mamdeli abi

Durum: 627 - 0 - 0 - 0 - 07.03.2011 20:42

Puan: 3634 -

17 yıl önce kayıt oldu. 3.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 32

gizli isin esgara cocoou olur

açık söylenişi biraz müstehcen ama anlamı çog da yerinde olan bir antep deyimi.günümüz türkçesinde takke düştü kel göründü deyiminin antepçe karşılığı
gizli *eşgara çocoou olur
(bkz: gar eridi boh ayaza cihdi)

gar eridi boh ayaza çıkdı

(bkz: gizli isin esgara cocoou olur)
yani gizlenen bir işin gizlenemeyecek bir sonucu ortaya mutlaka çıkar

gardon

i.a kordon
-acı ammi şu saetime bi gardon dagsana bes gayiş olsun amma temammı...

ne yaddin ne uzandin ooul usag gazandin

bu da yine hiç efor sarfetmeden (çünkü buradaki yatmak ve uzanmak deyimleri cinsel aktiviteyi kasteder),aklında bile yokken ihtiyacı olan birşeyi ummadığı kadar kolaylıkla bir anda kucağında bulan ballılar için kullanılan bir deyim.

-yav sorma heyri..anam zornan deezem gile bi amanad gönderdi.sograna sograna geddim bi de bakdımki sağossun deezem eliiyn artı bi saçma tavası eddirmiş fırında aboooooovvhhh yime de yanında yad.gözümde tütüydü valla hemen yumuldum tabi 2-3 dınnaglıynan götürdüm.buskimide ayrannn öyyfff..yanı ısmarıc edsem olmazdı haa.
+la ne şanslı herfisin valla.ne yatdın ne uzandın ooul uşag gazandın yanı hııı?bizim tarlıya yaamaz eylesi.....

ortada yatip ucda bulunmag

bu deyim bariz şekilde bir gayred sarfedip risk almadan ,kendini yırtıp paralamadan bir avantajı elde etme durumunda söylenir..günümüzde kullanılan dört ayak üstüne düşmekle eşdeğer bir antep deyimidir.
-rafıg sitaddın gapısında bekliyenleri görünçü la bagharsın gapıyı açarlar dey bende guyruglarına daghılıb bekledim 10 dagga soona gapıyı açıp hadi girin baalım demezler mi..eyki aghıl eddim dedim gendime
-la oolum millet saadlerce begledi,polisden cob yidi,eziliydi sen ballısın valla.ortada yatdın ucda bulundun desene

aleyi aley yerden

hepicei birden de derig baezen

-daa aazımı açmıya galmadıenig cücüg ne varsa hepiceei birden üsdüme yeridiler...

karakabir

yol yapım çalışmaları sırasında burayı başka yere nakletmek üzere defalarca dozer ve grayder çalışmasına rağmen her seferinde o devasa bıçaklarının kolayca kırılarak çalışmaların durdurulması nedeniyle nakil işleminin yapılamadığı yani bir şekilde burada yattığı söylenen ulu zatın kabrini koruduğu bir şehir efsanesi olarak söylenegelmiştir.üsd tarafınada aydın boba dendeene göre haralda burası da gene ulu bir zatdan ismini almışdır...anadolunun pek çok yerinde de ana caddenin tam ortasında bırakılmış bu tür yatır ve türbelere rastlamak mümkündür.ama garagabirden şaraküsdüye dorgu giderken arab maallesine çıghılacag yerin garşı taraflarına düşen narlı ziyarad sanırım kendini gorumada garagabirdeki ziyarad gader şanslı olamadı..aslında türbe ve yatır konusunda hayli zengin olan antebimizin bu yönü uzun uzadıya araşdırılıp yazılması gereken bi gonudur.

