip yırtılmasını anlatır..bu yırtılma düzgün olmayıp gelişigüzel düzensiz bir yırtılmadır.

tivsiyk

her hangi bir kumaşın dokuma ipliklerinin tüylenerek yani pamuklaşarak gevşeyip direncini kaybetmesi halidir.tivsimiz kumaş ya da giysi kolayca yırtılır

gız yapılı

yav neen incelib gırılıyseez ki..dorgudan şuna "ipna gılıklı"desenezz gıssaca.yangışmı oluyki..yanı ille şindi sargozy kimi çıghıp "aaem biz piseee pisig derik diyeg hııı?bu başlııyn en dorgu ve kesdirme açıglaması budur..öbürleri için yanı avrad içinden çıkmıyan,avrad haneglerini dinleyp onlardan içli dışlı olan, yanı nerdeyse erkeg yerine gonmeyb avradlar ve gızlar terafından varlıından heç raahadsiz olunmayan nötür gişilere "*biti" denir..zati beylelerini oyun oynarken aramıza almazdık"la sen gettde gızlardan oyna"derdik.haddaa beyle birini zornan yatırıp çükü varmı yokmu acep dey bagharak meragımızı giderdeemizi bile söyliyebilirim.saghılam gaygısı bize düşmüş kimi.ama neydeg.anası acı bunu da arangıza alında erkeg oldoonu anglasın deyip aramıza zorla gatıydı.o da 2 dagga geçmeden cıllıyıb illeki oyunumuzu bozardı....

daşşak ısıran

aha size antep garasına en gözel örneg... zevallı hayvanın adı çıgmış doghuza enmez sekize..la yoorum maasim hayvandan ne isdediizde beyle bi antep garası çalıp adını malamad ediyz hıııı?neen bu garib haşarad-ül mahlugada garemed atıyseez ?kimin daşşaaını ısırmış,kim görmüş ,kim duymuş allah sizi nasıl biliyse eyle edsin eymiiiii?yog yanı adını kötüye çıgharmanız bi yana bi de maasim hayvanın hayatını böyyük tehlikiye atıyseez bunun mabalı yeen böyüg demedi demeyin soona.neen derseez güççüggen taghım taklavadı goruycuk dey az öldürmedik bu zevallı hayvandan..nerdeyse erkek milletinin beynelmilel düşmanı ilan edip toplu gaedliyama girişiciyidig taman .yazzık deemi aaaeem?bi de aslında naaden mibareg ve faydalı bi hayvan oldoounu örgeninçi hepden vicdanım sızladı ama neydim .allahdan bu garemed banga ayit deeel.engazından galbim irahad o yönden.

antep üzümleri

horuz yüreee ..ama heç biri hönüsünün yerini dutamaz ki....

antepli için hayatın anlamı

7-8 gişinin gafagafıya verip yaaaahhh yaaahhhhh yaaaaaaahhhhhhhhh yaahhhhhhh deyp sitres atmasıdır

kör dehliz

çıkmaz sokak.. sonu kapalı olan geçitlerie verilen isim.
tıpkı dibi kapalı guş tağalarına kör tağa dendiği gibi

guş tağası

kör tağa dibi kapalı yani çıkmaz sokak gibi olduğundan çıkmaz anlamında kör tağa denirdi

bir günün arbeti bin yılın irbeti

bir günün arbeti bin yılın irbeti(erbeti de denebilir)atasözü bir anlık,ya da bir günlük bir rezalet ,kötü ya da utanılacak bir durumun bin yıl başınga kaghınç olabileceğini,yani millete ibret olarak anlatılarak yıllarca adının kötü örneklemelere konu olacağını anlatan gıymadlı bir antep atasözüdür...bu atasözü mana bakımından günümüzde çok kullanılan"bir musibet bin nasihattan iyidir"sözünü anımsatırsa da bu söz daha ziyade insanların yaşayarak öğrenmelerinin acıtıcı ama daha kalıcı olduğunu anlatırken bahseddiğimiz antep atasözü ise insanların davranış ve tutumlarında çok dikkatli olmalarını, gendini carıs malamad edmeden ,yıllarca adının kötü bir şekilde hatırlanmasından,kötü bir olayla ya da örnekleme ile özdeşleşmesinden evvel bir kez daha düşündürmeye sevketmesi açısından acıtıcı olay ve davranışları yani yapmamız muhtemel hataları yapmadan ya da yaşamadan evvel önlemeye yönelik bir tavsiye ve terbiye atasözüdür.
yanı bırag gafey duvara vursunda beki daaa eyi aghıllanır mantıı yerine aman oolum aghıllı ol adın çıghacaana götün çıgsın daa eyi diyereg desdiyi gırmadan aghıl örgedereg desdiyi saalam olarag yerine eledip teslim etdirmeyi amaçlıyan bir felaketi önleme mantıı vardır

götün götün

ayrıca gerçek anlamda yüzükoyun sürünmekden kurtulup henüz yürümeye cesared edemeyen 1 yaş cıvarı çocugların hızlı haraked edebilmeleri sebebiyle yeen sevdikleri bir sürünme şeklidir.eyleki baazen heç elinibile gullanmadan götünün üsdünde hoplıyarak ya da sağ sol yaparak gayet hızlı hareket ederler.ama dikkat etmek lazım.uşağ zorlanmazsa yerime yerine daha az riskli gördöö bu tarzı benimseyip yürümesi yani ayaa kalkıp tay tay durması,adımlaması gecikebilir..rahmadlık yeenim yaşlarımız yeen yaghındı benden adeta yarışırdı.ben yerirdim o götüngötün sürünürdü ama aynı hızda hareket ederdi.bes götün götün sürünen daha dorgusu yeriyen uşagların götü baalı olmadan bıraghılırsa,tuvaletleri geldee zeman arghalarında garterden yağ damlatan esgi araba kimi iz bıragharak yerleri yidikleri gıdanın cinsine göre değişen muhdelif renklere boyama saghıncası vardır.mıghaad olmag gerek yanı...yoosam sümüklü bööcüg kimi gettee yerlere garayolları şerid cızgısı kimi cızık yapıp iz bıraghırlar.

anteplinin uzay maceraları

merihliler,marslılar filan artık arghasında"bobam saaolsun","yughalıg edme banga ,gafey gorum sanga","hatalıysam aha numaram arada iki haneen belini gırag","anamın ilk gelini" yazılı edebi eserler olan gorsan uzay taksileri,yörüngede gafey çekip davıl zurna çaldırarag gezen uzay baytonları,modifiye edilmiş uzay moturlarına binen antepli bıçgın deliganlılarını,gezegenler arası mola yerlerinde noghud dürümcüsü,caartlag kebaçısı görmeye alışacaklar

-la rafıg şoo samanyolunu accıcıyg geçip marsa varmadan sağ goluyn üsdünde şeyle esgi model güççüg bi uzey gemisini seyyar gatmerci edmiş bi adam var aaaabbbbiilooooooo hele getde bi yi gatmerini,dinim haggı uçun barmaangı yirsin
+ya sen venüsün orıya yeni açılan dürümcüye heç geddin mi oyy oyy oyy hele üsdünede 2 gişilik şamdatlısı yiycin aaauuufffffffff...yerrii ammiyn gafası dudsun......

antebe planetaryum kurulması

5-10 yıla gader nasa astronodları arasında hökkeş,maamili,hasanhösün,fayıg,maamıd kimi tanıdık türk astronodlarının görülmesine imkan saaleycag pıroce

mustamel

müsdaamel ,gullanılmış ama iyi durumdaki ikinci el kelepir mallar için kullanılan bir tanımlamadır.yani satılan ikinci el malın hurda değil normal fonksiyonlarının eksiksiz çalıştığını evde daha ucuz fiyata yenisinin yerine en azından geçici ya da uzunca bir süre kullanılabilecek kondüsyondaki ucuz çözüm sunan eşya ve araç olduğunu vurgular

ahım şahım deel

sıradan,vasat ya da vasatın altı durumda olan eşya ,vasıta ,mal ve alet edevat için kullanılır.hatta zaman zaman insanların güzellik,boy,kilo gibi fiziksel tanımlamaları için de kullanılır
-yooog dorguya dorgu..eyle ahım şahım gözelleei yog ama yeen işciman ve hatirli göngüllüdür..aaır başlılıı düngyanın malını deyer

