horiceonz

Durum: 227 - 0 - 0 - 0 - 14.06.2015 20:17

Puan: 1438 -

11 yıl önce kayıt oldu. 2.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 12

daraba sesi

daraba sesi... günün başladığının,uyanılması gerektiğinin sesi...

bey mayil

hele yuutuba ''harun bağcı- aman bir ay doğar'' diye yazıng da dinleyin hele... viddoooyu ekleyemedim acı...

http://www.youtube.com/watch?v=lsi_n_ykf0c

barak havasi

http://www.youtube.com/watch?v=lsı_n_ykf0c
bu ney ola acep?
hele bir dıklayın size süprüz ossun :d

gaziantep erkeği

gaziantep erkeği,
tam sever;çünkü anlaşmayı karşısındakiyle değil,yukarıdakiyle yapmıştır.sözünden dönmez!
bir işi tam yapar;çünkü yarıda kalmış hiçbir iş antepliye ait olamaz.ya tam mükemmel olur, ya da içine tam s.çar.
her ağzı bilir ve yerine göre güzel kullanır;çünkü iletişimi iyidir,ve konuşmak,antepli için en insani erdemlerden biridir.
iyi pazarlık eder; çünkü pazarlıksız alınan malda antepliye göre bir hayır bulunmaz.
gerektiğinde müdahale eder; çünkü kayıtsız kalmak şanına yakışmaz.
giderken kimseye sormaz;çünkü gideceği zaman gerçekten gitmek gerekir.herşey iyi ölçülüp biçilmiştir bile.

antepli çocukların yeni oyuncakları

köteen uşak eyitimindee yeri

aşık mahsuni şerif

(bkz: kör ölür,payam gözlü olur.)
demem o ki bu gibi insanlar,özel günlerde türk üleri söylenen,gittikten sonra değeri anlaşılan,sanki bizim insanımız değil...
aşık mahzunî şerif ,bu toprağın adamı:berçenekli olduğu kadar antepli bir ozan.bağlamasındaki telleri yüreğinden almış,kendini bilen,halkı bilen,hakk'ı bilen*bir umman,uçsuz bucaksız bir derya...

sözlük bana pendir kimi avrat bul

yee yoorum. gorucu usulu bir, sozluk usulu iki.

anteplice kızılderili isimleri

zeugma müzesi gezisi zivresi yapak mı tartışması başlığı

baa mi geliy sahı basbahan.gidek aci navar,dunyanin en book maziyk muzesiymis tama...

30 ağustos 2011 mübarek ramazan ve zafer bayramı

cem-i cumlemizin 30 agustos zafer bayrami ve ramazan bayrami kutlu olsun.

yuvalamaya çorba denmesi

gereksizlik,aymazlik..bizim agiz icabi ''yuvallama''dememizden midir nedir,yuvalama corbasiynan karistiriyorlar herhal.yuvarlama ana yemektir,ana!

halfelerin doom günleri

horiceonz:tabii ki 29 ekim :)
*)

hosuuyn

davılcının ramazan hahı

gozel bir gelenek.bunu da beyle gorumaliyig baa sorarsaniz.kültür meresi tama..sirf varolabilmeg ucun yani..bu sebepden biz de verdik aam adamlarin haklarini.

sözlük sayfası yenilenirken çıkan yazılar

hanifiusdanin olurunu aldiktan soora yayinlaniy zaar..herhepsi secmece cumleler merem.

engin nurşani

engin nursani,asiklik gelenegini babasindan devralarak gunumuz dunyasina ve turkiyesine,bu cercevede de turk gencligine turk halk muzigini asilamak,gaziantep ruhunu kendi muzigiyle butunlestirerek bizlere sunmak ve boylece degisen zamanin degisen sartlarinda kulturumuzu canli ve isler halde tutmak amaciyla cirpinan bir ak guvercin,bir baris ve dostluk koprusu.
*

yeşilsu

sehri duzeldicik diye irzina gecikler masimin...yesilsu,mesilsu galmayik ellaam..
yangiliysam duzeldin*

halka datlı yerkene

dıggat etmeyip üstünge damlatmalı deelsin.

27

27;rakamların bulunmadıgı,sayım işlerinin taşla,keçi bohuyla yapıldığı zmanlardan beri bilinen, eski dünya alimlerinin hesaplarının mihengi,evrenin gizli sırrı...
ilk çağlarda insanlar rakam kavramını bilmediği zamanlar,ölçülebilecek,hesaplanabilecek tüm nicelikleri 27 ile ifade ederlermiş.örneğin,''falanca dönüm fısdıklıım var'' demek yerine, ellerindeki taşları vb. gösterderekten,''şu kadar 27 fısdıklıım var'' falan deylermiş...
rakam ve sayıların bulunmasıynan,tamsayı, basamak,çözümleme..vs işlemlerde açmaza düşen dünyalılar,çareyi yine 27 sayısını baz almagda buluklar.zaman içerisinde matematikte ilerleyerek 27 sayısının müstakil bir sayı oldugunu, kendine has bir anlamı olması gerektiğini keşfeden insanlar,bu sayının tarihteki yerini bulmag isteyikler...tarihin tozlu parşömenlerine,ceylan derilerine bæktıkları kimi,27 sayısının kaazantep'ten, o zamanhı adıynan,işte artı ayıntap mıdı yoğsa başga bişey midi bilmiym,çıktıını görüyler.
ayıntab'ın tarih içerisindeki varoluşu neticesinde günümüz anadolu'sundaki türkiye devleti'nin bir şehri olarak varlığını ''gaziantep''olaræg sürdüren bu şehir,bu kadim sayıyı gendine plaha numarası olaræg alık.
ne taaf * dee mi,tüm dünyanın yahından ilgilendii,bir zamanlar her hesabı ona göre tuttuğu bir sayının, binyıllar soora tekrardan gerisingeriye dönüp aid oldoo toprægda vücut bulması...
æğam 27,gaazantepliyi æğnadır,ayıntaplıyı æğnadır,dülüklüyü,rumkaleliyi,zeugmalıyı æğnadır.baader *eski yanı...
  • /
  • 12
Henüz hiç başlık açmamış.
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 227

asker mettubu

selamaleykim ana,

nassıngız, eyi misingiz,işşallah eyisinizdir.bobam nası, geçenki mektupda belining balhıdıını söyleyiktiniz,noldu olama?ökkeş neydiy, dersleri eyi mi,iraæt duruy mumuş derste?gulaanı çekin aha durmazsa abin gelicimiş deyin...
beni soracæg olursaaz,acı sabırsızlanmıya başladım esas.sonunga geldikçe gomutanlar da saprımızı mı deniy neediy,gettikce ağırlaşiy yoorum herşey.sabaan köründe galhıyk,acacına sabak sporu yapiyk,etrafı temizliyk,bütün bunları ederkene de şarhı türkü söylediyler,nefes nefese galıyk,hösersen de gomutandan laf yiyn.æağnamiym yanı,noolucukine son bir ayımız galık bırahın yatak diycin, o da ayrı bir dert çıharır başımıza...yanı günlerimiz ağırlaşmækdan birlikte lormal rutün seyrinde gediy.
ana o bu deel de ben şey diycim,askerim de bitiy, acı sen şoo emmun dezze gile az daha sık gel git de hayceden benim işi hızlandırın ne var.allah razı olsun bizim mitoo ustadan gonuştum, askerden döner dönmez beni sözlöön antep merkez ofisinin başına geçiricimiş,emmun dezzeye de söyle,işi de hazırmış de...gelinçi çog geçirmeden isteyek sözü kesek, nişana düğüne diyeneçe parey de biriktiririk.para demişken, acı da baa para yollayın,bırez param var amma yetmiyeceg kimi duruy.
ana yav esaas bu askerlik adamı hakkat hizaya getiriy ha,açığööretimden liseyi bitiriciydim ya hanı,bir iki dersden de galıktım,yoorum inanır mıng,galdıım derslerin herhepsinden geçtim tama.amma gomutanların da haggını inkar etmeli deelik;adamlara ''æğam yoorum gomutanım *ben açığööretime gediym,ders çalışabilir miyim''diyn,adamlar ''ayıbediyn maamedæğa sening canıng soossung''deyler,''otur çalış sen'' deyler,beyle de eyi yönleri yog deel yanı.
ana, dedeem kimi son bir ayım falan galdı,amma hepiize olan özlemim her saniye gatlana gatlana artıy.hepingiz gözümde tütüysööz.dua eding de işşallah sağ salim heyirlisiynen bitirip gelegæam *.senin ve bobamın ellerinizden,ökkeşin de gözlerinden öpüym.emmun dezzeye,fayat dayıya bir de hayceye de selam söyle.yeriyin gendingize eyi bahıng.
oğlunguz mæmed.
not:hele ökkeşe sorung, çümbülü böyümüş mü?

gülün yanına mönevşe istemek

bir gün,köyün varlıklı ve köklü ağa soyundan gelen son ağa, çok sevdiği,ancak yaşlandığını düşündüğü(!) eşinin ardından ikinci bir eş almış.zaman geçmiş ancak ağa, ikinci eşten hiç memnun kalmamıştır...her neyse,yeni arvad alıg ya, bütün köye yimek vermesi gerekmiş.herkeş gelmiş yimee,bütün cömaat surfadayken ihtiyarlar heyetinin en yaşlısı, en söz dinleteni,bır cesaret sormuş:
-Æğam,sen esgi garını çok seviydin,aranız da eyiydi,hanı çoluu çocuu da yanıbaşınga goydu maaşallah.ağa bakmış:
-eey?
-ee'si æğam, sen ikinci arvadı neen aldın kine?ağa bakmış,sofrada tereyağlı, löp etli bır burgul pilavı var,dönmüş dayıya cevap vermiş:
-hacı dayı,şoo surfadahı tereyağlı burgul pilavıngı görüymün?-''hee...?''
-he, aha bu pilavın üstüne bir batman bog goyup yidiin kimi ağzına nası bır tat geliyse, ikinci arvadı almæg da aha ayni eyle bişey yoorum.
*

eşkiliufaksözlük

eşkilufaksözlük, insanlar için bir özüne dönüş,gelenek-göreneklerini yaşatma,bir arada olma ve kaynaşma vesilesidir.
gelecek nesillere ustaların * bıraktığı eserlerin güncel bir uyarlaması,başka bir örneği, belki de kendi halinde,birkaç kişinin birbirleriyle sohbet ettiği öylesine bir sitedir.
ancak, herkesin kabul etmesi gereken şu: eşkiliufaksözlük,antepçenin ve antepliliğin yeni merkezidir

sezen aksu sokağı

yav gardaşım bırahın beyle saçmalıkları...
la sezen æksu kim, bize hayrı ney,antebime yararı dohanmış başka kimse galmayık mıkine başkalarının ismini veriyler...?

sizofren antepli

+:antepli şizofren,--:dışarılı ærhadaşı


+neediyngiz orda,gaçın yeri!layn?!
--mehmet noldu bilader?
+heç yav,ta diya şoralıkda dik dik bæhıyorlar da o gözüme dakıldı.
--yok aabi orda öyle bişey,kimi diyosun abi?
+şşş layn,gereksizlik etmeyin, ahıllı otursaaza!la bökecan,bæksana şoo ipnalara, tanıymın sen onları?
--yok abi,boşver sen,gel bak ders başlicak bak(alla alla yaa, adam deli mi ne...)hadi mehmet,hadi abi...
+hele sen baa hanifiyi çağır yiri dönem 3lerden,maamet çağıriy de,dolapdahı amanatı da istiymiş de,yeri çabık...
-- mehmet anliyamadım abi, ne dedin, tekrarlar mısın?(aabi adamın dili değişti nooluyo buna ya..?)
+şş,layn baa bak hele,ne bahıyngız lan sabækdan beri, bir dæva mı var, biringe mi benzettiniz?
(karşı ses bişeyler söylüyodur mutlæha,amma maamed çıldırmaya başlamışdır bileme...yeriyin heyirli olsun aha!neyse ki hanifi yetişikdir.)
+mezbaaya çeviririm layn buralıı, hanifi sallamey ver baa hele,ver layn.nerde olum sallama,neen getirmiyn layn, adamlar sabah belli baha baha singirimizi çıhartdılar layn.la aha şoorda görmüyn mü layn?(hanifi,maamedi yæha paça uzæklaştırmıya çalışıykân,maamed hala tehditler savuruydur...)
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.