dışarılı gelin

antep uşaklarının okumaya gittiklerinde getirdikleri veyahut burada tayin sebebi ile yaşayan kişiler ile evlenmesi sonucu ortaya çıkan durum.
bu durumda asıl sıkıntıyı antep adetlerine adaptasyon sorunu yaşama potansiyeline sahip gelin çekmektedir.
yemek konusunda umduğunu bulamayan antep herifi için oldukça zor bir durumdur...şiveydiz,firik,lovlazlı aş,turşu,tatlı gibi gıdalar hayal olabilir...zira erkeğin,hayatı boyunca hamur işleriyle beslenmesi söz konusudur...

(bkz: anteplinin arzu ettigi kadin tipi)
valla ögrenmek isteyen ögrenir antep yemeklerini tamam yapılısı zor zahmetli ama biraz ugraşmayla el lezzetini de katarsa olur.. okadar da yermeyin ya dısarılı gelinleri:)asıl ben cazgır, onu bunu begenmeyen, herşeyi eleştiren,gelin degilde hizmetçi alan antep kaynanalarından korkuyorum aboo allah uzak ede eylesilden..belki bana kızanlar olacaktır ama yüzde seksen böyleler..
arvatların oğulları içün en dayanameyceaı iş, "acı şeyle etine dolgun ossun anam" fikri de cabası
en fazla 5 yıl evli kaldıktan ve antepte yaşadıktan sonra antepe uyum sağlayan gelin tipidir.
bu süre zarfı içinde
- antep yemekleri yapmayı,
- beiyg, kele bacım gibi ünlemleri kullanmayı öğrenirler

ve yavaş yavaş antep avradı başlığında anlatılan özellikleri donanmaya başlarlar...
5 adımda dışarılı gelinini tanıma...

dışarılı gelini evlendikten 15 gün sonra gaynanasının görümcesinin tanıdıkları eşi dosdu gelin görmeye geliciler deye gelinliği tekrar giydirilip baş köşeye oturtularak antep avratlığına ilk adımını atmış olur...
antepli olmadığı için gelin evi derli toplu olmasına rağmen * kaynanası ve görümcesi tarafından çeyizlerinin saklı oldukları yerden çıkartılarak her gelene göstertilmesiyle tabahanada gala beyle görümü gaynanayı allah ala sözleriyle de ikinci adımı atarak antep avradı olma yolunda ilerlemeye devam eder...
dışarılı gelin için üçüncü adım herifin istediği yemekleri öğrenmeye çalışmasıyla başlar...üç beş denemeden ve başarısızlıktan sonra herifinin yemek yemeğe anasının evine gitmesine engel olmak için azmeder çalışır ve en az gaynanası görümü kadar güzel yemek yapmayı öğrenmesiylede hem herifini evine bağlamış hemde üçüncü adımı geçmiş olur...hele bi malhıtalı küfte yoğuruşu vardırki değme antep gelinlerine taş çıkartır...
dışarılı gelin için 4.adım hamilelik dönemidir...gaynanasının herifinin görümünün ve etrafındaki diğer tanıdıklarının sen iki canlısın sen yi bebee yarasın yosaa uşak esik doğar sözleriyle dokuz ay boyunca sürekli yediği için tip olarakta antep avradına benzeyerekte bu adımıda başarıyla geçmiş olur...
5.adımda ise artık kendine gelen güveni sayesinde herif uşaamm, gaynana itim, görümce götüm sözleriyle artık bağımsızlığını ilan ederek tam bir antep avradı olur...
bundan sonra dışarılı geline herifinin söyleyeceği tek söz pekey avrat olur....diğer antep gelinleriyle arasında hiç bir fark kalmaz tamamıyla mutasyona uğrayarak tam bir antep avradı olur...***
hee, dengişik bir gonuya dengişik bir bæhış açısıynan yæklaşmag istiym ben.

evvela şoonu söylemeg istiym;bilen biliydir,antepli gaynanayı da, antepli görümü de,yeen zonturlu olurlar.bu bahış açısından yola çıharæg şu hususlara diggat çekmeg isteym.
dışarılı gelin gavramı,antep doğasına hemen uyum sağlayabilecek bir tanımı içermemektedir. şöyle ki, en basitinden günlük yaşamda bir yemek yapacæg olsa, antep yimeklerinin dadını dutturmæguçun çok zorlanacægdır.bunun baharatı var, bunun goyun eti var, bunun yaş samsaa var,özenle bişirilmesi var.öte yandan yine günlük yaşamın bir parçası olan gonşu gelip getmeleri de dışarılı geline sorun olabilir.bu konuda da gündüz gelen mısavırı çaylaması, gahvelemesi,yağlı küfdelemesi, meyvelemesi,hele bir de (dışarılı gelinin ağzından) o gadar saat boyunca laf anlatması var...günlük yaşantıyı normal işleyişinde yürütürken gaynana ve görüm faktörünün sürekli bağlayıcı bir etken olması,mutlaha onların onayını almæg gibi bir zorunluluk var.
gene bu gaynana ve görüm faktörünün,dışarılı gelinin,eşiyle ilişkilerindeki bağlayıcı etkisi,gelini dayım zora sohar.çünki,bir evin bir oğlunu elin gızına gaptıracæk deeldir gaynanaynan görüm.en ufak bir tartışmada başının yanması kuvvetle muhtememldir,tefe gor çalarlar ellaam!
bir de başga bir husus var ki yeen sıhıntı yaratabilir;aam şindi bu dışarılı gelin, antebin suyuynan yunmadııuçun biyolocisi farklı, duygu düşünceleri farklı, olaylara yaklaşım açısı farklı, bahış açısı farklı...farklı da farklı!
dışarılı gelinden antebuşaa çog böyüg ihtimalnan yapamaz baa soracæg olursaaz.yanı olması uçun ya antebuşaa öz değerlerinden feræğat etmeli,ya da dışarılı gelini birkaç yıllığına bir antebarvadının yanında stajyer olaræg istihdam etmelisiiz.
dışarılı gelin kavramı, kendi içinde çeşitli açmazlar barındıran, gerçekleşmesi bir hayli zor ve meşakkatli olan bir durum olup,kelime anlamı olarak antebuşaanın antepli olmayan bir gızı gelin getirmesi neticesinde hatun kişinin edindiği sıfattır.
esaas, ne geree varhına, dışarılı gelinin mışarılı gelinin.ben anama söylüycüm baa antepli gelin bulsun acı...
ne gavurdur ne frenk amma her eve antepli gelin gerek............heyillisi............
bu gelin nedense mercimeğe malhita demeyi kabul etmez.
tam terside olabilir, bir dışarılı gelin, bir esas antepliden daha iştahlı balcan kebabı yirmi?
çay bişirmek söylemi çok abes gelir.aaa çay pişer mi hiç demlenir deyn laf eder.
04 haziran itibariyle hayatımı birleşdireceeem anamın acer gelini
evrenin en şanslı gelinneri. çünkülem antep kimi mübarek bi şehre gelin gelmişler. allahdan daa ne isdeyler.