avradsı

efemine anlamı taşısada genelde antebimizde bu hanek ya "avradsı avradsı" şeklinde vurgulanarak yapdıı işle gurur duyan küçük kızlar ,ya da henüz toy genç kız ya da gelinin 40 yıllık tecrübeli avradmış kimi ev meseleleri ve dünya halı haggında yeen tecrübeli yııların avradıymışcasına akıl vermeye kalkması veya çalım satması durumunda kullanılır.hatta beylelerine böyümüşde güççülmüş manasına gelen "seferbirlik garisi"ya da "seferbirlig zemanından galma" gibi çok eskiye tarihleyen abartma tanımlaması da gullanılır.

-öte şurdan yetmiyesice..gaynaneyn yanında avradsı avradsı haneg söylemiyede utanmey arsız...

"avradlanma "olarag ise yeen havalı davranan .burnu gaf dağında,çokbilmiş , oysa gerçekde basit bir yaşam tarzı olan kadınlar için kullanılır
-too hooo avradsılanmasına baghanda gendini bişey biliy beller,daa herifin önüne bi saehaen yimek bişirib goymey beşarlıyamaz .ama söz haneg edmiye gelinçi abıgad kimi gonuşmey yeen bilir.avrad aba..saghılam mibareg seferbirlik garisi..

eyi aşcı gözel aşcı gendi bişirir gendi yir

yani elinden iş gelen maarifetli biri olmasına rağmen başkasına faydası olmayan,bencil,yaralı barmaa işemeyen becerikli ama bi o gaderde adamlıgsız olan gişileri tanımlamak için gullanılan bir antep deyimi.

-gız şu yumma bacı naaden gözel egmek açıy deelmi.yughaa,kaad kimi açıy saghılam.yeen marifedli maşallah
+heee heee. bes eyi aşcı gözel aşcı ama gendi bişirip gendi yir.daa bigünden bigüne bi gonşunun ekmeene yardım eddeeini gördüngmola..kime ne faydası var..

et deyn gaptım balcan börgü çıktı

balcanın uç gısmının(börg denilen yer ellaham orası) çekirdeksiz ve ortalama bişmiş bir dorgamada diğer gısımlara göre sert galdıından yeen aydınlıg olmıyan ortamda et zannedilipde gaşşa alınması gayed lormaldı.zaten o nedenle balcan kebabına da göpçüg gısmı mümkün mertebe kaba kesilerek gonulmamıya gayred edilirdi çünkü bişmez..ayrıca gurudmalık edilirkende bu gısımlar direk kesilip alt teraf oyularag gurudulur kesilen bu göpçüg gısmının yeşil gabıı soyularag dörde dilinip gurudulur ve piriçle aynen et yimee kimi cıvık yimee yapılırdı.yanı biz de gülereg bu gısıma fıghaere eti derdik.severim de o yimee yanı..

sözlük yazarlarının itirafları

bi anteplinin "gara yumey niynesin,hıra yimey niynesin"antep atasözüne hiçbi gerekçe gösdermeden arbet oy vermesinin mantığını anlamadığımı itiraf edeyim.çünkü atasözlerini beğenip beğenmeme lüksümüz yokki?sadece anlamını yanlış vermişsek orijinaline aykırı diye eleştirilebilir ve doğru şekliyle yazılır sanıyorum.
soona düşündümde belki de gendince haklıydı.kimbilir güççüglöönde anasından bu lafı onyüzbin daaefa eşidmiş biriyse arbet oy vermegle galmeyp bi de yönetime şikaat etse bile haggı var dedim gendigendime.eer beyleyse kötü anılarını hatirletip derdlerini depreştirdeem uçun özür dilerim ayrıyeten..ama neydim ki antepliyk ve bu söz kimi daa pek çok sözü yeri gelinçi lappadanag söyleyp daşı gediine goymayı seviyk neydek..