aynı delee işemek

yidee içdee ayrı getmemek
guyrukları birbirine dolanmış olmak

antebi unudan antepliler

bazileri geddei yeri mutlu eder ,bazileri de terketteei yeri....o zaman bence bu tür nooldum delisi gendini bilmezler antebi ve antepliliği terkederek böyüg eyilig yapmışlardır antebe...zati adımız çıkmış doghuza enmez sekize,antep adı hayatında antebi görmemiş haritadaki yerinibile zor bilen cahil cühela taghımı tarafından gırolukla ,kürdlükle,magandalıgla anılırken adımız bi de şarmıtalıkla,ipnalıgla anılmasın bari...yanı antep bu gibi antepliliğinin bilincine ve erdemine uzag gişilerin getmesiynen ve de antebliliklerini unudup gündeme getirmemeleriyle bişey gaybetmemiş belkide gazanmışdır bile..antebi bilip antepliliğiynen gurur duyanlar bize yeter.aslını unudan haramzaadedir demiş atalarımız.aha bunların en net ve anteplice tanımı.başga söze gereg varmı?antepli olmak bir ayrıcalıgdır ama bilene ve hakiki antepli olup bunu hayatının her devresinde ve her ortamda gururla daşıyana....

ekspresyonist antepli

bu tanıma göre antepliye hele aem bi goyun resmi cız deseler gafa yerine paça şorbası gazanı üsdünde derisi soyulmuş bişik kelleler,gögüs bölgesini caardlag kebabı şişlerinin düzülü olduğu kebap mangalı ,garnını mumbar ve şirden dolması dolu aş gazanı ,argha guyruk gısmını lahmacınlık çekilip fırına gönderilen amadan kimi tuvallag cızıp,ayaklarını guşbaşı saplı şişlerden yapardı..gulag yerine 2 dene közlenmiş yeşil biber oooffffff ala sanga ekspiresyonist anteplinin goyun resmi....

disaridaki anteplinin etrafina sordugu sorular

la ne biçim gasap bu ?küşneme deym bön bön baghıy,daraglıg deym,gafasını gaşıy,zırgh gıyması çekiymiyn aaem dedim herif gözünü ayırıp uzeyli görmüş kimi pel pel bagdı,acı gara eti tike yap dedim nerdeyse beni dövecegdi .balcan kebablıg et isdedim. artık dayanamadı abi usda yog sen soona gelsene dedi..neen ökelendi aanamadım.....gasablıgmı bilmey yogsa gonuşoomu mu anglıyamey bilmeym artık...

sen ekilirken ben göcektim

--teeeyhoooooo laa oolum biz oralarda fing atarken sen daaa tumancag geziydin

--biz o işde halfe olarag çalışıyken sen daaa bobayın torbasında geziydin.....

--sen de bizi hepden eşşek mi belledin laa.neen biz o gader cahalmıyk?daaa sıçdııyn bog gurumadan gendini ısdambılın gurdu zandediyn herhal...biiz sening yaşıngader isdambul torpaa çeynedik..yerriiii daş arabası..

disaridaki anteplinin etrafina sordugu sorular

een bombası rahmetli bobamın her gelişinde 2-3 daefa sorduğu,benim de canımdan bezmiş kimi cevab verirken oğlumun ve gızımın gülmekden yerlere yattığı ve halen bu gün de andığımızda kendimizi tutamayıp güldöömüz soru
-burda yarpak tv yok mu?
+yog boba
-ey haber27 de mi yog
+yav boba onların antebin yerel telebizyonu burada ne arar
-toohooo taman bizim güccücüyk telebizyon bile gösderiy bu eşşek gırıı gader telebizyon neen gösdermezmiş aaem.
bu diyalog her yıl tekrarlanırdı

--burada bazaryeri yog mu?

--dınnaglı ekmeg yapmeylarmı?beegh ne yiysez ola yimeenen o zeman?

-teeeeehh yazıg valla..neynemeli ki oolum medemki küfde filan bilmeyler o zeman bu gader yeşilleei neydilerkine ?evde davarmı besleyler?(anamın pazarda ege de bol bulunan yeşillikleri gördüğü zaman söyledikleri)

en güzelide piknikde gene bobamın sordoo sorular.dışarda oturanlar mutlaka bu soruya muhatap olmuşdur
-hanı küfde edicig dedeezdi sahrede..
+tamam işde boba taman aaaa yapıym.dur hele tıpışlamey bitiriym de bişiricim
- la oolum bu nasıl küfde hanı bunun burgulu simidi,salçası sovanı samsaa hııı?bende eti görünçü la beyle yaalı etden nasıl küfde yoorucu dedim.demeg aem siz buna da küfde deyseez hııı?bag hadduç biz aagnamamışık .oolan et küfdesi ediciymiş çiy küfde deel...

anteplice zaman zarfları

bağlar pozulurken--bağbozumu vakti
sergi vaghdı--üzümler kurutulurken
guyrug doğdoonda=üzüm olgunlaştıran kuyruk denilen sıcaklar
gel böönkü gün=gelecek hafta bu gün
hedigler gaynarken=buğdaylar hasad olup bulgur yapımı için kaynatıldığında
topaçlıklar gavrılırken=kış için kavurma hazırlanırken
bağ budamında=bağların budanma vaktinde
erikler savarken=erik hasadı bitmek üzereyken
ağaclara su yerideende=cemreler düştükten sonra
comralarda ama haasiydi bikmeym ki=cemreler düşerken..hangisi olduğu net değil
zad zahre zemanı=bulgur simit ve bakliyatlar alınıpya da imal edilip ambara doldurulurken
hamsin sıcaglarında=sam yeli esen yılın belli sıcak günleri
sıcagsuya gederken=mayıs başlarında kaplıcaya gitme zamanı
yani antebimizin orijinal zaman zarfları hep 2 haftalık kadar opsiyonu olan geniş zaman aralığına sahip periyodik zaman dilimleridir..

gısmatında olan gaşşıında çıhar

nasipsa gelir samdan yimenden nasip deelse ne gelir elden

nasipten ötesi olmaz tevekkülcülüğünün çok güzel bir anlatımı olan bu deyim nasibi kimsenin engelleyemeceğini anlatır..kısmetin gelir senibulur demektedir
(bkz: kor gurdun gismati ayaana gelir)
(bkz: gismatingda olan gassiingda cighar)
(bkz: bali barmaa uzun olan deel gismeti olan yir)

balı barmaa uzun deel gısmetlisi yir

nasipsiz kötek bile yinmez derler.....

nasıpsa gelir şamdan yimenden
nasıp deelse ne gelir elden.......... şeklinde de nasibin önemine vurgu yapan güzel bir deyim vardır buna benzer

balı barmaa uzun deel gısmetlisi yir

bi gızı 100 gişi isder bi gişi alır

asil at gendine gamci vurdurmaz

adamın eyisi gendisine laf getirmez,laf gelecek yerde gezmez,yapması gerekeni kendiliğinden yaparak ve de layıkıyle yaparak başkalarının eleştiri,ikaz ve tembihlerine maruz kalmaması gerektiğini anlatan bu deyim esasesn iş hayatımıdaki birinci düsturum olmuşdur.rahmadlı dedemin bu hanee hayad felsefem olmuşdur.bu söze eylesine bağlıyım ki yapmayı planladığım ve icraasına başladıım bir işimi bile bir başgası bana hatırlatırsa bundan yeen gıcık alıp tepki gösterirdim.çünkü ben zaten hanek yimemek için gendimi paraleyp o işi planlamış ve icraatini yarılamışım öteki sanki gendi düşünmüş kimi bi de baa aghıl verib tembeh edince işde o an benim ölümümdü saghılam.o nedenle şimdi bile mümkün mertebe yaptığım işi belleyip en eyisini yapmıya çalışıym.her şeyin acemili helbed olur ama önemli olan yeni durumu çebiceg gavreyp buna göre iş yapmagdır..eeer bi haneg bi adama 10 deafa söylenmeg zorunda galınıysa o zeman burada bi yangış var demekdir.halbuysam asil olmıyan eşşeg mahlugatıysa dayım dayım çöh dedirtir ve süregli dürtülüp yoluna devam etmesi gerekir.yoosam illeki bi saghadlıg çıgharıp zerallık verir adama..işde o nedenle bu deyim de banga göree yeen möhüm antep atasözlerinden biridir.o nedenle antep adamı gendine südaa getirmez,söz söylenecek yerde gezmez..bize ana bobamızın dayım söyledii bi tembihdir bu söz.eyle sanıym ki hayadında bi deafa duymıyan antepli yogdur be haneei.özelligle de şeerdlik edenler kesin 3-5 deafa duymuşdur..

biliyn gıçıyin huyunu niye içiyn yağlı kellenin suyunu


medem biliyn götüyn huyunu niye içdin şalgam suyunu başlığını yanlışlıkla bu başlığı faketmeden açtığım için yazımı bu başlığa taşıyarak diğerini iptal ettim

osuran göte arpa çöree mahana atasözünün değişik bir varyasyonu olan bu deyim ,bir şeyin olumsuz neticeleneceğini bile bile yani kötü sonucu göre göre gene de kaçınmayıp devam ederek neticenin olumsuzluğuna göz göre göre maruz kalıp mağdur olma durumunu eleştiren bir deyiştir.
-offf ne zeman tene yisem aha garnım beyle tar kimi şişiy eyce hastenelig oluym haaa...
+ey medem biliyn götüyn huyunu niye içersin şalgam suyunu,seniki de gereksizlik..her seferinde bu irezilliği yaşamey deyermi yanı.acı baazını dut...
günümüz türkçesiyle "bile bile lades demenin "antepçe tanımı,ya da haberci ağzıyla "felaket göre göre geldi" denilen durumları eleştirir
  • /
  • 32
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 627

anteplice zaytung haberleri

büyük bir tarihi hata düzeltildi
kanuni sultan süleymanın “olmaya devlet cihanda bir nefes sihhat gibi”sözünün aslında “olmıya dööled cihanda bir dürüm kebab kimi” diye söylendiği iddia edildi.araştırmacısız tarihçi yazar heredot hökkeş öncelikle muhabirimizin niçin araştırmacısız yazar diye sorduğu sorusuna tarih onun bunun azından örgenilmiyecek gader möhümdür.biz 7 guşak tarihçiyiz yani boba mesleemiz.hem zati götünün gılı ağarmış bösböyük herif o yaşına gader belleyemedei şeyleri onun bunun haneine baghıp mu belleyci.tarihçi yazar olunmaz tarihçi yazar doğulur dedi.olayın aslını anladan heredot hökkeş
“şimdi ağa sene 66 .yuhalıg etme oolum ne 1966 sı.dangalag 1566.. ganuni zigetvar galasını guşadmış ama iş uzamış gendi de hasde birez.askerler bi saat öylen yimeene çıghar.ordudaki antep uşaaı hemen ataşı yaghar ve kalkanlarını yelleycek kimi gullanarak nar kimi közü dökerler ve oklarını şiş kimi gullanıp sapladıkları kebabı yellemiye başlar.aazının dadı olmıyan padişah hasde yataında mis kimi kebab goghusunu duyunça gözleri açılır.baş veziri çağır ve”la vezir bu ney beyle umsurug olup bi yerimiz şişecek acı yeri hele gedde bu gohan neyse ondan getirde dadak.naaden canım çekdi .bari nefsimizi körledek bobeyn anayn heyrine dedi.vezir hemen ataşın yanına gedip uşaklara “baazızola uşaklar acı padişahın canı çekmiş de bi soghum dadsın.taman yeen hasde. sebabdır” deyince “ayıbeddin paşa ammi haneeimi olur“hele sen şu bi şişi ekmegsiz götür ,o zemana gader hallederik deyip hemen dınnaklı arasına 2 şiş çeker piybazını ,duzunu ,biberini ,bolca goyup verirler.dürümü gören padişah bi yumulur avırdları zurnacı hamisin avırdı kimi şişer..garnı birez doyan padişah yimekden sona acık fenikir.sona “halk için de muteber bir nesne yok kebaplık et kimi,olmıya dööled cihanda bir dürüm kebap kimi”der.burdaki dööled mutlulug,keyf,zevg demekdir.osmanlı dööledi deel yani. ama padişahın durumunun ağırlaşdıını artık bargını yere verdiini gören vezirler”la herif gomada ne dedini bilmey,şindi bu hanei tarihe yazarsak gooocca padişah baazı pisin teki diye bilinir.ayip yaghışmaz deyip padişahın bu anlamlı ve özlü haneeini sadaca edebiyad olsun padişah naaden galiteli adammış desinler diye “halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi,olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat kimi”şeklinde basın bildirisine gonulup teksirle çoğaldılıp gastacılara resmi açıglama olarag daadıldı.zaten hemen soona da zigetvar galasının baazıpis nizamıya bekcisi bi dürüm kebaba tav olub gapıları açınçı gala düşdü.gerçek aynen angladdıym kimidir ,padişahın gözünü açan da galanın gapısını açanda kebabın dayanılmaz hafifleydi.dedi

anteplice zaytung haberleri

türk dil gurumunun tertipledei geleneksel "gar üsdüne südükle isim yazma "yarışmasında antebimizi başarıynan temsil eden hökkeş böyüknacar birinci olmasına raaemen en deyme hattadlara daş çıgharırcasına yazdıı "osuran göte arpa çöree mahana"atasözünün son kelimesi olan "mahana"nın türk dil gurumunun sözlöönde yer almaması nedeniyle sözlükde yer almıyan anlamsız kelime gullandıı mahanasıynan disgalifye edilereg haggı yinilmişdir.hökkeş böyüknacar "beyler mahana kelimesinin sizin sözlööngüzde yer almaması benim deel sizin suçunguz.bide gosgoca dil gurumu oluconguz.ayip ayip..bari eşgiliufaksözlee bahgın heç bişey bilmeyseez.cahallıında bu gaderine eyvallah "dedi

anteplice zaytung haberleri

torununun ayağına kablo ile elektrik vererek komaya sokan canavar nine olayda herhangi bir kötü niyetinin olmadığını tamamen torununun iyiliği için bu hareketi yaptığını söyledi.yazıcıkda oturan baani nine olayı soruşturan savcıya verdiği ifadede”gadasını aldım aaşam torunum zekine ,nişannısı hökkeşden ayrılacağını söyledi.neen gızım dedim.böyügana alatirik alameym bu iş olmeycak dedi.ben de maasimin alatirik gıtlıından başı bozulmasın dey gece yughusundeyken davıl fırının gablosu soyuluk fişini alatiree daghıp ayaının ucuna deydirdim,bir nene torununun başının bozulmasını isder mi heç?onun aaız dadı için herbişeyi gözümgapalı yaparım.torunuma canım feda”dedi

antep adami nasil bir insandir

zalime ve haksızlığa susmayacak kadar asil
zayıfı ve güçsüzü ezmeyecek kadar adil

yarım ekmeeni pölüşecek gader dokgözlü
yarın şagha eti kebap edip bitirecek gader açgözlü

nobel barış ödülü alacak kadar hösgüt
dişiynen dırnaaynan harbedecek gader cesur ve cengaver

gendisiynen dalga geçip halımız it halı keyfimiz beyde yok deyceg gader hoşgörülü
tavıına gış diyeni ,gonşusuna yan gözle baghanın üsdüne yeriyecek gader de zambırlı

emeeine,dünya malına cömard
haggına,namısına yeen hasıd

depesine sıçırdacag gader sevecen
aazına ortasına sıçacak gader dövecen

bu tezad karakterler çiftlemelerini çoğaltmak mümkün.ama kısaca antep insanı "ayne kimidir"..sen nasıl görünürsen o da sana kendisini öyle gösterir.yani seni yansıtır.iyiysen yeen iyi,kötüysen de yeen kötü olabilir.bu iki ekstrem uç arasındaki yeri sizin sergilediğiniz tavır belirler.........seç been al.ağa göynün bilir

antepli için hayatın anlamı

aaşam yazlıgda arişin altında yağı direseengden agha agha yinilen açıgegmeee edilmiş 3-4 balcankebabı dürümü,üsdüne içilen 4-5 bardag gaçak çay,çolug çocugdan yerenlik edip geçirilen 1-2 saed ve saaet 10 kimi ortaya gonan bir leençe dolusu buz kimi kütür kütür hönüsü üzümü ve yanında tiyeenden yeni gopug mis kimi goghan hıta aeciri yiyip soonada altında cızgılı bicaması üsdünde biyaz atlediynen çapıt yorganın altında yıldızlara bagha bagha damda yatıb haeyel gurmakdır.....

antep arvadlarinin bulasik makinasi sorunsali

alatirik parası naader geliy biliymisin?hem bulaşıı makine yıghasın,çamaşırı makine,yimee de fırın yapsın peeeeeeehh.o zeman ben bu gelini niye aldımkine..beyle avradlaa navar anam?taman türküde evlenmen bekarlar laylon avrad çıghacak deydi ya aha da şindikiler zaten laylon avrad oldular.türkü sahmiş baeg!

gara yumey niynesin hira yimey niynesin

i.a.kara yıkanmayı ne yapsın,zayıf yemeyi ne yapsın
çirkin yunmey neynesin hıra yimeyi niynesin şeklinde de söylenebilen bu deyim nafile gayretleri,ne kadar uğraşırsan uğraş neticeyi değiştiremiyeceğini anlatır..
yani genel anlamda söylenen akıntıya kürek çekmek yada boşa kürek çekme deyimlerinin antepçe versiyonudur

anteplice zaytung haberleri

çevrelerinde örnek gösterilen çift 20 yıllık mutlu evliliklerini tek celsede bitirdi
mahkeme çıkışı gazetecilerin sorularını cevaplayan gaziantebin tanınmış simaların şakir gözübüyük ile ayrıldığı eşi konyalı nuriye gözübüyük dostça ayrıldıklarını ve her zaman dost kalacaklarını söyledi.muhabirimiz dönenin niçin ayrıldıkları sorusuna sayın şakir gözübüyük" bacım çog mudluyduk ama aramızdaki kültür farglılıını bi türlü gapadamadık.20 yıllık avrada halen bi adam kimi lahmacını gatleyp yimey beledemedim.bi kebap dürümü ,gavırma dürümü edip yimey beceremey,soghum desen teeehoooo nerdeeeee üsdüne başına döküy .ey utandıımdan bişeyle eş dosdan aaız dadıynan yimee filan gedemeyg ,geddimiz zemanda aley gonusu oluyk bösböyük avrad bi dürüm edmey başarlıyamey deyler.neydek gaader beyleymiş.gısmad buadermiş "dedi .nuriye hanım da "bacım ben etli egmekden böyüdüm,pide bilirik ama bunlar başka.beşarlıyamadım neydim?.gonya da lahmacın,balcan kebabı,gavırma dürümü vardı da bizmi yimey belliyemedik..needek gördöün kimi dilini belledim birez ama yetmedi...çog isral eddik bu yuvey daaıtmıyak dey ama can çıgmadan huy çıgmaz ki benim de tebaaetim eyle işde..davıl bile dengidengine dey boşa dememişler ayrı sufraların,ayrı mutbaaın insanlarıyk ,gısmad beyleymiş.artık bundan songrasına baghıcık "dedi

anteplice zaytung haberleri

heredot hökkeş tarihin karanlık noktalarını aydınlatmıya devam ediyor
yavuz sultan selim niye küpe daghıydı
araştırmadan yazan tarih yazarımız heredot hökkeş tarihin bir karanlık noktasına daha ışık duddu.iresimlerde gördöönüz ve taaef taaef bakdıınız küpeli ama gayten bıyıklı yavuz sultan selimi görüpde” la bu menşur asbab dikicisi cumali ipekcinin padişah gılıına girip çekdirdeei poturaf mı yoksa bizim tarihimizde ipnalıkda mı var,beyle küpeli yumuşak görünümlü padişah nasıl cihanın anasını aaladır dersiniz ama gazın ayaaı eyle deel işde.o poturafdaki elbette asbab dikicisi cumali ipekçi değil bobayiid padişa yavız sultan selim helbet.gelelim küpiye.bu küpey mısırı aldıktan sonra zenginlerin hızmatçı kullarının kulaaında görmesi üzerine “biz de allahın kuluyuz o halde bana da verin bi küpe daghıcım ,gul gulloounu bilmeli “dedii söylenirse de işin aslı çok farglıdır.
şindi aga sene 1481 ..yavız bütün imtihanlarını verip siyasal bilgiler fakültesini pekeynen bitirir. bobası beyazıd tarafından uşak idaracılıg örgensin dey stac için trabzona vekil gaymagham olarak tayın eder.o zeman trabzon sıvas sancağına bağlı..yavızın kirvesi de lala yanı aghıl hocası ayağıynan yanına verilmiş bobası beyazid “bizim deli oolana mıghaad olasın,bize söz hanek getirmiye” deyp tembehlenmiş.yavız genç yerinde duramıy aybaşı gelinçi maeşi alıralmaz yallah tebrize acem avradlarıynan yimiye gediy...tebrizde deve zekine,bengli hayce,boyalı zılha kimi o zemanın menşur şarmıtalarının aleyi dosdu. paviyonu gapadıp masayı donattırıy kebap,mezeler,araghılar küp küp şarablar çalgılar aauuuffff aaşama gader yiyip içiy aaşam olunca da baytona biniy davılcı zurnacıyı da garşısına oturduy baaşiş vererek gulaana zurna çaldırarak sabaae gader turley.gene beyle bi oturag alemi sonunda gulaana zurna çaldırıp ,harrikleyerek gezerken bayton şah ismaaelin evinin urgundan geçiy.şah ismaael maallede harikkliyerek gezen yavıza öökelenir “aha geliym la erkegsen getme” deyip bicamasıynan dışarı çıghar.yavızda gafa gıyak,bobayiid, “gel la gel.senden gorghan senin kimi olsun” dey arabadan iner,çeketi sıyırıp yere atar.lala” la olum bu tebrizin saaebi sayılır, başımıza iş alıcık” derse de yavız hiddetle”kirve ben arghamdan kaçdı dedirtmem ataş olsa cürmü gader yer yaghar “dedi.neyse arıya girerler ve ayırırlar ama o ara yavız ,ismaeelin avradını tağada görüb bıyık burmazmı?avrad da zaten ismaaele işmar edip duruy..alahey şah ismaael daavey fergedinci gudurur” habersleyn gelip yavıza bi gafa atar yavız pers olur.aazı burnu algızıl gan olur.avrada da madara olmuşdur.kirvesi ayaa galdırrp üsdünü başını silkeler serhoş gafaynan ayakda zor duran yavızın goluna girip yer ayırddıkları otele gelirler.bi sade gaafe söyleyp içer .acıcık ayıghınca lalasına ”la kirve bu döyyüs serhoş serhoş banga galleşleynen vurdu,avrada da irezil olduk..ama ne avraddı hııı? daş kimiydi dee mii?.tam da iş atiydi baaa.sıçdı işin içine döyyüs herifi. get bana küpe al gel” der.lala şaşırır “la olum allah gözünü doyursun bu yaşda dosd saabisin, o şarmıta için deyermi neydicin küpey..işallam bi de avrada küpe göndericin hepden azımıza sıçacaklar burada “der.yavız “yav kirve seninde götün üçbuçug atıy haa kötee yiyen ben gaygısı sanga düşdü al gel şu küpey bizim de bi bildeemiz var haralda “der.lala ıhdiyar halıynen gece okdu gider guyumçuya yavralır küpey alıp gelir.yavız dak şu meredi gulaama deyince”aman olum neediy la taman bizi defe goyup çalarlar ,goca şehzada ipna kimi küpe dakmış derlerse boban ikimizin de azına sıçar bizi kötek aşı eder “derse de dinledemez haneeini.küpe daghılınçı yavız bu banga eddeini aha bu ismail döyyüsünden çıgharıcım.avradını da elinden alıcaam bu da gulaama küpe olsun bu ahdimi unudmeym dey küpey dagdım şindi daa eyi angladın mı kirve ama küpe de yaghışdı dee mii “der..işde o küpenin hakiyesi aynen budur . .padişah olunçu da aynen de dedeeni yapar.diyerek sözünü temamlar.
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort