maarif
şu aralar zelzele oluk kimi harabe halindedir. heralde belediye pasacındahı düvenlere su ahiy ondan deşikler...
bohunda gemik çıkmak
b
*
b--gelin hele gelin gelin... bohoozda gemik çıhık gelin
a--nooldu ki yav ?
*
b--size usul gedin demiym mi ben. alın aa 140 kaat gelmiş mobesede...
eşkiliufaksözlük
4 yaşayık yorum... maşallah... anañ günüñü görsün bes.
*
tavık etiynen yapılmış yuvarlama
hepsini tavıknan deel de acı bi' parça tavık eti gonoldoo kimi yuvalama tane sert olup dağılmıy. gözlemlediğim bu. az konulduğu için gohusuda çıkmıy, dadıda değişmiy.
baklava
ağam yiyken aazı'ızda bidene, eli'izde bidene, göz'öözü bidenesine kestiriyken zihne'ezde de bidene olmalıdır.
(bkz:
baklava yerken vahşileşmek)
antep trafiği
davar sayısının fazla olduğu trafiktir. bu davarlar kurallara riayet eden acemi ve kadın sürücülerin boklarını yesinler. sinyalsiz ani şerit değiştirmeler, önüne kırmalar, dolmuş ve otobüslerin trafikte kendilerini söz sahibi hissetmeleri, yol babasının yolu gibi ortalayıp telefonla konuşan dængalaklar, hele hele arabalarına sonradan xenon far taktırıp ayarını yaptırmayan böök eşşekler vardır ki tam kötekliktir. antep trafiğinde sorunlar her ne kadar yolların dar olması ve sinyalizasyon hataları sorunu oluştursada, sorununun çok büyük bir kısmı davar sürücülerden kaynaklıdır.
dr oetker
şehit jandarma er fevzi kazak
terhisine 1 ay kala 20 yaşında şehit edilen hemşerimizdir. 1 ay sonra anasına babasına kavuşacak adamı cepheye sür. ulan yazıktır be ! dağda domuzdan daha aşağı bir şekilde yaşayan, kaybedecek hiçbirşeyi olmayan, kan içici, dünyada en lanetlenmiş mahlukların önüne 1 yılını anca doldurmuş 20 yaşında tığ gibi delikanlıları koy bunun adına da vatan savunması adını ver. allah ailesine/ailelere sabır versin.
türkiyede en mutsuz iller arasına giren gaziantep
kime göre?, neye göre?, hangi zamanda?, hangi yaş grubuna?, toplumda hangi meslek grubuna?, hangi mahallelerine?, hangi ilçeye?, hangi mevsime göre... kişideki mutluluk kavramı görecelidir. bir anı bir anını tutmaz. tabi bu anteplinin mutlu olduğu anlamına da gelmez.
yaşanabilme açısından bir şehir değerlendirilebilir ama: güvenlik, altyapı, işsizlik, iç göç, toplumun isteklerine göre belediye icraatı, trafik, ulaşım, pahalılık, eğitim gibi kriterlerlerin standartların altına düşmesi insanları mutsuz etmeye yeter. eğer bu kriterler baz alınıp ahali kendini mutsuz hissediyorsa sonuna kadar haklıdırlar.
antep avratlarının bindiği arabalar
onu bunu bilmem de çok eyi jeep kullanıp park eder. iki sene önce dolmuştayım yoharıbayıra gediym, okcular camii civarı.. dolmuş yolcu aliyken iki dene hizbandut kimi adam kıraathaneden kaldırıma fıralayıp el kol hareketleriyle bağırarak karşı kaldırımdakini uyarıyor.. kafamı bi çevirdim koskoca bir jeep götüm götüm gerisin geriye haretket ediyor. arabanın sahibi hanımefendi arabayı park ettiğini zannedip el frenini çekmemiş... meğer adamlarda onu fark edip kadıncağızı uyarıyorlarmış. hülasa antep avradı çok güzel araba kullanıp park eder.