antepli için hayatın anlamı

valla benim için hayatın anlamı sıcak dınnaglıynan teze simid aşı ve buskimi bi satıl ayran...acir eşkilisine de ehtirazım olmaz..bu sabah gaafaltısı uçun ama.eeer simidaşını öylen yimeende düşünürsem sulu temetos salatasının üsdüne bişey tanımam..yav ben bu mibarek yimek uçun yatıya giderim valla.o yüzden ablam,ağam benden dalga geçerler.neydim gardaşım benimde tabaetim bu işde..kebaba deeşmem mibaree

akıllı antep evi

alatironik abdeshana
her sıkışıp tuvalete girdiğinizde tuvaletin önünde el yüz yuma mahanasıynan oturup 15 dakka sizi bekleyen,allah muhafaza azıcık sesli osurdoonuzda "anaaaaaaaa aha bobam osuruy baag "deyp müzevirlik yarışına giren çocuglarıngıza madara olmamag ve onların şantaclarına garşılıg"kimsiye sööleme de yarısını sanga veriym"dey yalan vaadde bulunmamangız için ses geçirmez izolasyonlu ve siz girdiğinizde barmag izi oghuyucu sayasında sizi tanıyıp ayrıca hassas algıleycılarla baarsıg seslerinizi analiz edereg garnınızdaki gaz durumuma göre otomatik olarak fon müziği yayınına başlayan çıkardığınız sesin tınısı ve desibel gücü arttıkça barak uzun havasının arasına harbileyen davıl sesinin ekosunu steryo olarak artırıp araya ince zurna naameleri goyarak size geniş opsiyonlu gorsan yayın yapma imkanı verecek ve heç bi resmi ya da gayrıresmi dinlemeye takılıp sosyal paylaşım sitelerinde ipliinizi bazara çıgharameycak ve sizi uşaglarınızın tehdid ve şantaclarına maarız bıragmeycak alatronik abdeshana..
  • /
  • 32
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 627

anteplice zaytung haberleri

büyük bir tarihi hata düzeltildi
kanuni sultan süleymanın “olmaya devlet cihanda bir nefes sihhat gibi”sözünün aslında “olmıya dööled cihanda bir dürüm kebab kimi” diye söylendiği iddia edildi.araştırmacısız tarihçi yazar heredot hökkeş öncelikle muhabirimizin niçin araştırmacısız yazar diye sorduğu sorusuna tarih onun bunun azından örgenilmiyecek gader möhümdür.biz 7 guşak tarihçiyiz yani boba mesleemiz.hem zati götünün gılı ağarmış bösböyük herif o yaşına gader belleyemedei şeyleri onun bunun haneine baghıp mu belleyci.tarihçi yazar olunmaz tarihçi yazar doğulur dedi.olayın aslını anladan heredot hökkeş
“şimdi ağa sene 66 .yuhalıg etme oolum ne 1966 sı.dangalag 1566.. ganuni zigetvar galasını guşadmış ama iş uzamış gendi de hasde birez.askerler bi saat öylen yimeene çıghar.ordudaki antep uşaaı hemen ataşı yaghar ve kalkanlarını yelleycek kimi gullanarak nar kimi közü dökerler ve oklarını şiş kimi gullanıp sapladıkları kebabı yellemiye başlar.aazının dadı olmıyan padişah hasde yataında mis kimi kebab goghusunu duyunça gözleri açılır.baş veziri çağır ve”la vezir bu ney beyle umsurug olup bi yerimiz şişecek acı yeri hele gedde bu gohan neyse ondan getirde dadak.naaden canım çekdi .bari nefsimizi körledek bobeyn anayn heyrine dedi.vezir hemen ataşın yanına gedip uşaklara “baazızola uşaklar acı padişahın canı çekmiş de bi soghum dadsın.taman yeen hasde. sebabdır” deyince “ayıbeddin paşa ammi haneeimi olur“hele sen şu bi şişi ekmegsiz götür ,o zemana gader hallederik deyip hemen dınnaklı arasına 2 şiş çeker piybazını ,duzunu ,biberini ,bolca goyup verirler.dürümü gören padişah bi yumulur avırdları zurnacı hamisin avırdı kimi şişer..garnı birez doyan padişah yimekden sona acık fenikir.sona “halk için de muteber bir nesne yok kebaplık et kimi,olmıya dööled cihanda bir dürüm kebap kimi”der.burdaki dööled mutlulug,keyf,zevg demekdir.osmanlı dööledi deel yani. ama padişahın durumunun ağırlaşdıını artık bargını yere verdiini gören vezirler”la herif gomada ne dedini bilmey,şindi bu hanei tarihe yazarsak gooocca padişah baazı pisin teki diye bilinir.ayip yaghışmaz deyip padişahın bu anlamlı ve özlü haneeini sadaca edebiyad olsun padişah naaden galiteli adammış desinler diye “halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi,olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat kimi”şeklinde basın bildirisine gonulup teksirle çoğaldılıp gastacılara resmi açıglama olarag daadıldı.zaten hemen soona da zigetvar galasının baazıpis nizamıya bekcisi bi dürüm kebaba tav olub gapıları açınçı gala düşdü.gerçek aynen angladdıym kimidir ,padişahın gözünü açan da galanın gapısını açanda kebabın dayanılmaz hafifleydi.dedi

anteplice zaytung haberleri

türk dil gurumunun tertipledei geleneksel "gar üsdüne südükle isim yazma "yarışmasında antebimizi başarıynan temsil eden hökkeş böyüknacar birinci olmasına raaemen en deyme hattadlara daş çıgharırcasına yazdıı "osuran göte arpa çöree mahana"atasözünün son kelimesi olan "mahana"nın türk dil gurumunun sözlöönde yer almaması nedeniyle sözlükde yer almıyan anlamsız kelime gullandıı mahanasıynan disgalifye edilereg haggı yinilmişdir.hökkeş böyüknacar "beyler mahana kelimesinin sizin sözlööngüzde yer almaması benim deel sizin suçunguz.bide gosgoca dil gurumu oluconguz.ayip ayip..bari eşgiliufaksözlee bahgın heç bişey bilmeyseez.cahallıında bu gaderine eyvallah "dedi

anteplice zaytung haberleri

torununun ayağına kablo ile elektrik vererek komaya sokan canavar nine olayda herhangi bir kötü niyetinin olmadığını tamamen torununun iyiliği için bu hareketi yaptığını söyledi.yazıcıkda oturan baani nine olayı soruşturan savcıya verdiği ifadede”gadasını aldım aaşam torunum zekine ,nişannısı hökkeşden ayrılacağını söyledi.neen gızım dedim.böyügana alatirik alameym bu iş olmeycak dedi.ben de maasimin alatirik gıtlıından başı bozulmasın dey gece yughusundeyken davıl fırının gablosu soyuluk fişini alatiree daghıp ayaının ucuna deydirdim,bir nene torununun başının bozulmasını isder mi heç?onun aaız dadı için herbişeyi gözümgapalı yaparım.torunuma canım feda”dedi

antep adami nasil bir insandir

zalime ve haksızlığa susmayacak kadar asil
zayıfı ve güçsüzü ezmeyecek kadar adil

yarım ekmeeni pölüşecek gader dokgözlü
yarın şagha eti kebap edip bitirecek gader açgözlü

nobel barış ödülü alacak kadar hösgüt
dişiynen dırnaaynan harbedecek gader cesur ve cengaver

gendisiynen dalga geçip halımız it halı keyfimiz beyde yok deyceg gader hoşgörülü
tavıına gış diyeni ,gonşusuna yan gözle baghanın üsdüne yeriyecek gader de zambırlı

emeeine,dünya malına cömard
haggına,namısına yeen hasıd

depesine sıçırdacag gader sevecen
aazına ortasına sıçacak gader dövecen

bu tezad karakterler çiftlemelerini çoğaltmak mümkün.ama kısaca antep insanı "ayne kimidir"..sen nasıl görünürsen o da sana kendisini öyle gösterir.yani seni yansıtır.iyiysen yeen iyi,kötüysen de yeen kötü olabilir.bu iki ekstrem uç arasındaki yeri sizin sergilediğiniz tavır belirler.........seç been al.ağa göynün bilir

antepli için hayatın anlamı

aaşam yazlıgda arişin altında yağı direseengden agha agha yinilen açıgegmeee edilmiş 3-4 balcankebabı dürümü,üsdüne içilen 4-5 bardag gaçak çay,çolug çocugdan yerenlik edip geçirilen 1-2 saed ve saaet 10 kimi ortaya gonan bir leençe dolusu buz kimi kütür kütür hönüsü üzümü ve yanında tiyeenden yeni gopug mis kimi goghan hıta aeciri yiyip soonada altında cızgılı bicaması üsdünde biyaz atlediynen çapıt yorganın altında yıldızlara bagha bagha damda yatıb haeyel gurmakdır.....

