yemekteyiz mamet

antepli demeye bin şahit gerek....* ne maş şorbasını biliy ,ne şiveydizi biliy nede irmik helvasının içine antep peyniri konulduğundan haberi var...irmik helvasını yerken içindeki peyniri kesmek için bıçak istedi masim hayatında ilk defa görük zaar...yemekteyiz karadenizin yarışmacısı şadumanın erkek versiyonu olarak televizyon tarihine geçmeye aday...
yarışmayı kazanırsa küs olduğu eşiyle barışmak için kullanacakmış parayı..avrat parayı görürse geri gelir sanıy zaar ama boşuna zaman kaybediy bence.... yarışmada harcadığı zamanı eşiyle barışmak için kullansa avradı daha çabuk etkilerdi gibime geliy amma bilmeym artı....
eşiyle arasındaki mevzuyu söylerken gözleri doldu masimin,emlakçılık işinden urgaşıymış
garibana benzey
parayı gazanırsa eşiyle tekrar birleşicilermiş,20.000 tl için birleşiyse nasıl olucu deyn beni endişelendirdi
sema nın dolduruşuynan bi kaç yorum eddi,ama onuda tam edemedi geri sema lafı toparladı
sema ıle aynı soyada sahip ama akraba dellermiş
allah yardım eylesin *
belli ki antepli deel ya da merkeze uzak bi kövden gelig. şiveydizi duymeyg, alaca çorbey bilmey. tavuun yanında patates olmasını taafsey. yimek kültürü namına, bes restoranlarda gördöö şeyleri söyley.
yav adamın bilde bitene bile yemek yok arhadaş yav
bu ney, şu ney....
"ökkeş abı bu nasıl,şule hnm bu nasıl"
la kakta ged o masadan,ciğerimi tükettin..
böön kesin ganaat getirdim ki bu adam antepli deel ærhadaş!
önceden tipini mentecilere bengzetteem için belki de anteplidir deydim amma..
böönkü yahından soona gærer verdim, yog usta bu herif antepli deel!
elazığlılarmış esas...
yaptığı yemeklerden (mercimek çorbası, milföylü paçanga böreği, keşkül vs.) belli antepli olmadığı. gendi de söyledi zaten antep yemekleriyle arası yokmuş. şu anda aslında antebin yerlisi başka bir bay katılsaydı daha mı iyi olurdu diye düşünüyorumdur...
bi balcan soyması vardı yorum allah muhafaza,balcanlar heder oldu,hayadı boyunca eline ilk defa pıçak alıy zaar
keşkül dadlısının kaşığıyla mercimek çorbasını garıştırdı,sonra eynı kaşığı tekrar keşküle bandırdı,kameraman saymış 6 defa bu olayı tekrarlamış
hazır patates aldı kızartmak için
süzme mercimek çorbası yazdığı menüyü mikser mercimek diye geri düzeltti
üzüldüm yav arhadaş bu adama,etrafında birileri olmasa bu adam acından ölür allahıma
he bu adam iş hayadındada beyledir ha * * *
yaa bu kadar sinsi bi adam olamaz..söylediği her lafta bi sinsilik var,kolayca yalan söyleyebiliyo.antepli bile değil.alakası yok.zira yaptığı menüyü 15 yaşını geçmiş çoğu genç yapar.antep adına bişey yok,bi çaba yok.
mamet ve şule arasındaki diyalog

şule : sandalye sallanıyor,altımın garantisi yok,bide yemeği üzerime dökmeyiniz
mamet: özellikle bi damla dökücüm
şule: ya mehmet bey lütfeeeen *
mamet: zaten bahalı bişeye benzey

şule: fiyatı önemli değil önemli olan yakışması * * *

şule : ökkeş bey lütfen antep ağızıyla konuşun size çok yakışıyor
ökkeş: pekey æaem baş üstüne eyle gonuşak
her hanekten sonra "bu da mı antep haneği" diye soran sümsük herifin teki
msn üzerinden kamerayla tarif alarak yemek yapan ilk kişi olarak yemekteyiz tarihine geçti...amacı show yapmaktı onu bile yüzüne gözüne bulaştırdı...bulaşık makinasını programın başında açtı şule mutfağa giripte kapatana kadar öylecene bekletti....antep hanee gonuşucum dey bi ara saçmaleycı sandım amma olmadı...kızarttığı balcanların yağını sırhıtmasına rağmen yemek genede yağlı oldu niyeyse* ...gaşşıkdan soda açtı gaşşı eydi...ne yapsa olmadı yanı...zaten anteplide deelmiş elazığlıymış...** yanı kısacası olmadı yapamadı başaramadı...
aaşam izledim öbürkü ganallar ireklama girinci, neen bu adam o poorgramda vardı deen gendi gendime dayım dayım düşündüm.
antepli deelsin yorum ne gezin orda şov yapiysen get hökümet gonagında üstüngü başıngı yırt dert tutası bi balcan soymeyi beceremin şorba yapmayı eele bilmin kimin bohunu yimeye girdin o poorgrama irezil malamat ettin gendingi get allah'ından isifil olasıca, satilem hökkeş denen tanımlanamayan cisminde gercik gercik gülüşünü görünce töbe töbe deyip ganalı ddeöştürdüm
yerdeki temetos gabığı,mecimek taneleri,gaşık,maydanoz saplarını gören yarışmacı "pek hijyen değiliz galiba" deyince,

-yog.valla plastik eldiven gullandım.

diyerek beni gülme gırizine sokmuştur.

baa yeen eğlenceli geldi şahsen.heç birini dakmadı adam,keyfine baktı.fırlamaymış yorum.
öggeşe dængalak deydik, bu öggeşden de dængalakmış yoorum..
yuvalameyy de sevmem dey, firii de bilmey, soğan kebabını çatal bıçækdan yiyy,
valla bu adam antepte doğup büyümemişdir bile..
" siz gerçekten gıcık mısınız? yoksa gıcık olmaya mı çalışıyorsunuz?" lafı öggeşden sonunda ayarı yimiştir.
programın başından beri '' maş şorbasını bilmem maşdan muşdan anlamam,şiveydizi heç yimedim,dövemeli alaca şorbasını heç yimedim, börek çorbasını bilmeym yuvalamaya benzey ama ben zaten yuvalamayıda sevmem,maş piybazı bumuymuş ben bunuda yimem firikden anlamam heç görmedim,soğan kebabını sevmem heç yimem''diyerek antep yemeklerine sürekli bahane buldu...onun için bence mamet beye söylenecek uygun hanek gara gara dert yi beki onu beyenirsin olmalı...
edirneye taşınsa yetmez...antepli olmadığını büyüğüne* saygısıyla* kesinlikle ispat etmiştir. eleştiri ile saygısızlık arasındaki farkı ökkeş beyden aldığı ayarla yaşayarak öğrenmiştir...bu kadar hazımsızlığa soda boru hattı çeksek az...