nikolay mamedovski
bi' leençe maltıhalıyı yidikten sonaa üstüne de bi' maşrafada aayol ayranını içip yatağa larhada devrilen, esa'as şıhcanlı sosyalist devrimci. çağdaşları taafından "o gaderini yiyemez !" gerekçesiynen ütopik sosyalist olarak nitelendirilir. mamedovski rus ægtivistlerinden lenin ve stalini böök ölçüde etkilemiştir. hatta lenin kurmaylarına "bu adam beyle bişey edebildiyse biz de haydi haydi çarlığın hanını haraba goruk" dedirtmiştir. garl marx hakkında "küfteci burcuva ahalisinin igdisadi iflasını ustaca ortaya goyan yuha ve nalet bir adamdır. amma esas eyi bi adam yav" gibi çelişkili ifadeler kullanmıştır. günümüz eleştirmenleri mamedovskiyi "bırahın yav ne sosyalist olmalı... her sabah gæhvaltıda beyran içip gatmer yiyen adamdan sosyalist mi olur?" diye eleştirmektedirler.
ağyolun ayranı
dürümün yırtılması
bayat ekneenen meydana geldiyse ziyanı olmayandır. amma teze ekmeneen beyle bişey eden sürsattır, dutumsuzdur.
metelik
babaannemin zamanında çok işlediği, her aşamasını itinayla izlediğim ve meşakkatini gördüğüm, çok böök zanaat gerektiren, antep işi kenarlarındaki süsleme, sanat eseridir.
#5146 bu entry'de de söylendiği gibi bozuk para ebadında olduğu için bu isim verilmiş olabilir.
anamın antep işi nahışlarından taze fotorafladığım karade metelikler görünmektedir;
http://tinyurl.com/6bkunuf
ölbe
(bkz:
pekmez ölbesi)
*
d--hee yaw avradlar sürüy artı arabaları, aha ta diya bizim terznin avradı yüz kiloyu geçik,
begmez ölbesi kimi, allayirakeyliye... arabay kocasından alık fır fır dolanıy.
meşşefe
taykeş
çorapların başına sık gelen durumdur.
+anaaaa çorap galmeyk çekmede !
- gara gara dert da yeni yıhadım hepsini, serdim gururlar şimdi... hem iki üç dene bırakdım get onları gey...
+ yav onlar ta'keş oluk...
gaziantep üniversitesi
yeni giriş kapısının nike sponsorluğunda yapıldığını düşündüğüm üniversite. uzaktan nurdağı viyadüklerini andırmaktadır.
gaziantep sinemalarinda vizyondaki filmler ve tavsiyeler
bir zamanlar anadolu da : film çıkalı 3 gün olmuş hala antepte vizyona sokan sinema yok, ayıp denen bir şey var. gelecek programlarında dahi göstermiyolar. nerde o eskide ki sinema kültürü. şimdi varsa yoksa para kazandıran 2 günlük yönetmen sıfatını (!) taşıyan kişilerin filmerini programa sokan "ben izlenmesine, kazandığım paraya bakarım"" zihniyeti var sinema sahibinde. ulan film van'da bile ilk günü vizyona girmiş biz hala bekliyoruz. kesin 1 ay sonra gelir o zaman da kimsenin haberi olmadığı için izlenmiyor diye 2-3 içinde kaldırılır. cannes film festivalinde jüri büyük ödülünü alan bir film, yönetmen nuri bilge ceylan... anlamadığım nakip ali'den böyle atak beklerdim, o da ötekiyle aynı zihniyette... al aha burdan bak..
http://tinyurl.com/64hnyqq
ayıp vallah ayıp...
birinin antepli olduğu nasıl anlaşılır
caz gonserinde darı yimesiynen... dün fıstık festivalinde ayça gündüz dey bi dene hatın gişi getirmişler
cazcıymış ağam bu. tabii sonrasında tsm gonseri oldoo için önde yer gapmak maksadıynan erken geddik... velakin konserler rötarlı oldoo üçün caz gonserinide dinlemiş bulunduk.. yorum ahalinin hepsi cazın bünyede yarattığı darı yime isteğinden dolayı mıdır bilmem
* haşlamış darı yiyler. bizde erkek uşaak tabi göynümüz istey... umsuruk olmayak dey gettik birer dene de biz aldık. saxofon, çello, bateri hak getiri abandım tabi darıya. dengişik bir his... iç ses gonuşturuy tabi " caz dinleyken darı gemiren başka milliet var mıdır ?" dey. caz dinliyken darı yiyemedik demezik artı... bi'daki sefer ciğer dürümüynen dinlemeyi düşünüym daha farklı olur kimi...