matıflamak

daha böğün işittiğim hanek. örgendiğim gaderiyle manası bunamak, saçma sapan şeyler söylemekmiş.
nasıl bi diyalogda geçdiğini de aynen akderiym.

annem: oolum sağa hacı abdinin selamı var, ne zaman gelici bu masim diye soruy
ben: o kim anne yav
annem: la abdi emmini bilmeynmi kövde düveni* var taman
ben: valla hatırlayamadım annecim
annem: biyy kele bu oğlan ohuya ohuya eyce matıflayık.
ben: o ne demek ya???
annemin de mantıflamak olarak bunamak anlamında sık kullandığı bir hanektir.