antep arvadlarinin bulasik makinasi sorunsali

alatirik parası naader geliy biliymisin?hem bulaşıı makine yıghasın,çamaşırı makine,yimee de fırın yapsın peeeeeeehh.o zeman ben bu gelini niye aldımkine..beyle avradlaa navar anam?taman türküde evlenmen bekarlar laylon avrad çıghacak deydi ya aha da şindikiler zaten laylon avrad oldular.türkü sahmiş baeg!

gara yumey niynesin hira yimey niynesin

i.a.kara yıkanmayı ne yapsın,zayıf yemeyi ne yapsın
çirkin yunmey neynesin hıra yimeyi niynesin şeklinde de söylenebilen bu deyim nafile gayretleri,ne kadar uğraşırsan uğraş neticeyi değiştiremiyeceğini anlatır..
yani genel anlamda söylenen akıntıya kürek çekmek yada boşa kürek çekme deyimlerinin antepçe versiyonudur

anteplice zaytung haberleri

çevrelerinde örnek gösterilen çift 20 yıllık mutlu evliliklerini tek celsede bitirdi
mahkeme çıkışı gazetecilerin sorularını cevaplayan gaziantebin tanınmış simaların şakir gözübüyük ile ayrıldığı eşi konyalı nuriye gözübüyük dostça ayrıldıklarını ve her zaman dost kalacaklarını söyledi.muhabirimiz dönenin niçin ayrıldıkları sorusuna sayın şakir gözübüyük" bacım çog mudluyduk ama aramızdaki kültür farglılıını bi türlü gapadamadık.20 yıllık avrada halen bi adam kimi lahmacını gatleyp yimey beledemedim.bi kebap dürümü ,gavırma dürümü edip yimey beceremey,soghum desen teeehoooo nerdeeeee üsdüne başına döküy .ey utandıımdan bişeyle eş dosdan aaız dadıynan yimee filan gedemeyg ,geddimiz zemanda aley gonusu oluyk bösböyük avrad bi dürüm edmey başarlıyamey deyler.neydek gaader beyleymiş.gısmad buadermiş "dedi .nuriye hanım da "bacım ben etli egmekden böyüdüm,pide bilirik ama bunlar başka.beşarlıyamadım neydim?.gonya da lahmacın,balcan kebabı,gavırma dürümü vardı da bizmi yimey belliyemedik..needek gördöün kimi dilini belledim birez ama yetmedi...çog isral eddik bu yuvey daaıtmıyak dey ama can çıgmadan huy çıgmaz ki benim de tebaaetim eyle işde..davıl bile dengidengine dey boşa dememişler ayrı sufraların,ayrı mutbaaın insanlarıyk ,gısmad beyleymiş.artık bundan songrasına baghıcık "dedi

anteplice zaytung haberleri

heredot hökkeş tarihin karanlık noktalarını aydınlatmıya devam ediyor
yavuz sultan selim niye küpe daghıydı
araştırmadan yazan tarih yazarımız heredot hökkeş tarihin bir karanlık noktasına daha ışık duddu.iresimlerde gördöönüz ve taaef taaef bakdıınız küpeli ama gayten bıyıklı yavuz sultan selimi görüpde” la bu menşur asbab dikicisi cumali ipekcinin padişah gılıına girip çekdirdeei poturaf mı yoksa bizim tarihimizde ipnalıkda mı var,beyle küpeli yumuşak görünümlü padişah nasıl cihanın anasını aaladır dersiniz ama gazın ayaaı eyle deel işde.o poturafdaki elbette asbab dikicisi cumali ipekçi değil bobayiid padişa yavız sultan selim helbet.gelelim küpiye.bu küpey mısırı aldıktan sonra zenginlerin hızmatçı kullarının kulaaında görmesi üzerine “biz de allahın kuluyuz o halde bana da verin bi küpe daghıcım ,gul gulloounu bilmeli “dedii söylenirse de işin aslı çok farglıdır.
şindi aga sene 1481 ..yavız bütün imtihanlarını verip siyasal bilgiler fakültesini pekeynen bitirir. bobası beyazıd tarafından uşak idaracılıg örgensin dey stac için trabzona vekil gaymagham olarak tayın eder.o zeman trabzon sıvas sancağına bağlı..yavızın kirvesi de lala yanı aghıl hocası ayağıynan yanına verilmiş bobası beyazid “bizim deli oolana mıghaad olasın,bize söz hanek getirmiye” deyp tembehlenmiş.yavız genç yerinde duramıy aybaşı gelinçi maeşi alıralmaz yallah tebrize acem avradlarıynan yimiye gediy...tebrizde deve zekine,bengli hayce,boyalı zılha kimi o zemanın menşur şarmıtalarının aleyi dosdu. paviyonu gapadıp masayı donattırıy kebap,mezeler,araghılar küp küp şarablar çalgılar aauuuffff aaşama gader yiyip içiy aaşam olunca da baytona biniy davılcı zurnacıyı da garşısına oturduy baaşiş vererek gulaana zurna çaldırarak sabaae gader turley.gene beyle bi oturag alemi sonunda gulaana zurna çaldırıp ,harrikleyerek gezerken bayton şah ismaaelin evinin urgundan geçiy.şah ismaael maallede harikkliyerek gezen yavıza öökelenir “aha geliym la erkegsen getme” deyip bicamasıynan dışarı çıghar.yavızda gafa gıyak,bobayiid, “gel la gel.senden gorghan senin kimi olsun” dey arabadan iner,çeketi sıyırıp yere atar.lala” la olum bu tebrizin saaebi sayılır, başımıza iş alıcık” derse de yavız hiddetle”kirve ben arghamdan kaçdı dedirtmem ataş olsa cürmü gader yer yaghar “dedi.neyse arıya girerler ve ayırırlar ama o ara yavız ,ismaeelin avradını tağada görüb bıyık burmazmı?avrad da zaten ismaaele işmar edip duruy..alahey şah ismaael daavey fergedinci gudurur” habersleyn gelip yavıza bi gafa atar yavız pers olur.aazı burnu algızıl gan olur.avrada da madara olmuşdur.kirvesi ayaa galdırrp üsdünü başını silkeler serhoş gafaynan ayakda zor duran yavızın goluna girip yer ayırddıkları otele gelirler.bi sade gaafe söyleyp içer .acıcık ayıghınca lalasına ”la kirve bu döyyüs serhoş serhoş banga galleşleynen vurdu,avrada da irezil olduk..ama ne avraddı hııı? daş kimiydi dee mii?.tam da iş atiydi baaa.sıçdı işin içine döyyüs herifi. get bana küpe al gel” der.lala şaşırır “la olum allah gözünü doyursun bu yaşda dosd saabisin, o şarmıta için deyermi neydicin küpey..işallam bi de avrada küpe göndericin hepden azımıza sıçacaklar burada “der.yavız “yav kirve seninde götün üçbuçug atıy haa kötee yiyen ben gaygısı sanga düşdü al gel şu küpey bizim de bi bildeemiz var haralda “der.lala ıhdiyar halıynen gece okdu gider guyumçuya yavralır küpey alıp gelir.yavız dak şu meredi gulaama deyince”aman olum neediy la taman bizi defe goyup çalarlar ,goca şehzada ipna kimi küpe dakmış derlerse boban ikimizin de azına sıçar bizi kötek aşı eder “derse de dinledemez haneeini.küpe daghılınçı yavız bu banga eddeini aha bu ismail döyyüsünden çıgharıcım.avradını da elinden alıcaam bu da gulaama küpe olsun bu ahdimi unudmeym dey küpey dagdım şindi daa eyi angladın mı kirve ama küpe de yaghışdı dee mii “der..işde o küpenin hakiyesi aynen budur . .padişah olunçu da aynen de dedeeni yapar.diyerek sözünü temamlar.
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort