uykumuzun ortasindan gecen ramazan davulunu sevmeyecegiz

çalar saatlerin alarmların ve telefonların olmadığı zamanlarda haklı nedenlerle ortaya çıkan bu gelenek her zaman olduğu gibi çıkış sebebi unutulup mantıksızca devam ettirilmeye çalışılan diğer adetlere benzemeye başladı. keşke gümbür gümbür çalacağı yerde güzel ramazan maniler söylense ya da en azında ritmik, yumuşak çalınsa...nerdeee..

rahatlıkla çoğul konuşuyorum. çünkü topluca dilekçe vermemize rağmen hala mahallemizde bangırdamaya, çocuklarımızı korkutmaya devam ediyor..ramazanı ve geleneklerimizi yaşatmayı seviyoruz...ama acilen bu olaya bir çözüm üretilmesini bekliyoruz.

*
antepdeki davulcular safi dang dang dang vuruy davula. belki de o yüzden itici gelmekte. buralıkda* bi dene davulcu var, bellen herif territory'e intro çalıy. geceleyn uyumeym, söörece gendini bekleym o sesi duyuym dey.

yeen dertli edit: bi gün gafamı pencereden uzadıp sorucum gendine "aam bahıym hele sen ne daşıymışın yov pateri mi yoosa bes davıl mı?" dey. davılcı da "ne deyon düzgün gonuşuvee bakem" deyci doğal olarak*. ben de "zöhüre gadaa sene bekleyom davul çalceng deye... gidip accık da antep'de* çalıvee gaari navar"** deycim aam.
dün gece, yatmadım özellikden, hele şundarı bi bekleym, hele bi izleym dedim genderi..
2 kişiler bundar, saat 2 de başliylar*, biri 103 motor sürüy*, ötee de arhasında allah ne verdiyse vuruy davıla togmæknan, sonra halımıza şükreddim yoorum, ya o motoru süren ben oleydim?
zaten kaybolmuş bir çok geleneğimizin yanında bu zamana kadar ayakta kalabilmeyi başarmış olan bu geleneğin kaldırılmasından yana değilim. ama böyle gümbür gümbür çalmaklarından yana da değilim. salahiyetli ustanın dediği gibi maniler eşliğinde yumuşak yumuşak çalınması daha iyi olur diye düşünüyorum. bu kadar kaybolan geleneklerimize bir yenisi daha eklense ne olur denirse ben susarım
sonuna kadar destek vereceğim kampanyadır. yani kampanya olduğunu nerden çıkardın derseniz diğeri* kampanyaydı bu da olur herhalde.

sahur vaktine kadar bilgisayar başında oturan bu nedenle iğrenç davul sesiyle tatlı uykusundan uyanmak zorunda olmayan bir insanım. hatta bazen davulcunun karşısına çıkıp halay çekesim bile geliyor. ama tek başıma çıkarsam deli damgası yiyebilirim o nedenle yapmıyorum şimdilik. neyse efendim bu davul denilen illetin ne olduğunu ramazan'ın ilk günü öğrendim. yani o gün bir hata yapıp uyudum. ta ki beni uyandırmaya yemin etmiş davulcunun kapımızın dibinde sanatını icra etmeye başlamasına kadar. nasıl bir azim nasıl bir inanç varsa adamda "gümbede güm gümbede güm" 15 dk. beni o yataktan kaldırana kadar gitmedi. sonra kalkıp kafasına davul tokmağına benzer bir şey fırlatmak istedim ama gitmişti. ben de tekrar uyuyup bir saat sonra sahur için uyandım. velhasıl, bu davul geleneği eskiden iyiymiş, hoşmuş ama şimdi insanları rahatsız etmekten öteye geçemiyor maalesef.

not : sahurda halay çekme konusunda ciddiyim bu arada. bir ara sahurda halay zirvesi yapmayı planlıyorum. hem birsürü davul da var bedava. karşılarında halay çekip sinirlerini bozarsak davulcuları da sindiririz belki.

edit : eheh. bu gece yaptım dediğimi. tam ekmek almaya çıktım ki karşımda davulcu. tek başına halayın tadı olmuyor yalnız.
bu gürültüyü neden katlandığımız tartışma konusu olduğunda ahalinin verecek muhtemel cevaplarından birincisi "bu bir gelenektir" olmaktadır.ama yapılan bu geleneğin de bir adabı vardır; öyle sahur zamanı tokmağı eline alıp var gücünle davula vurup garabet sesler çıkarmak, gelenek kalkanına sığınılacak bir davranış olmaması gerekir.hem geleneklerde insanları rahatsız etmez.gerçekten insanlar artık sahur zamanlarında kendilerini uyandıracak bir takım elektronik aletlere sahipler.örneğin davulcu erzi gırık bizim evin önüne gelmemektedir tenezzül edipte ** fakat iki sokak aşağıda davula vurması bile gerçekten rahatsız etmektedir.
bi olay daa var aslında
bu davulu çalanların heç biri anteplide del
bu adamlara verdem paralara acıym allahıma
hem gafagı beynigi ütüley hemde üstüne bu hizmetinden dolayı eleesalık dermiş gibi çıkarıp para veriyk
* * *
apartmanların gapısına foturaflarını asmeyklarsa söyleng..
heç rahatsız ediymiş kimi bi halları yok merem..remezanın ortasında,sonunda garşımıza dikilmezse söyleng..
bu sene bu işten iræğtsiz olanın haddi hesabı yok ha. her sene gettikce daa da beter çalıylar zaar. bi feysbıkta gurup gurulmadeı galıg meram bu iş için*.
æam nezamandır sözlee duyurulucu da mitov nun işlerinin yoğunlondan dolayı duyuramadı bir türlü,artık bu bilgiyi siznen paylaşıym istedim ki sahat durumlar ortaya çıkmasın sovna
pek gıymatlı sözlöömüzün ıramazan davulcusu yine pek gıymatlı ellaam usda dır,sahın ha yanılıp yazılıpta başga davulculara para vermen
gendisi ayın 15 inde tahsilata çıhacandan dolayı paraları şimdiden hazır edin
parası olmeyanlar bir miktar bulgur simit falanda vere bilir..
kamuoyuna saygıyla duyrulur... heyirli remezanlar...

bıldır anam dediydi acı gözel çalın şu davulu tenekeye vuruysuuz belleyg merem dey. davulcunun verdii cevap şu; yenge oyun havası çalıyg daa ne çalag?
yeri anam yeri kimi gandırıylar olama oyun havası çalsalar yerimizde duramazıg.
düzenlemeyle daha da güzel olup insanların şikayet etmeleri değil memnuniyetle karşılamaları gereken bir gelenek olmalı diye düşündüğüm sestir
dün gece heç olmayan birşey oldu bizim davulcu mani söyledi evet yangış duymadıız mani ohudu. son cümlesini hatırlıyorum " müslümanlar orucuuz gabil ola" meğer para isteme zamanı gelmiş ondan beyle eşantiyon veriymiş bize..
avını bekleyen bir avcı misali tam teçhizat pusuya yattım bekliyorum..
davılçı mı yaman ben mi yaman göreceğiz, zira değişik planlarım var..

(bkz: ellaam vs davılçı)*
http://www.cnnturk.com/2009/turkiye/09/02/ramazan.davulcusunu.vurdular/541713.0/index.html

(bkz: yog heerif)
baa göre şimdiden ramazan gelse de, davulun sesini bir duysak diyorum...
eski kuşaklar için bir gelenek.
bir anane...
tabii, rahatsız olanlara da saygı duymak lazım.
amaç sahura kalkmaksa, bin türlü yolu ve uyandırma aygıtı var...
bir zamanlar belki görevleri çok daha önemliydi, son zamanlarda azalmış olabilir. ancak yüzyıllardır süregelen bir gelenek haline dönüşmüş bir olayı yok etmeye ağızbirliği etmek ne kadar doğrudur sorusunu sormadan edemeyeceğim. davulcuların makamsız çalmalarını, gevezelik etmelerini, işin tadını kaçırdıklarını elbette sonuna kadar eleştirebilirsiniz, ancak istememek biraz garip değil mi? o zaman sabah namazı kılmayan, cami yakınında oturanların da sabah ezanını susturmaları haklı bir zemin kazanmaz mı? zaten böyle birşey bazı tursitik bölgelerde kısmen uygulanmıştı. fonksiyonu kalmadığını düşünsek bile kültürümüzün bir parçası haline gelmiş ramazan davulunu desteklemeyi kültürel bir sorumluluk olarak görüyorum. izmir'de bazı işi bilen ramazan davulcuları, güzel maniler eşliğinde, düzgün makamlarla ne güzel çalar ve söylerlerdi. sonra bu garibanların topladığı üç kuruşa belediyeler göz diktiler, semtleri bu adamlara kiralamaya başladılar. bu işte çok para olduğunu zanneden kendini bilmezler ramazan davulculuğunu berbat ettiler ve böylece bu gibi başlıkların açılması binlerce yıllık islam geleneği olan memleketin sözlüğünde kendine yer bulabildi. antep'teki camilerin arasındaki mesafelere bir bakın, karagöz camii'yi merkez alalım ve etrafındaki camileri hemen bir sayalım. nuri mehmet paşa camii, tahtani camii, alaüdevle camii, alaybey camii, zencirli camii. bunların hepsini yürüyerek dolaşmaya kalksanız 15 dakikada hepsine ulaşabilirsiniz. böyle bir geleneğin torunları ramazan davulundan değil, densiz davulcdan şikayetçi olmalıdır. unutulmamalı ki bu inanç, ortaçağ karanlığı avrupası karşısında ışığıyla bizleri bin yıl süper güç yapmıştır.
  • /
  • 2
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort