yuvarlama muhabbetleri

özellikle ramazan bayramı yaklaşırken dönen muhabbetlerdir. kalabalık evler için yapıldığında imece usulü tercih edilir..gençler ya da yeni evlenenler yuvarlamayı bayram sabahı ana baba evinde yiyeceği için büyüklerin yuvarlama miktarı da haliyle çok olur. miktarda genellikle pirinç ölçülen bardak hesabı esas alınır.

- ben geden sene beş bardag eddimdi eyi oldu.
- yok baa 3 bardak yeter. hanı kim yiy ki?

gibi..

el batırmak için zeytinyağı, sade yağ, su ortaya konur. herkes yuvarlayabilir ama herkes dökemez. çünkü döken bi gıyas dökmelidir. en iyi yuvarlayan da eline en çok taneyi alıp en düzgün toplar üretendir.
konuyla ilgili olarak (bkz: dökmek) (bkz: şarelemek)

- bee eyle tek tek ağşamaça bitmez bu.
- ey ben nerde buluym saa serpil deeze kimi beş beş yuvaleyanı?

yuvarlama yapılırken askerlik anısı gibi herkes kendi yuvarlamasının başına gelen en kötü olayı anlatır.

- esas pirici evelden ıslamalı, geden sefer beniining piriçleri dışarı çıktı şeyle bi taaf oldu.
- gız ooo piriçden oldu esas, sarı çeltik deeldi ya.
+ hele bi sever benim başıma ne geldi? söyleym de acı gülüng. arife günü ne halda yuvalamey yuvaleymık, seldağ gelip üsdüne basmasıng mı uşak?

gibi..

kaynadıktan sonra test edilir.iyisi için "daş kimi vallah pehh" "buna iki gün heç bişey olmaz" gibi övgüler yağdırılır.
en güzeli herşey bittikten sonra yapanların eline sağlık dilemek ve her sene bugünlere çıkmayı istemek, teşekkür etmektir..
yuvarlama yuvarlanıyken de sıkılan kızlar dönüp der ki:

- acı ağzınıza çiy çiy atın da tez bitsin, deyin ha deyin.
erkek gözüyle bakıldığında doğal olarak farklı görünen muhabbetlerdir..


evde güccük erkek uşagken yuvalama muhabbetlerinin şeylesil bi görüntüsü vardır:
heveslenip yuvallamayı * yuvarlama* seansına dahil olunur.
avradların arasınai gıvıl gıvıl sohulup tepsiye eyceney yaglaşılır.
iki yuvallar üç ağıza sallar, her iki dene yuvallamadan önce de ellere zeyd sürülür. -ki onun o orta ve yüssüg parmag uçlarıynan alınıp ötee elin avucuna sürülmesi ritüeli, olayı vazgeçilmez gılar.
doğal olarag bi süre soona bıggınlıg veren * bu sürecin ardıngdan kagmag isdense de, ananın veya bacıların,
otur yeringe, vurma elingi bi yere, yağ edersing her yanı... şeglindeki telkinleri bu zamanı azcag daa uzadır.
nihayetinde kahabilme fırsatını bulan ve bunu değerlendiren uşag ellerini yıhar birez oynar eder..
yalııız mutfagdaki lagkahı şagşahı ve ev ahalisinin tamamının orda oluşu * gerisin geri bu uşağı yuvalama seramonisine dorgu yönlendirir.. bu gelgitlernen güccüg uşag yorgun düşer, uyur geder..


birez daha böyümüş olan lise çaandahı erkeg uşag için durum birez daa farglı birez daha vahim hatta stresslidir..
giriş gısmı gene aynıdır, ancæg olayların gelişimi ise yeen farglıdır. ergen olmiya yeniadım atdııı dönemde bu durumu yaşıyan uşag,
erkeg oluyor olmanın verdiği havaynan, ben yuvalameym artı tavrını dahınır. anasının -olum di gel de tez bitireg acı anası gurban navar..
sözlerini - yav yog acı ben garışmeym.. cövabından garşılar ve ötöözden başga sıhıntılara gapı açar..
zere gendi gendine - he heee, yuvallameym oolum ben.. havası içinde olan uşag 7 dagga soona mutfagdan çaarılır ve
- ellerimiz kirli bizim hele şu çaları tezele acı..
- şoo ableyn aldıı yeşil buluzu getir hele, divanın urgundahı dolabın üsdünde poşedde.. öteeleri dökmeden al haaaaa....
- hele ganal d yi aç da bahag.. adnan behlülü dövücüydü bu bölümde.. *
kimi el-ayak işlerini suya sabuna dohunmaduu uçun üzerine alıgdır..
ve yog acı ben garışmeym ile başliyan yuvalama muhabbeti bi taaf bi yıldırma politihasına benzer bi hal alır..


daaa da böyümüş, asgerliini yapmış, artı seni everek modunda olan bi erkeg için ise yuvalama muhabbeti,
yuvalamaya başlanırken, ev hep avrad dolu gözünden görülür, ve
-aha ben dışarı çıhıym arhadaşlarnan çay içicig.. cümlesiynen sonuca ulaşan bu süreç ve diregman yapın da yiyeg şu gurban olduumu mantıından sonuca ulaşır..

evli bi erkeg için yuvalama muhabbeti, henüz yorum yapamıyacaam bi gonu olma özelliğini halen gorumagdadır...
anamın herkeş yuvaladıı gader yir haa deyp bizi tehdit eddee,
gevzelik eddeemiz kimi zeyt'li sille yideemiz bayram öncesi unutulmaz geceler geliy aklıma.
bir gaşşa gırktene sığmalı diyede söyleniy avratlar arasında
3 gün süren bayramda 9 öğün yiddiim yimek. arada misafirde geldiigille bide onlardan yirim. yanında arpa şareli prinç pilov da yeen gözel olur. (aha aazımın suyumu ahiy ne)
yengem annatıy:bir aasam bayram yuvalamsı yapıyk nenemin de gulaa az eşidir*nenem 4 dene billigde yuvalıydı biz gençler gendi aramızda fısıldıydık.''gari de eyi yapamıy mı ney''deyin.5 saat boyunçu 8 avrad 2.5 kilov yuvalamayı eddik fahat yorgunlukdan öldük.soona tam bitikdi nenem dedi ki ''gari de eyi yapamıy deemi alın size yuvalama''dedi ve olanca yuvalamayı mıncıgladı ve geddi.alayımız şoka girdik fahat artık yapacak bişey yokdu..:)
agam adeddir hep mercimek gader güccük olmalı derler amma benim anam artı erindiindenmi yogsam söledii kimi beyle seviym dediindenmi hep şeyle der.
- gızz eliinde oynama di nohut gader ed anası nohut gader.
%kele emine hec eyle olurmu niyen eyle din gıza.
-ses edme hayce ben eyle sevim bişince nohuddan bir olunça gözel oluy gasıgda eyle gözel tertipli duruy.

**
bizim çocukluğumuzda yuvarlama bu kader küççük olmazdı, nohutdan az bişey belki küççüktü.
dışarılıların çorba deyipde beni deli eddigleriii mökemmell lezzett. he bide gurbette oldugumdan dolayı humsuruk oldugum yemeg..
izmir escort gaziantep escort kayseri escort maltepe escort denizli escort bursa escort gaziantep escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort marmaris escort beylikdüzü escort esenyurt escort beşiktaş escort bodrum escort sakarya escort